Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën představil C4 X a ë-C4 X. Zajímavý crossover se začne prodávat na podzim

Citroën C4 X
Citroën C4 X
Citroën C4 X
Citroën C4 X
58 Fotogalerie
Diskuze (11)

Citroën odhalil nový model, který je dokonalou ukázkou moderního crossoveru.

Jmenuje se C4 X a spojuje v sobě linie fastbacku, využitelnost čtyřdveřového sedanu a postoj SUV. Novinka má také elektrickou verzi, ta nese označení ë-C4 X.

V nabídce francouzské automobilky se C4 X zařadí mezi modely C4 a C5 X. S prvně jmenovaným toho přitom má novinka mnoho společného, využívá stejnou platformu, má stejný rozvor (2670 mm) a totožná je dokonce přední část. Až od B-sloupku se X od klasické C4 liší. Jiná je především zadní část střechy, svažuje se pozvolněji, takže novinka připomíná fastback. A je díky tomu také delší, karoserie měří 4600 milimetrů - o 240 mm více než u C4. Otevírání kufru je však sedanové.

I přes shodný rozměr Citroën slibuje více místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor nabízí objem 510 litrů, tedy o 130 litrů více než  klasická C4.

V kabině najdeme stejnou palubní desku jako v C4, je tu však nový infotainment MyCitroën Drive Plus s 10palcovou dotykovou obrazovkou.

Video placeholder
CITROËN C4 X: Oficiální video • Zdroj: CITROËN

Jak už bylo napsáno v úvodu, nový crossover bude k mání nejen se spalovacími motory, ale i jako elektromobil. A tady to začíná být trochu zašmodrchané. Zatím totiž víme, že na některých trzích bude dostupná výhradně elektrická ë-C4 X. Ve výčtu zemí, který zahrnuje například Rakousko, Německo či severské státy, však Česká republika chybí.

To by mohlo znamenat, že Česko bude mezi zeměmi, které dostanou nejen ë-C4 X, ale také C4 X se spalovacími motory. Citroën bohužel obecně hovoří o vybraných trzích v Evropě, na Středním východě a v Africe. Paleta spalovacích motorů obsahuje přeplňované zážehové tříválce PureTech 100 a PureTech 130 a turbodiesel BlueHDi 130.

Elektrická ë-C4 X spoléhá na elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 260 Nm, doplněný o akumulátor s kapacitou 50 kWh (využitelných je 45 kWh) a 400V architekturu. Dojezd by měl dosahovat až 360 kilometrů, vůz zvládne maximálně 100kW nabíjení.

Prodej by měl odstartovat na podzim letošního roku, na ceny si ještě budeme muset počkat.

Vstoupit do diskuze (11)