Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300 dostane tajemnou speciální edici, zřejmě půjde o definitivní rozlučku

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Zatímco Dodge se ve velkém loučí s modely Charger a Challenger, Chrysler pouze naznačil příchod speciální edice modelu 300, která by ale mohla být tou vůbec poslední.

Vzpomínáte si na Chrysler 300? Robustní americký sedan, který se svého času prodával i jako Lancia Thema, byl kdysi v zámoří poměrně populární, nyní však spíš jen dožívá ze své slávy. Ostatně dřívější sláva sedanů pomalu upadá i v zámoří, kde pomalu všechny segmenty nahrazují SUV a crossovery.

Jak ovšem upozornili kolegové z CarScoops, Chrysler nedávno oznámil příchod nové speciální edice modelu 300, která bude určena speciálně pro tento modelový rok a představena by měla být někdy později. O specifikaci nevíme nic bližšího, s největší pravděpodobností by však mohlo jít o rozlučkový speciál.

Ostatně sluší se připomenout, že automobilka Dodge má v plánu během tohoto roku představit sedm speciálních edicí modelů Charger a Challenger, které letos skončí se spalovacími motory. Chrysler 300 přitom rovněž uměl nabídnout zajímavé pohonné jednotky z dílny mateřské společnosti FCA/Stellantis.

Video se připravuje ...

Jeden z mála přežívajících amerických sedanů s pohonem zadních kol nabízí motory V6 a V8, přičemž menší šestka nabízela 224 kW a 358 Nm točivého momentu. S 5,7litrovým osmiválcem HEMI už však elegantní sedan dokázal nabídnout až 271 kW a 534 Nm točivého momentu. Sprint na 96 km/h pak zvládal do 6 sekund.

Letošní rok bude pro „třístovku“ nejspíš posledním, přičemž v budoucnu by výkonný sedan mohl nahradit čistě elektrický crossover. Než ale vůz řekne poslední sbohem, dostal od automobilky drobnou modernizaci.

S posledním rokem ale nelze čekat žádné zázraky. Automobilka pouze zpřístupnila balíček technologických asistentů SafetyTec Plus Group i pro základní výbavovou verzi Touring, jejíž řidiči se tak mohou těšit na adaptivní tempomat s funkcí stop & go, automatická dálková světla, senzor stěračů, varování před vybočením z pruhu nebo přední a zadní parkovací senzory.

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
8. 9. 2022 13:20
Re: 300
Jo, ale konstrukčně je to stejně pořád stará dobrá nezaměnitelná 300C.
Avatar - Barrichello
8. 9. 2022 10:38
Re: 300
S tím autem z roku 2004 to moc společného nemá, 1 motor a základ kaste.

Interiér kompet jiný, V6 komlet jiná, převodovka komplet jiná, předělané nápravy, optický look komplet jiný, výbava 4x taková....
Avatar - twistedTSD
7. 9. 2022 18:14
300
Stejně je neuvěřitelné, že můj pubertální sen, ve kterém jsme se v nultých letech s kamarády projížděli a já z toho měl Vánoce, se dodnes vyrábí.
Avatar - Barrichello
6. 9. 2022 16:23
Re: Smutné loučení
Jinak německé tlustosedany váží o 400 kg méně vid.

V Chargeru to s 8. st ZF dává zrychlení 3-6 s na stovku, to je na tlustosedan docela slušný vid :-)

Hahaha.

Jediné co bylo lehčí jak konkurece byl Jaguar XJ ale jen do generace XJ X358. Tím to taky skončilo....
Avatar - Barrichello
6. 9. 2022 16:20
Re: Masakr
Hammunův další nick, chvíli tam měl i svoje pravé jméno, než si to změnil na tohle :-) :-) :-)