Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BSR Stage 5
BSR Stage 5
BSR Stage 5
BSR Stage 5
11 Fotogalerie

BSR poladilo 2.0 TSI. Z koncernového čtyřválce doluje přes 500 koní

V sériové podobě sice „umí“ velice slušných 300 koní. Komu by to ale nestačilo, ten může sáhnout po úpravě od BSR a výkon citelně navýšit.

O úpravci BSR určitě neslyšíte poprvé a nejnovější projekt dealera BSR Blansko rovněž stojí za zmínku. Společnost se pustila do koncernového čtyřválce 2.0 TSI a rozhodla se jeho sériových 300 koní povýšit ještě o pořádný kus. Výsledkem je balíček s názvem BSR Stage 5.

Přeplňovaný zážehový čtyřválec známe z vozů Volkswagen Golf R, Audi S3 či Seat Leon Cupra. Právě na ostrém španělském náčiní se nový balík před časem objevil prvně. Leon Cupra 2.0 TSI 4x4 DSG Carbon Edition je ostatně na úpravy zvyklý, vždyť jde o již poladěný kousek freeskiera Robina Holuba.

Zatímco měření sériového agregátu ukázalo výkon 304 koňských sil a 391 newtonmetrů točivého momentu, s balíčkem Stage 5 je to citelně vyšších 508 koní a krouťák 603 newtonmetrů. Balíček je určen pro vozy z modelových let 2016 až 2019 (vyjma těch s filtrem pevných částic) a software je přizpůsoben na všechny možné specifikace – předokolky, čtyřkolky, manuál i automat. A třešnička na dortu – maximální rychlost je posunuta na 300 km/h.

Ale zpátky k upravenému Leonu Cupra. S takovým nárůstem výkonu samozřejmě jen jiné naladění řídicí jednotky nestačí. BSR nasadilo výkonný intercooler Wagner Tuning Competition, který dopomůže dodat motoru chladnější vzduch až o čtyřiadvacet stupňů Celsia. Karbonové sání HG Motorsport dodává vyšší množství vzduchu v kratším čase, čímž se zkrátí odezva na sešlápnutí plynového pedálu. Turbodmychadlo TTE535 plní vyšší plnícím tlakem po delší dobu. Díky upravené geometrii a počtu lopatek má rychlejší reakce a zvládne prý i dlouhodobou plnou zátěž.

Termoizolační návlek třetí generace dodává Funk Motorsport a je vyvinutý na míru pro toto turbo. Zamezuje nadměrnému zvyšování teploty v motorovém prostoru. Nechybí ani sportovní nerezový výfukový systém s výraznějším akustickým projevem. Díky sníženému zpětnému tlaku navíc umožní snadnější proudění výfukových plynů pryč z válců.