Citroën představil C4 X a ë-C4 X. Zajímavý crossover se začne prodávat na podzim
Citroën odhalil nový model, který je dokonalou ukázkou moderního crossoveru.
Jmenuje se C4 X a spojuje v sobě linie fastbacku, využitelnost čtyřdveřového sedanu a postoj SUV. Novinka má také elektrickou verzi, ta nese označení ë-C4 X.
V nabídce francouzské automobilky se C4 X zařadí mezi modely C4 a C5 X. S prvně jmenovaným toho přitom má novinka mnoho společného, využívá stejnou platformu, má stejný rozvor (2670 mm) a totožná je dokonce přední část. Až od B-sloupku se X od klasické C4 liší. Jiná je především zadní část střechy, svažuje se pozvolněji, takže novinka připomíná fastback. A je díky tomu také delší, karoserie měří 4600 milimetrů - o 240 mm více než u C4. Otevírání kufru je však sedanové.
I přes shodný rozměr Citroën slibuje více místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor nabízí objem 510 litrů, tedy o 130 litrů více než klasická C4.
V kabině najdeme stejnou palubní desku jako v C4, je tu však nový infotainment MyCitroën Drive Plus s 10palcovou dotykovou obrazovkou.
Jak už bylo napsáno v úvodu, nový crossover bude k mání nejen se spalovacími motory, ale i jako elektromobil. A tady to začíná být trochu zašmodrchané. Zatím totiž víme, že na některých trzích bude dostupná výhradně elektrická ë-C4 X. Ve výčtu zemí, který zahrnuje například Rakousko, Německo či severské státy, však Česká republika chybí.
To by mohlo znamenat, že Česko bude mezi zeměmi, které dostanou nejen ë-C4 X, ale také C4 X se spalovacími motory. Citroën bohužel obecně hovoří o vybraných trzích v Evropě, na Středním východě a v Africe. Paleta spalovacích motorů obsahuje přeplňované zážehové tříválce PureTech 100 a PureTech 130 a turbodiesel BlueHDi 130.
Elektrická ë-C4 X spoléhá na elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 260 Nm, doplněný o akumulátor s kapacitou 50 kWh (využitelných je 45 kWh) a 400V architekturu. Dojezd by měl dosahovat až 360 kilometrů, vůz zvládne maximálně 100kW nabíjení.
Prodej by měl odstartovat na podzim letošního roku, na ceny si ještě budeme muset počkat.