Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaný VW Teramont X: Čínská vlajková loď dostala sportovnější výraz

Filip Melich
Diskuze (3)

Jedním z modelů Volkswagenu, které v Evropě neznáme, je dvojice Teramont a Teramont X. Po faceliftu základního Teramontu dostala novou tvář také sportovnější varianta Teramont X.

Čínská odnož německého Volkswagenu, SAIC Volkswagen, nabízí model, který u nás v Evropě neznáme. Jmenuje se Teramont a jde o velké SUV se třemi řadami sedadel. V nabídce je také sportovnější provedení Teramont X s kratší zádí a dvěma řadami sedadel. Oba modely jsou s drobnými odlišnostmi nabízeny také v USA, a to pod názvem Atlas, respektive Atlas Cross Sport.

Model Teramont stojí na koncernové platformě MQB Evo a poprvé se v Číně ukázal v roce 2016 na kantonském autosalonu. Jeho faceliftovaná podoba byla odhalena na šanghajském autosalonu v loňském roce a nyní přišla řada na modernizaci sportovněji střiženého Teramontu X, který se představil na šanghajském autosalonu v roce 2019 a na čínském trhu plní roli vlajkové lodi značky.

Video se připravuje ...

Po vzoru delšího sourozence dostal Teramont X nové LED světlomety s horizontálním rozdělením do dvou částí. SAIC Volkswagen slibuje vylepšenou funkčnost a jejich design popisuje jako „digitální“, protože šestice hranatých jednotek na vnitřní straně světlometů má připomínat počítačové čipy.  Nově pojatá čelní maska dostala horizontální osvětlenou linku, která propojuje oba světlomety a navazuje na jejich grafiku.

Upraveno bylo také pojetí předního nárazníku a logo značky na přídi, stejně jako to na zádi, je nyní osvětlené. Na boku vozu je dobře vidět, že namísto stříbrného provedení dostalo více prostoru černé lakování dílů. Všimnout si lze například černého dekoračního prvku na prazích, orámování oken nebo střešních ližin. Černá jsou dle aktuálních trendů také kola, za nimiž se skrývají červeně lakované brzdové třmeny.

Největší změnou na zádi jsou přepracovaná světla, která se nyní táhnou přes celou šířku auta. Nová je i jejich grafika, jejíž součástí je červená osvětlená linka táhnoucí se nad rovněž osvětleným logem značky a spojující obě světla. Kromě ní jsou světla vizuálně spojena černým pásem, do nějž se schovala také původně stříbrná lišta nesoucí nápis TERAMONT X. Kromě všeho výše uvedeného je pro modernizovaný Teramont X připraven také nový lak karoserie. Jmenuje se Wilderness Green, tedy Zelená divočina, ale pokud vám připadá spíše modrý, nebojte, sám SAIC Volkswagen o laku mluví jako o modrém. Možná proto ta divočina v názvu. 

SAIC Volkswagen v tiskové zprávě hovoří pouze o vnějším vzhledu vozu, k interiéru ani technice se nevyjadřuje. Doposud však mohli čínští zákazníci pro svůj Teramont X zvolit jednu ze tří motorizací: 330 TSI, 380 TSI nebo 530 V6. Všechny motorizace jsou spojeny se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Pod označením 330 TSI a 380 TSI se skrývá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 137 kW (186 k), respektive 162 kW (220 k). Označení 530 V6 značí 2,5litrový šestiválec o výkonu 220 kW (299 k).

Filip Melich
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - KANKUNEN
12. 7. 2022 14:41
Re: ...
Co byste čekali od Machaly, který opíše, že Civic má 20 let tradice. Jedině, že sbírá i takové srancové příspěvky.
Avatar - KANKUNEN
12. 7. 2022 12:58
Takový gazík o velikosti pickupu má spoustu nevýhod
nedáš tam kupu hnoje ani písku nebo třeba půlku motorky. Naprosto zbytečně se tam ale vlezou celá jízdní kola, lyže na délku, dva cestující navíc nebo ještě zbytečnější je možnost se v tom vyspat.