Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 3 Crossback má po faceliftu! Měnil se vzhled, název a elektrický pohon

Filip Melich Filip Melich 27. 9. 2022 • 06:38
12
60
Zobrazit náhledy (12)
DS 3 DS 3 DS 3 DS 3 DS 3 DS 3 DS 3

Francouzská automobilka DS Automobiles představila modernizovanou podobu modelu DS 3 Crossback. Drobné změny vzhledu doplňuje kratší název a upravený elektrický pohon.

Současný model DS 3 Crossback začínal život jako Citroën DS3. Když se z DS Automobiles stala samostatná automobilka, došlo k přejmenování modelu na jednodušší DS 3. Výroba na dnešní poměry dlouhověkého auta probíhala od roku 2009 do roku 2019. Nepřímý nástupce v podobě crossoveru DS 3 Crossback se představil na pařížském autosalonu v roce 2018. Automobilka nyní odhalila jeho modernizovanou podobu, která podobně jako nedávno faceliftovaný model DS 7 z názvu vypustila slovo Crossback.

Exteriér

Model DS 3 Crossback bude nyní prodáván pod staronovým názvem DS 3. To ale není všechno, co se mění. Úpravy jsou decentní, přesto jich je dost. Nové zpracování má čelní maska, která má pravidelnější tvary, ve spodní části je širší a její výplň dostala odlišný design. V závislosti na provedení budou v masce chromované nebo leskle černé detaily. Rámeček masky bude vždy černý, přičemž přepracovaná plocha spojující masku se světlomety bude buďto chromovaná nebo leskle černá.

Video se připravuje ...


Čelní LED světlomety dostaly upravenou grafiku a jsou standardně dodávány pro všechna provedení DS 3. Na přání budou samozřejmě k dostání také adaptivní DS Matrix LED Vision světlomety. Svislý proužek denního svícení se s faceliftem změnil ve zjednodušenou verzi světelného „závoje“, který jsme poprvé viděli na modernizovaném modelu DS 7. Beze změn nezůstal ani přední nárazník, kde oblé tvary nahradily rovné linky a hrany. Úpravy na přídi byly prováděny i s ohledem na zlepšení aerodynamiky vozu.

Bok DS 3 zůstává beze změn a zachovává si zapuštěné kliky dveří a typickou „žraločí ploutev“ u B sloupku. Na zádi se v podstatě upravovala jen lišta spojující svítilny, do níž byl po vzoru většího sourozence DS 7 začleněn název automobilky. Měnily se disky kol, jejichž design byl upraven s ohledem na aerodynamickou efektivitu. Dostupné budou ve velikostech 17 a 18 palců. Pro nové DS 3 je připraveno sedm laků karoserie, z nichž dva perleťové se v modelu objevují poprvé – červený Diva Red (exkluzivní pro DS 3) a šedý Lacquered Grey. Laky karoserie je zároveň možné kombinovat se střechou provedenou v odstínu černá Perla Black nebo novém šedá Carat Grey.

Interiér

Přestože to na zveřejněné hrstce fotek není dobře vidět, uvnitř se nachází nový volant s pádly řazení (v případě automatické převodovky), upravené ovládací prvky pro jízdní asistenty a tlačítka infotainmentu. Standardem je rovněž nová centrální 10,3palcová obrazovka s vysokým rozlišením a operačním systémem DS Iris System. Vrchol nabídky faceliftovaného modelu DS 3 bude tvořit provedení Opéra, v němž se objevuje interiér čalouněný kůží Nappa v černém odstínu Basalt Black. Potahy sedadel svým designem odkazují na pásky drahých hodinek.

Provedení Rivoli nabízí kožená sedadla ve stejném odstínu Basalt Black, který přebírá také dekor se vzorem připomínajícím šupiny. Alternativou jsou potahy kombinující látku s kůží Nappa v šedém odstínu Pebble Grey. Provedení Performance Line a Performance Line + pak mají části interiéru potažené Alcantarou, přičemž kožená sedadla v barvě Basalt Black jsou dostupná na přání. Základní provedení Bastille sází na šedá látková sedadla v odstínu Silicum Grey Peruzzi. I zde jsou černé kožené sedačky dostupné za příplatek.

Kromě nové obrazovky infotainmentu a operačního systému se v nabídce DS 3 objevuje také head-up displej, digitální přístrojový štít, ovládání hlasem fungující ve 40 jazycích, podpora bezdrátového zrcadlení obrazovky chytrého telefonu a další moderní vychytávky. Instalovány jsou rovněž nové kamery snímající okolí vozu ve vysokém rozlišení, které pak prostřednictvím systému Visio Park 2 poskytují řidiči 360° přehled o dění okolo DS 3. Nechybí ani moderní asistenční a bezpečnostní systémy, z většiny sloučené do balíčku DS Drive Assist. Propojení s vozem na dálku umožňuje mobilní aplikace MyDS.

