Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen má další SUV. Ani Atlas Cross Sport se však do Evropy nepodívá

David Bureš
Diskuze (4)

Atlas Cross Sport je pětimístné velké SUV kupé, které nabídne výběr mezi čtyřválcem a šestiválcem. Primárně míří na americký trh.

Volkswagen s rozšířením nabídky SUV dlouho otálel, v poslední době ale v tomto segmentu mohutně expanduje. Ne všech novinek se ale dočkáme i na evropských trzích. Konkrétně nyní představený model Atlas Cross Sport je primárně určený pro Severní Ameriku, kde se bude také vyrábět.

Jak z názvu vyplývá, základem nového modelu je SUV Atlas, rodinný sedmimístný vůz, dlouhý 5.036 mm. Na rozdíl od něj však Atlas Cross Sport změnil koncepci. Je pouze pětimístný a hlavně nabízí sportovnější siluetu inspirovanou vozy kupé. Rozvor 2.979 mm byl sice zachován s výchozím autem, Atlas Cross Sport je ale o 70 mm kratší a 58 mm nižší.

Volkswagen Atlas Sport Cross – srovnání rozměrů s výchozím modelem
Model Atlas Sport Cross Atlas
Délka (mm) 4966 5036
Šířka (mm) 1989 1989
Výška (mm) 1720 1778
Rozvor (mm) 2979 2979

Design navazuje na stejnojmenný koncept z roku 2018, který příchod velkého SUV kupé poprvé avizoval. Automobilka už tehdy přiznala, že letos začne vyrábět pětimístnou verzi modelu Atlas. Oproti výchozímu modelu má novinka vedle odlišné siluety výraznější příď – jiná je maska chladiče s chromovanými vodorovnými lištami nebo nárazník.

Odlišuje se ale také interiér, kde se objevuje nově tvarovaný volant. Automobilka pak zdůrazňuje luxusní prvky, jako je bezdrátové nabíjení chytrého telefonu, vyhřívaný volant, vyhřívání zadních sedadel, ventilované přední sedačky nebo hudební systém Fender s 12 reproduktory.

K dispozici je i digitální přístrojový štít nebo různorodé jízdní asistenty. Volkswagen upozorňuje hlavně na rozpoznávání dopravních značek (upozorňující na omezenou rychlost, zákaz předjíždění, blízkou školu nebo práci na silnici) a pomocníka pro jízdu v dopravní zácpě. Ten kombinuje adaptivní tempomat a udržování v jízdním pruhu, funguje do rychlosti 60 km/h a sám auto rozjede, pokud v koloně stojí do tří sekund.

Co se pak týče nabízených motorů, k dispozici jsou dva, stejné jako v Atlasu. Základem je přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 172 kW, který v nabídce doplňuje atmosférický vidlicový šestiválec s 203 kW. Oba jsou spárovány s osmistupňovým automatem a jsou dostupné i s pohonem všech kol.

Volkswagen Atlas Cross Sport se na americkém trhu začne prodávat na jaře 2020. Vyrábět se bude v americké továrně Chattanooga, kde už se vyrábí výchozí Atlas a americká specifikace Passatu. Do budoucna má tento závod ve státě Tennessee vyrábět také elektromobily.   

Volkswagen ještě v roce 2017 nabízel jen dvě SUV, od té doby ale jejich nabídku postupně rozšiřuje. Postupně jich má být hned 19! Do budoucna se dočkáme třeba T-Rocu Cabriolet nebo elektrického crossoveru ID.Roomzz.

V Evropě je dnes k dispozici pět takových modelů, od nejmenšího T-Crossu, přes T-Roc, Tiguan a Tiguan Allspace po největší Touareg. Naopak americká nabídka aktuálně čítá Tiguan Allspace (tam prodávaný jednoduše jako Tiguan) a Atlas, T-Cross a T-Roc by pro tamější zákazníky byly moc malé, Touareg zase moc drahý.

Nejbohatší nabídka SUV je pak v Číně. Specificky upravené modely T-Cross, T-Roc, Tiguan a Touareg na tamějším trhu nadále doplňuje i minulá generace Tiguanu a také modely Teramont (jinak pojmenovaný Atlas), Tharu (alias auto na základech Seatu Ateca, které se v Americe bude prodávat jako Tarek) a Tayron (SUV pro mladé, vyplňující mezeru mezi Tiguanem a Tiguanem Allspace).

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2019 14:36
Re: Není se co divit
Popravdě 3 300 000 milionů barelů denně JEN protože místo toho sedanu kombi používáme SUV = je fakt dost http://www.autoforum.cz/…ere-dalsi-snahy/
Avatar - kari.laz
16. 10. 2019 09:01
Re: Není se co divit
Tak popravdě SUV je to poslední co by mi na silnicích chybělo. Mnohem radši bych vídal zase klasické složení jako, elegantní sedany, praktická kombi, kratší HB, coupe a cabrio pro zábavu a kdo potřebuje, tak MPV a do terénu offroad. Jak by bylo na silnicích krásně :D a všechno s poctivými motory, žádné malorážky, žádná hybridy natož elektro :D člověk by si vybral pořádný motor, převodovku dle svého výběru.......No...přestanu snít a kouknu se do reality, která je pro "řidiče" čím dál tím smutnější
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2019 22:47
Re: Není se co divit
suhlas.. pokryveny europsky trh dnes uz zbiera len omrvinky... a ti najlepsi idu uz radsej inde :yes:

inak paradne auto... akoze toto uz hej https://img2.auto.cz/…ull/5978685_.jpg ( dokonalost ) ... aj ten klasicky atlas je super ale toto je este lepsie... mne sa to dokonca paci viac aj ako nase tie kdejake Q8 ... GLE coupe a podobne predrazenosti ... a knecne mi pride ze vw uz nachadza recept cim v amerike zabodovat... aj ten dozajn aj ta velkost vozu.. proste uz sa konecne vw chyta... lebo je jasne ze chcelo to trosku sa prisposobit americkemu trhu... lebo tam golfiky fakt nefrcia .... a vidim tu teda uz konecne nejaku tu snahu: atlas... atlas cross sport ale aj americky passat je uz fakt konecne vyraznejsie iny ako ten nas...

preludnena europa sa uz na cestach proste ani nemoze zabavat... budeme sa len presuvat z bodu a do bodu b a to pekne pomaly... a popri tom nic nevypustat :D
Avatar - CHerokee
15. 10. 2019 20:22
Není se co divit
Evropa je malý trh a navíc úchylný skrze svoje vyšroubované emisní limity a také nálady a trendy...aktuálně v Německu SUV jsou pro mnohé fuj. Bude hůř, s euro 7 2021 zmizí drtivá většina zábavných a "pořádných" aut.