Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrická Škoda Enyaq už má návod k obsluze. Radí, jak nenabíjet i co dělat při požáru

Jan Zajíc Jan Zajíc 13. 12. 2020 • 23:12
77
44
Zobrazit náhledy (77)
Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV

Automobilové manuály jsou pořádné bichle plné těch nejmenších detailů o jednotlivých vozech. V případě elektromobilů myslí i na potenciální nebezpečí související s vysokonapěťovým akumulátorem.

I když se to možná nezdá, od premiéry elektrického SUV Škoda Enyaq uplynulo již čtvrt roku. Elektromobil odhalil design s podsvícenou maskou, interiér plný digitalizace, ale třeba i paletu nabízených výkonů a kapacit baterií. A tajemstvím už nejsou ani úvodní české ceny.

Co nevidět začneme mladoboleslavský elektromobil potkávat v hojnějším počtu na českých cestách a není divu, že se na stránkách výrobce již objevil oficiální návod k obsluze. Ten se nepatrně liší od informací, které známe z ostatních konvenčních škodovek.

Samozřejmostí je pokyn, aby motorista vždy vycházel z toho, že vysokonapěťový akumulátor je nabitý a celý systém pod napětím. Platí to i při vypnutém elektrickém pohonu a zapalování. Nespecializovaný člověk pochopitelně nemá provádět žádné práce na vysokonapěťových součástech vozu, stejně tak nesmí opravovat jeho části a měnit či demontovat kryt baterie.

video

Kromě toho se dočítáme i informace týkající se dobíjení. „K nabíjení akumulátoru volte pouze vhodný nabíjecí kabel. Ten nepoužívejte společně s prodlužovacím kabelem, kabelovým bubnem, vícenásobnou zásuvkou, adaptérem nebo časovým spínačem,“ stojí v manuálu Enyaqu, podle kterého by navíc kabel měl být pravidelně kontrolován kvalifikovaným servisním technikem.

Škoda varuje, že při nedodržování těchto pokynů hrozí nebezpečí zkratu, požáru a v nejkrajnějším případě těžkých až smrtelných zranění. I na takovou situaci výrobce myslí a radí, jak postupovat: „Poškození baterie může vést k úniku jedovatých a vznětlivých plynů. Otevřete okna pro odvětrání unikajících plynů a opusťte vůz. Vyhněte se styku s kapalinami a plyny unikajícími z akumulátoru.“

A na závěr nechybí ani informace, jak postupovat, když opravdu dojde k požáru: „Opusťte vůz a držte se v bezpečné vzdálenosti. Záchranné složky informuje o tom, že se jedná o vůz s vysokonapěťovým akumulátorem,“ stojí v popisu. Poté stačí vyčkat na příjezd záchranných složek. V žádném případě by se motorista neměl zdržovat v blízkosti hořícího vozu, natož se snažit jej hasit.

Líbí se vám název Škoda Enyaq?
  • Ano
    32,2%
  • Ne
    67,8%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 7792 čtenářů.

Související články

Témata
17. 12. 2020 10:44
Požár
Jestli Škodaq Nijaq radí jak se chovat při požáru - tak to je ta nejužitečnejší rada. :-O
14. 12. 2020 08:54
výskyt v MB
Zatím jich moc nevidím ani v MB. Vedení pravděpodobně nedostalo rozkaz použít je jako služebáky místo Superbů iV :D
14. 12. 2020 07:34
Re: Odkdy je 400 V vysoké napětí?
V automotive mají jiné normy. Někdo mě kdysi kdysi odkázal na normu, kde definice napětí pro automotive mají jiné názvosloví.
14. 12. 2020 07:29
Re: Strach
Vždy mě v diskuzi zabijou komentáře, že auto bez motoru a baterky jsou fuj a pak to skončí vodíkem. Což je v podstatě elektrické auto s 3x-4x menší účinností než čisté EV, nějakou baterku to má taky a hlavně to jezdí už teď dráž než klasika, kde jsou ještě započítany spotřební daně. Nechci jezdit na palivo, kde většina paliva ti "zmizí" cestou do motoru.
Tohle srovnání efektivity jsi už viděl? http:// bit .ly/2MTfFB5 (vymaž si mezery)
14. 12. 2020 07:24
Re: Strach
V automotive máš jiné normy. Taky jsem se stejně dohadoval s jedním pánem, dokud mi neukázal nějaké normy a toto už je v autě definováno jako vysokonapěťové.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud