Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler loni navzdory pandemii výrazně zvýšil provozní zisk

ČTK ČTK 19. 2. 2021 • 05:51
47
2
Zobrazit náhledy (47)
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA

Německý automobilový koncern Daimler v loňském roce navzdory pandemii zvýšil provozní zisk o 53 procent na 6,6 miliardy eur (přes 170 miliard Kč). Firma také upozornila, že k růstu zisku přispělo snižování nákladů.

"Rok 2020 byl zátěžovým testem pro téměř všechny podniky v téměř všech odvětvích. Tým Daimleru tento test zvládl velmi dobře," uvedl předseda představenstva podniku Ola Källenius. "Po našich produktech je stále silná poptávka," dodal.

Tržby společnosti nicméně v loňském roce klesly o 11 procent na 154,3 miliardy eur (čtyři biliony Kč). Její odbyt se snížil o 15 procent na 2,84 milionu osobních a užitkových vozů.

V letošním roce počítá firma s výrazným nárůstem tržeb, odbytu i provozního zisku, a to navzdory globálním problémům s nedostatkem čipů pro výrobu automobilů. Daimler předpokládá, že tyto potíže ovlivní jeho odbyt zejména v prvním čtvrtletí a že ve zbytku roku bude moci výrobní ztráty způsobené nynějším nedostatkem čipů nahradit.

Daimler začátkem února oznámil, že se rozhodl oddělit divizi nákladních vozů a autobusů Daimler Truck a uvést její akcie na burzu. Dodal, že zbývající část podniku zahrnující výrobu osobních aut by se v budoucnosti měla přejmenovat na Mercedes-Benz.

Německá automobilka nehodlá předčasně končit s prodejem vozů se spalovacími motory, konstatoval Källenius. Benzínové a naftové motory považuje za jisté zdroje prostředků, jimiž lze financovat přechod na elektrický pohon.

"Myslím, že je příliš brzy na to, abychom věděli, jak bude vypadat trh v roce 2030," řekl Källenius. Zdůraznil, že poptávka a nabíjecí infrastruktura se v jednotlivých regionech liší.

Daimler loni prodal méně než 50.000 ryze elektrických osobních aut a dodávek, což představuje pouhá dvě procenta z 2,5 milionu celkem prodaných vozů. Tento rok má trh uvést čtyři nové modely poháněné elektřinou.

Americká automobilka Ford ve středu oznámila, že bude mít všechna osobní auta určená pro evropský trh do roku 2030 plně elektrická. Podobné plány v posledních měsících oznamují i další automobilky, nejnověji britský výrobce aut Jaguar Land Rover, který chce mít do roku 2030 všechna auta elektrická. Už loni takový záměr oznámil i výrobce luxusních vozů Bentley ze skupiny Volkswagen.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud