Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BYD Atto 2 je čínský elektromobil z Maďarska. Postaví se třeba MG4

BYD Yuan UP
BYD Yuan UP
BYD Yuan UP
BYD Yuan UP
14 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (63)

Čínská automobilka BYD na autosalonu v Bruselu představila nový elektrický crossover Atto 2. Ten ovšem na evropský trh nepopluje z Číny, ale dojede vlakem z maďarské továrny.

BYD se s Teslou přetahuje o pozici největšího výrobce elektrických aut na světě. V Evropě jsou ovšem jeho prodeje doslova marginální. Také proto (a též kvůli nedávno zavedeným clům na elektrická auta z druhé nejlidnatější země planety) značka staví novou továrnu v Evropské unii, konkrétně v Maďarsku. Právě díky lokalizované výrobě se čínské značky zmíněným poplatkům mohou vyhnout.

První vlaštovkou, která z nové fabriky přiletí, bude velmi pravděpodobně crossover Atto 2, sourozenec povedené kompaktní trojky. Konkurent Kie EV3 či spíše MG4 a Peugeotu e-2008 a jeho derivátů má vpředu umístěný elektromotor o výkonu 177 koní a točivém momentu 290 Nm, který pohání přední kola.

K dispozici bude akumulátor s kapacitou 42,4 kWh, díky níž má BYD Atto ve městě na jedno nabití zvládnout až 464 kilometrů. V případě kombinovaného provozu automobilka uvádí 312 km. Podle testů Green NCAP bude realita spíše někde okolo 245 kilometrů, což je na městský a příměstský elektromobil o délce 4,31 metru, šířce 1,83 m a výšce 1,68 metru asi dostačující. Rozvor dosahuje 2,62 metru, hmotnost ucházejících 1590 kilogramů.

Video placeholder
BYD Atto 3 • Zdroj: BYD

V Číně se BYD Atto 2 již prodává, a to za cenu přepočtu 325 tisíc korun. Na takovou částku se automobilka v mnohem dražší Evropě určitě nedostane. Stavba továrny BYD v Segedínu je v plném proudu, k jejímu otevření ovšem dojde až v následujících letech. Než se tak Atto 2 do Evropy dostane, může ještě nějaký čas uplynout.

Vstoupit do diskuze (63)