Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Evropské Auto roku 2025 zná finalisty: Spalováky konečně vracejí úder
Ve srovnání s rokem 2022, kdy bylo šest ze sedmi finalistů elektrických, tentokrát spalovací motor vrací úder a zahazuje nálepku outsidera.
Prestižní evropská anketa COTY (Car of the Year) odhalila finalisty pro ročník 2025. Z takzvaného „longlistu“, tedy seznamu automobilových novinek, jež splnily podmínky pro zařazení do dalšího ročníku ankety, nyní vychází na základě hlasování odborné poroty sedm finalistů. Poměr elektromobilů a konvenčních spalovacích vozu je přitom tentokrát zcela vyrovnaný.

Scénu elektromobilů bude pro ročník 2025 výhradně zastávat Hyundai Inster, Kia EV3 a Renault 5 E-Tech, respektive jeho hot hatch verze Alpine A290 (obě verze porotci zhodnotí jako stejný model). Obdobně míří do finále i Citroën C3 včetně své elektrické verze ë-C3, zatímco zbytek doplňuje Alfa Romeo Junior (u té není elektrická verze zmíněna), Cupra Terramar a také Dacia Duster.
Tato sedmička byla vybrána ze 42 nových modelů, přičemž své favority volilo celkem 60 porotců z 23 zemí zejména západní a střední Evropy (za Českou republiku Jiří Duchoň, šéfredaktor magazínu Automobil). Finalisty nakonec čeká závěrečné testování a hodnocení začátkem ledna na závodním okruhu v belgickém Mettetu. Evropské Auto roku 2025 bude poté vyhlášeno 10. ledna u příležitosti otevření bran mezinárodního autosalonu v Bruselu.
V loňském ročníku COTY si odnesl titul Auto roku 2024 dnes už pouze elektrický Renault Scenic. Na druhou příčku v celkovém hodnocení dosáhlo BMW řady 5, zatímco třetí místo získal Peugeot 3008. Do tehdejší finální sedmičky se nicméně dostaly i vozy Kia EV9, Toyota C-HR, Volvo EX30 a rovněž čínský BYD Seal.
Finalisté COTY 2025 |
Alfa Romeo Junior |
Citroën C3/ë-C3 |
Cupra Terramar |
Dacia Duster |
Hyundai Inster |
Kia EV3 |
Renault 5 E-Tech/Alpine A290 |