Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Černé Ferrari Enzo? Jediný vyrobený kus míří do aukce

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Unikátní Enzo si objednal člen rodiny brunejské královské rodiny. Jiné takové automobilka nevyrobila.

Ferrari Enzo je samo o sobě vzácným vozem. Přesto se našli lidé, kteří toužili po ještě větší exkluzivitě. Jedním z nich byl i člen brunejské královské rodiny, který si u automobilky objednal Enzo v černé barvě. Jednalo se přitom o unikátní záležitost, která patřila mezi klenoty jedné z největších sbírek unikátních Ferrari – patřící právě královské rodině.

Vůz opustil brány továrny v Maranellu 15. října 2005 a jeho karoserii zdobila barva označovaná jako Nero Opaco – jinak řečeno matně černá. Des se jedná o vcelku populární odstín, který zdobí mnoho prémiových hypersportů. Tohle Enzo však bylo vůbec prvním továrním vozem Ferrari, které zdobila. A také jediným Enzem.

Video se připravuje ...

Připomeňme, že model Enzo vznikl v počtu pouze 400 kusů, přičemž pod kapotou každého byl ukryt 6,0litrový motor V12 kombinovaný s automatizovanou manuální převodovkou ve stylu vozů F1, která posílala na výkon na zadní kola. Karoserie, kterou navrhoval Ken Okuyama ze studia Pininfarina, byla vyrobena z karbonu, její křivky navazovaly na modely F40 a F50 a nechyběl ani důraz na aerodynamiku.

Vraťme se ale k unikátnímu vozu, který bude předmětem dražby pořádané společností RM Sotheby’s. S matně černou karoserií ladí také interiér, čalouněný černou kůží a zdobený černými dekory. Zajímavostí je však přístrojový štít, na kterém svítí nájezd pouhých 5730 kilometrů, což skutečně není moc.

Vůz měl strávit většinu času v londýnské rezidenci brunejské královské rodiny, odkud měl být následně přesunut do oblasti Asie-Pacifiku. Poté vůz absolvoval renovaci v Carrozzeria Zanasi, tedy oficiální lakovně automobilky Ferrari, která se soustředí na zakázkové vozy a vozy ze série Icona. Zde vůz prošel výměnou tlačítek v kabině, předních i zadních světel a skla na zadní kapotě. Renovace přitom vyšla na více než 110.000 eur, tedy přes 2,4 milionu korun.

Možná lehce kontroverzním krokem bylo přelakování vozu. Sice ho opět zdobí původní matně černý odstín Nero Opaco, díky čemuž vypadá jako nový. Pro sběratele však může být vadou na kráse, že není ve zcela původním stavu, v jakém opustil továrnu. Přesto se však stále jedná o velkou vzácnost, která dlouhou dobu patřila ke šperkům unikátní sbírky.

Vůz se bude dražit od 5. do 7. prosince v rámci Sotheby’s Sealed dražby, přičemž základní cena nebyla stanovena. S ohledem na unikátnost vozu a jeho zajímavou minulost však můžeme bezpečně předpokládat, že finální cena bude v řádech vyšších desítek milionů. A nejspíš nikoliv korun.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme