Elektrický roadster MG Cyberster dostává jasnější tvary, dorazit má příští rok
Automobilka MG chystá návrat ke kořenům v podobě stylového roadsteru s plátěnou střechou. Jeho pohon však bude čistě elektrický.
Původně britská automobilka MG, která je však dnes v rukou čínského gigantu SAIC, se během loňského autosalonu v Šanghaji pochlubila zajímavým konceptem elektrického roadsteru Cyberster, který měl symbolizovat návrat značky ke sportovním modelům pro radost. Nyní se však roadster MG Cyberster představuje na patentových snímcích, které naznačují jeho budoucí produkční podobu.
Jak už bývá zvykem, produkční model působí oproti divokému a futuristickému konceptu výrazně usedleji, přesto si zachoval několik výrazných rysů. Podobnost je patrná při pohledu na přední nárazník, nástavce prahů, tvary litých kol i zadní nárazník a především pak zadní světelný podpis.
Produkční vůz nicméně dostane klasičtější přední světla a především pak plátěnou stahovací střechu, zatímco koncept ji zcela postrádal. Na grafice produkčního vozu můžeme vidět také tradiční zrcátka, víčko nabíjecí zásuvky na levém zadním boku a také prolisy v karoserii za dveřmi, kde budou ukryté kliky.

Koncept, zatím jen s nasazenou střechou, přitom vypadá zepředu i z profilu skutečně zajímavě. Designéři si pohráli s linkami, na víku zavazadelníku vytvořili decentní ducktail a v zadním nárazníku je patrný výrazný difuzor. Stylové jsou pak i lehce vystouplé přední a zadní nárazníky.
Elektrický roadster MG bude zřejmě prvním masově vyráběným elektrickým roadsterem na světě, neboť první Tesla Roadster byla spíše nadšeneckou záležitostí a druhá generace se zdá být v nedohlednu. Rozhodně zajímavé pak bude sledovat, jak podobný vůz uspěje v souboji s klasickými roadstery, ať už BMW Z4, nebo legendární Mazdou Mx-5.
Tím se dostáváme k otázce pohonného systému, o kterém ale bohužel zatím nic nevíme. Koncept sliboval kombinaci až čtyř výkonných elektromotorů (jeden pro každé kolo), produkční vůz ale zřejmě vsadí buď na jeden, nebo dva elektromotory, přičemž s největší pravděpodobností půjde buď o klasickou zadokolku, nebo čtyřkolku.
Skupina SAIC, pod kterou nyní značka MG spadá, má přitom ve svém inventáři poměrně pestrou paletu elektromotorů a pohonných systémů, ze kterých si konstruktéři modelu Cyberster budou moci vybrat. Zajímavé však bude také sledovat, jak bude fungovat kombinace otevřeného roadsteru a tradičně vyšší hmotnosti elektromobilů, jakkoliv si konstruktéři jistě pohrají s co nejlepším rozložením hmotnosti a dosažením co nejnižšího těžiště.
Dodejme, že zahájení výroby elektrického roadsteru MG Cyberster se očekává v roce 2023, takže do té doby se o chystané novince jistě dozvíme mnohem více. V nabídce značky pak bude roadster zřejmě figurovat jako tzv. „Halo“ model, který má ukázat schopnosti značky a přitáhnout k ní větší pozornost, což se MG při současné expanzi jistě bude hodit.