Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské Auto roku (COTY) 2023: Sledujeme dnešní vyhlášení online. Komu byste dali hlas?

Stanislav Kolman
Diskuze (42)

Dnes krátce před pravým polednem odstartuje vyhlášení evropského Auta roku (COTY) 2023. Z osmi finalistů je neelektromobilem jediný model.

Po dlouhých deseti letech přichází změna při vyhlášení evropského Auta roku. Zpravidla jsme vítěze poznávali před začátkem tradičního ženevského autosalonu, kterému se však stala osudná koronavirová krize a ani letos se v klasickém formátu neuskuteční. Alternativou se sice stane autosalon Ženeva… ale v Kataru.

Z výběru sedmadvaceti automobilů vybrala odborná porota COTY sedm, respektive osm finalistů. V abecedním pořadí jsou to Jeep Avenger, Kia Niro, Nissan Ariya, Peugeot 408, Renault Austral, dvojčata Subaru Solterra/Toyota bZ4X a konečně Volkswagen ID.Buzz. Seznam je to věru pestrý, jen nějak nechápeme, kam se vytratila Dacia Jogger nebo Kia Sportage, o povedené poslední generaci Hondy Civic ani nemluvě…

Video se připravuje ...

Ale pojďme zpět k finalistům. Z osmi automobilů je pět čistě elektrických. Další dvě (Kia Niro, Peugeot 408) mají krom elektrické verze i spalovací motor. Jediným neelektromobilem ve výběru tak zůstává Renault Austral. Už v listopadu, kdy byli finalisté oznámeni, jsme na webu publikovali anketu, komu byste svůj hlas „hodili“ vy. Průběžné výsledky zjistíte níže po odeslání hlasu.

Anketa COTY se koná nepřetržitě od roku 1963. Porota se dnes skládá z 61 členů ze třiadvacet zemí. Obsazení není ryze mužské, tento rok je mezi porotci šest žen. Česká republika má ve výběru jednoho zástupce od roku 1993, posledních sedm let je jím motoristický novinář Jiří Duchoň. Vyhlášení evropského Auta roku 2023 proběhne v pátek 13. ledna v 11:45. Online přenos můžete společně s námi sledovat níže:

Komu byste dali hlas ve finále evropského Auta roku 2023?
  • Jeep Avenger
    8%
  • Kia Niro
    13%
  • Nissan Ariya
    3,5%
  • Peugeot 408
    22,7%
  • Renault Austral
    28,9%
  • Subaru Solterra/Toyota bZ4X
    12,4%
  • VW ID. Buzz
    11,5%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 823 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (42)

Doporučujeme

Avatar - Emel
13. 1. 2023 13:09
Re: Evropské vs. české
No hele, jediné zajímavé na tom je design... a to je už ta 408 zajímavější. Je fakt, že celá ta osmička je taková bez chuti a zápachu, vlastně mi přijde že ani jedno z aut není technicky / jízdně zajímavé. Pro mě teda ten busík, to přece jenom nějakou jiskru má.

Dokázal bych postavit zajímavější osmičku z těch aut, co se do finále nedostala... Tonale, CX-60, Jogger, Civic, Astra, RangeRover, GR86, i7 třeba. No co už.
https://www.caroftheyear.org/noticias/61.php
Avatar - Ozzman
13. 1. 2023 12:59
Re: Evropské vs. české
No jo no, i tak je to z té bídy za mne nejzajímavější auto.. bohužel.
Avatar - Emel
13. 1. 2023 12:58
Re: Evropské vs. české
A manuál je jen v základní výbavě a hybrid zatím není vůbec, takže...
Avatar - Ozzman
13. 1. 2023 12:50
Re: Evropské vs. české
Tak si měl pravdu, mrknul jsem do technických dat Australu a je to opravdu CVT :'-( :no: No, tak leda hybrid a nebo manual....


http://cdn.group.renault.com/…ustral-price.pdf
Avatar - Emel
13. 1. 2023 12:45
Re: Evropské vs. české
Z testu QQ:
Nissan odepsal vznětové motory a aktuálně nabízí jen turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.3 DIG-T, který je k dispozici ve dvou výkonových verzích: se 103 nebo 116 kW. Pouze silnější provedení může být spojeno s automatickou převodovkou (CVT) a s ní i s pohonem všech kol.
Takže asi vane vítr odsud... i když teda Nissan umí i silnější motor s manuálem a případně 4x4.