Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doporučujeme: Hity týdne 48/2015

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Které články a videa se vám minulý týden na webu Auto.cz líbily nejvíce? Zde je pro připomenutí přehled tří nejčtenějších článků a tří nejsledovanějších videí.

Každý týden na webu Auto.cz připravujeme přes sto článků s automobilovými novinkami z celého světa, jakož i nejrůznější videa. To je pořádná dávka, a proto neškodí připomenout ty, které se vám v daném období nejvíce líbily.

Přinášíme přehled článků a videí, které minulý týden na Auto.cz vzbudily největší zájem, tedy oslovily největší počet čtenářů. Podívejte se na krátkou rekapitulaci.

Zdá se, že automobilky v poledních letech tvarově tápou. Zpřísnily se normy na ochranu chodců, takže jsme museli dát například sbohem jednoprostorovým karoseriím u těch nejmenších. Současné vozy mají kvůli tomu nezřídka bachraté přídě. Doba zvyšování karoserií obyčejných hatchbacků přes 1,5 m je pryč, ale naopak strmě stoupá spodní linie boků a zmenšuje se zasklená plocha. Zevnitř pak není skoro vidět ven a parkovací senzory začínají být nutností i u minivozů. Nemluvě o různých křivkách a kudrlinkách, většinou zbytečných a prvoplánových, snaha odlišit se za každou cenu je mnohdy až komická. Výrobci mají navíc utkvělý pocit, že své jednotlivé modely musí minimálně jednou vzhledově zmodernizovat. Někdy však člověk nabývá dojmu, že šlo spíše o vyhozené peníze.

Všímáte si toho, jak často stále na silnicích potkáte druhou generaci laguny z přelomu tisíciletí? My také, a nedivíme se tomu. Je to krásné auto, které dodnes překvapí komfortem. A jelikož styl a pohodlí prodává, mohla jich továrna v Sandouville chrlit ročně i čtvrt milionu. Po všeobecně známých kvalitativních přemetech Renaultova velká ryba v roce 2008 sice přidala na kvalitě, ale krása i bonvivánské kouzlo ji opustily. A s nimi i štěstí: tři čtvrtiny zákazníků se rozutekly do všech stran a nalákat je zpátky domů bude složité. Firemní stratégové jsou si toho vědomi a novému modelu vepsali přímo do erbu to, co nejvíc potřebuje. Talisman.

Původní Clio z roku 1990 bylo naprosto úžasným autem. Až do příchodu Fiatu Punto první generace v roce 1993 nemělo v zásadě konkurenci. Původně šlo o náhradu za R5 druhého vydání (takzvanou superpětku), pak však oba vozy žily po svém boku ještě několik tel. Vůz získal titul Auto roku 1990. O osm let později vyjela druhá generace. V jejím případě šel výrobce cestou evoluce, takže již tolik nadšení nebudila. Byť třeba podvozek se dost lišil, když tradiční zadní nápravu odpruženou torzními tyčemi a se zcela nezávislým zavěšením kol nahradila obyčejná, ale méně choulostivá zkrutná příčka s vinutými pružinami. Vůz se veskrze dobře prodával, navíc výrazně modernizovaná phase II přinesla další vylepšení kvality.

V životě každého motoristy jednou nastane chvíle, kdy musí opustit svůj automobil. V dnešní době, kdy se díky všemožným leasingům a úvěrům osvědčil model „doplatit a prodat“, k tomu systém ostatně přímo nabádá. Loučení se ale mnohdy neobejde bez emocí. Důvod je jasný: automobily se během let stávají členy rodiny a odloučení od nich nebývá snadné. Hlavně když víte, co takového vysloužilce jednou čeká.

Audi zveřejnilo videoklip Elevation Challenge v "topgearovském" stylu. Závodní jezdec Audi Sport Edoardo Mortara, si to rozdá s nejrychlejším sprinterem v Emirátech Musou Khalfan Yasinem. A kolbiště? Mortara za volantem 560koňového Audi RS 7 má za úkol vyjet na horu Jebel Hafeet rychleji, než se Yasin dostane nejrychleji jezdícími výtahy na vrchol nejvyšší budovy světa. O drama se postará koza a čekání na výtah nicméně si myslím, že už teď tušíte, jak to určitě nedopadne...

Andy Wallace, vítěz závodu 24 hodin Le Mans, prozrazuje, jak se jezdí na okruhu v noci. Teď už je jasné, proč Audi dělalo takové haló kolem nasazení laserových světel v závodním prototypu R18 e-tron. Není se tedy čemu divit, že se Andymu líbí, jak svítí XJR s novými LED světlomety, které přirovnává k dennímu světlu. Video určitě doporučuji shlédnout, i z něčeho tak nudného, jako je demonstrace světlometů, se zjevně dá udělat pěkná podívaná.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)