Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily v blízké době nejspíš nezlevní, zaznívá i z vedení Mercedesu

Ondřej Mára
Diskuze (120)

Mnozí očekávali, že elektromobily budou s postupem let zlevňovat, zatím to tak ale nevypadá.

Každá nová technologie bývá na začátku drahá, s rostoucí výrobou a konkurencí ovšem postupně dochází ke snižování cen, které vedou k jejímu masivnějšímu rozšiřování. Něco podobného se očekává také v případě elektromobilů, nicméně tempo není zdaleka tak rychlé, jak nejspíš mnozí očekávali.

Pravda, elektromobilů je sice na trhu s novými vozy stále poměrně nízké množství, jejich nabídka se však neustále rozrůstá. Ceny ovšem navzdory očekávání stále zůstávají výrazně vyšší, než u srovnatelných vozidel s tradičním pohonem, které přitom také stále zdražují. Co nás ale čeká v budoucnu?

Například Markus Schäfer, člen představenstva a technologický šéf Mercedes-Benz, během nedávného rozhovoru pro Road & Track naznačil, že budoucnost zatím nevidí příliš optimisticky. Aby se totiž elektromobily mohly finančně vyrovnat autům se spalovacími motory, musela by se cena baterie za jeden kilowatt pohybovat okol 50 dolarů. A tomu se zatím automobilový průmysl prý ani zdaleka nepřibližuje.

Jedním z důvodů je skutečnost, že technologie baterií navzdory stále masivnějšímu využívání pořád není dostatečně dostupná. Řešením se mohou stát nové technologie baterií s novu chemií, na jejichž vývoji se nyní pracuje. Zatím však mnohdy fungují jen v laboratorních podmínkách a jejich uvedení do praxe bude ještě běh na dlouhou vzdálenost.

Komplikaci ovšem představují i vzácné kovy, respektive jejich těžba. Rostoucí popularita elektromobilů, zejména s velkými bateriemi, a rostoucí popularita spotřební elektroniky totiž vedou k vyšší poptávce po lithium-iontových bateriích a tedy i po samotném lithiu.

Očekávané snížení cen pod 100 dolarů či euro za kilowatt tak podle Schäfera může trvat déle, než se očekávalo. Při stávajících technologiích navíc může být i zcela nedosažitelné. „Chemie, upřímně, pokud zůstaneme u ingrediencí, které máme dnes… pak není takový průlom předvídatelný,“ cituje Road & Track slova Schäfera.

Ondřej Mára
Diskuze (120)

Doporučujeme

9. 4. 2022 07:28
Re: Elektrovozy
Kolik stála podobná baterka před 16 lety?
Jak dlouho může baterka 10 letech provozu v EV dále sloužit jako pevné uložiště a jakou cenu má pevné domovní uložiště o kapacitě 50kWh?

Až si zodpovíš tyto otázky můžeme pokračovat.
Avatar - rohYpnol
8. 4. 2022 20:21
Re: Tak co vy zkratofilové???
Myslíš od těch výrobců, co veřejně prohlašují že na obyčejný pekáče pro normální lidi zvysoka se*ou a budou radši dělat předražený elektroodpad založený na dotační politice???
8. 4. 2022 18:57
Re: Opravdu bulvár
Skoda ze absolutne nechapes obsah sdileneho prispevku.
Proc tu proboha "diskutujes"?
Zrejme kvuli tomuto:
https://en.m.wikipedia.org/…%93Kruger_effect
people with low ability at a task overestimate their ability ;-)

To neni zadny "rozsirovani tovarny", ty pako! :D

To je vyroba zcela novych clanku!!!
Byl o tom Tesla Battery Day...

Specielne pro tebe s nizkou ability jeste podruhe a cesky:
https://www.hybrid.cz/…-rika-panasonic/
Citace:
"Když Tesla představila nové bateriové články 4680, slibovala vyšší životnost, nižší cenu a vyšší dojezd. Panasonic tvrdí, že to vše splní."
:yes: :yes: :yes:

Sbohem
8. 4. 2022 18:45
Re: Tak co vy zkratofilové???
Tesla nestojí na emisních povolenkach.
Veškeré finanční údaje Tesla lze snadno dohledat i v češtině.
Avatar - rohYpnol
8. 4. 2022 16:11
Re: Toto bylo jasne...
Masová výroba naopak výrobu EV začíná řádně prodražovat, protože množství surovin je omezené. A každé auto vezme o cca 0,5t surovin víc proti běžnému spalováku!!!

Aneb ať žije myšlenka "ropa nebude, tak musíme přejít na zdroje, které nejsou nejlépe už ani dnes!!!". Aneb politici EU absolutně nemají pojem o reálných dopadech svých rozhodnutí... Tuhle instituci je třeba zrušit a rozpustit pro totální neschopnost.