Elektrická Škoda Enyaq už má návod k obsluze. Radí, jak nenabíjet i co dělat při požáru
Automobilové manuály jsou pořádné bichle plné těch nejmenších detailů o jednotlivých vozech. V případě elektromobilů myslí i na potenciální nebezpečí související s vysokonapěťovým akumulátorem.
I když se to možná nezdá, od premiéry elektrického SUV Škoda Enyaq uplynulo již čtvrt roku. Elektromobil odhalil design s podsvícenou maskou, interiér plný digitalizace, ale třeba i paletu nabízených výkonů a kapacit baterií. A tajemstvím už nejsou ani úvodní české ceny.
Co nevidět začneme mladoboleslavský elektromobil potkávat v hojnějším počtu na českých cestách a není divu, že se na stránkách výrobce již objevil oficiální návod k obsluze. Ten se nepatrně liší od informací, které známe z ostatních konvenčních škodovek.

Kromě toho se dočítáme i informace týkající se dobíjení. „K nabíjení akumulátoru volte pouze vhodný nabíjecí kabel. Ten nepoužívejte společně s prodlužovacím kabelem, kabelovým bubnem, vícenásobnou zásuvkou, adaptérem nebo časovým spínačem,“ stojí v manuálu Enyaqu, podle kterého by navíc kabel měl být pravidelně kontrolován kvalifikovaným servisním technikem.
A na závěr nechybí ani informace, jak postupovat, když opravdu dojde k požáru: „Opusťte vůz a držte se v bezpečné vzdálenosti. Záchranné složky informuje o tom, že se jedná o vůz s vysokonapěťovým akumulátorem,“ stojí v popisu. Poté stačí vyčkat na příjezd záchranných složek. V žádném případě by se motorista neměl zdržovat v blízkosti hořícího vozu, natož se snažit jej hasit.