Pohonné jednotky

Automobilka se chlubí tím, že je od roku 2020 značkou s nejnižšími emisemi CO2 v Evropě, stejně jako připomíná úspěchy v závodění s formulí E. Obojí se prý promítlo do modernizace DS 3. Crossover bude i po faceliftu dostupný s benzínovým, naftovým i elektrickým pohonem. Výrobce se v tiskové zprávě nezmiňuje o nejsilnějším zážehovém provedení 1.2 PureTech 155, je tedy možné, že s modernizací nabídka tohoto motoru skončí. I nadále budou nabízeny motorizace 1.2 PureTech 100 se šestistupňovým manuálem (75 kW/205 Nm) a 1.2 PureTech 130 s osmistupňovým automatem (96 kW/230 Nm). V obou případech se jedná o přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru.

Vznětové jednotky dosud byly v nabídce dvě – 1.5 BlueHDi 110 s manuálem a 1.5 BlueHDi 130 s automatem. Slabší čtyřválec o objemu 1,5 litru už tisková zpráva značky nezmiňuje, takže zřejmě také z nabídky vypadne. Silnější jednotka nabídne 96 kW a 300 Nm. Ve verzi před faceliftem je u benzínových motorů uváděna spotřeba od 5,7 do 6,1 litrů na 100 km, zatímco naftový motor slibuje 4,6 l/100 km. Všechny motory (jak spalovací, tak elektrický) pohání výhradně přední kola.

Zatímco o spalovacích motorech se značka DS zmiňuje pouze okrajově, elektrický pohon popisuje ve větším detailu. Provedení DS 3 E-Tense má nový elektromotor, převodovku a baterii – všechny tři díly jsou vyráběny ve Francii. Cílem úprav bylo zvýšit výkon a prodloužit dojezd. Konkrétně DS 3 po faceliftu nabídne 115 kW a přes 402 kilometrů v kombinovaném cyklu dle WLTP, což znamená nárůst o 15 kW a 82 kilometrů.

Ve městě má novinka ujet přes 500 km a točivý moment zůstal na shodné hodnotě 260 Nm. Prodloužení dojezdu DS 3 E-Tense bylo kromě upravené techniky a optimalizované aerodynamiky dosaženo také snížením světlé výšky o 10 milimetrů a použitím 17 nebo 18palcových kol s úzkými a vysokými pneumatikami.

Nová lithium-iontová baterie má kapacitu 54 kWh, respektive využitelnou kapacitu 50,8 kWh. Její teplota je kontrolována cirkulací kapaliny a tepelným čerpadlem, což má umožnit rychlonabíjení, zlepšit dojezd na jedno nabití a prodloužit životnost baterie. Při nabíjení stejnosměrným proudem (DC) nové DS 3 zvládne výkon až 100 kW a při nabíjení střídavým proudem (AC) až 11 kW. To jsou stejné hodnoty jako dosud, ovšem čas potřebný pro nabití se zkrátil – při rychlonabíjení výkonem 100 kW dostanete baterii z 0 na 80 % za 25 minut (dříve 30 min). Nabíjení z 0 na 100 % výkonem 11 kW stále trvá 5 hodin.

Výbavy a cena

Jak jsme již zmiňovali výše, nové DS 3 bude dostupné ve výbavách (seřazeny vzestupně): Bastille, Performance Line (+), Rivoli a Opéra. Jejich specifikace byla s faceliftem pozměněna tak, aby byly rozdíly mezi nimi pro zákazníka snáze srozumitelné. Příplatková výbava byla rovněž zjednodušena a sloučena do balíčků. Něco podobného uvedla také tuzemská Škoda s elektrickým modelem Enyaq iV.

Ceny pro český trh zatím neznáme, ovšem ceny pro domácí trh již značka zveřejnila. Nejlevnější provedení – 1.2 PureTech 100 s manuálem a ve výbavě Bastille – Francouze přijde na 30.100 euro, tedy v přepočtu na 742 tisíc korun. Pro srovnání, aktuálně DS 3 Crossback s toutéž technikou na českém trhu pořídíte za 640.000 Kč, a to ve výbavě Performance Line.

Silnější 1.2 PureTech 130 s automatem stojí 33.100 euro (816 tisíc korun), diesel 1.5 BlueHDi 130 s automatem vyjde na 34.700 euro (855 tisíc korun) a elektrická verze E-Tense startuje na 41.700 eurech (1,03 milonu korun).  V Čechách E-Tense před faceliftem stojí minimálně 1,08 milionu korun. Ve Francii je možné objednávat ode dneška, a to jak v prodejnách, tak online.

Doporučujeme

Témata
30. 9. 2022 13:00
Re: O ničom
I kdyby tato auta byla superlevná, rozhodně bych si je nekoupil. Zásadně si totiž kupuju jen auta, ze kterých pak mám radost. To je ale asi mimo tvé chápání. :-[] :-[] :-[]
30. 9. 2022 12:59
Re: O ničom
Tak pokud se ti Karoq nelíbí, je to jen tvůj problém. A tu automobilovou modelku mám doma taky. :-)
29. 9. 2022 18:53
Re: O ničom
nechápu, že jsi tak retardovaný. ohrnuješ nos nad modelkama a doma máš šeredu. to je trochu legrační.
29. 9. 2022 18:50
Re: O ničom
ne, zadarmo to nedávají. stojí to dost mimo tvoje možnosti, proto jsou tyhle hraběcí řeči dost legrační.
29. 9. 2022 18:01
Re: O ničom
Ano, existují. Ale něco takového nechci ani zadarmo. Co tam máš dál? :-)