Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari chystá velké organizační změny. Připravované SUV není jedinou zásadní novinkou

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Italská automobilka prozradila, že bude v příštích letech diverzifikovat nabídku, aby oslovila širší spektrum zákazníků.

V Maranellu se připravují na roky plné změn, a nehovoříme jen o dlouho připravovaném SUV, které by mělo konečně dorazit v roce 2022. O budoucnosti značky Ferrari se rozpovídal marketingový šéf Enrico Galliera a naznačil, že v italské automobilce nezůstane kámen na kameni.

„Snažíme se, abychom byli mnohem méně předvídatelní. V současné době kompletně přepracováváme naše modelové portfolio budoucnosti,“ přiznal v posledním rozhovoru Galliera.

O co přesně jde? „Například SF90 Stradale není auto, které byste dříve našli v našem sortimentu. Je to něco zcela nového. Nové technologie, nový segment. Není to LaFerrari. Je to vůz určený pro širší spektrum zákazníků,“ vysvětluje, jakým směrem se chce Ferrari v příštích letech ubírat.

Stejný člověk už dříve prozradil, že italská značka letos uvede pět modelů. Kromě zmíněného SF90 Stradale už bylo představeno také F8 Tributo, takže do konce roku zbývají ještě tři. Očekává se, že jednou z novinek bude 812 Superfast s otevřeným nebem nad hlavou. A Galliera dále naznačil, že alespoň jeden z připravovaných produktů bude pro Ferrari ve „zcela novém segmentu“.

„Vytváříme auta nových segmentů pro různé zákazníky. Například Portofino nutně neznamená vrchol Ferrari, je totiž elegantnější a pohodlnější. Je tu spoustu lidí, kteří chtějí ferrari, ale bojí se vysoce výkonného sporťáku,“ říká dále Galliera, podle kterého přinese rozšíření modelové palety více peněz do kasičky automobilky, aniž by přišla o vlastní exkluzivitu.

Ferrari v loňském roce prodalo 9251 automobilů, což je číslo, které by se v letošním roce mělo ještě zvýšit. S příjezdem SUV v roce 2022 se očekává, že se počet vyrobených kusů přehoupne přes 15.000 ks. A jak ukazuje úspěch superSUV Lamborghini Urus, tento odhad rozhodně není nedosažitelný.

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Doporučujeme

24. 7. 2019 14:15
Re: SUV mi
Presne Ferrari predá čo vyrobí. Vôbec nepotrebovali SUV. Ich zisk rástol úmerne tomu ako navyšovalo produkciu.
24. 7. 2019 07:50
Re: SUV mi
Ale Ferrari ma penez dost... to neni pripad Porsche, Jaguar nebo Mase, ktere by bez SUV uz krachli.... (no, Mase tedy krachuje i s terenakem.... ;-) )
Avatar - pradeda777
23. 7. 2019 13:36
Re: SUV mi
Dnes je to boj o přežití. Vývoj nových modelů je velmi drahá záležitost a pokud pomůže finance pro vývoj generovat SUV nebo elektroauto, tak ani takové Ferrari si nemůže dovolit nad nimi "ohrnovat nos". Na druhé straně i vývoj takové SUV nebo elektroauta stojí kupu peněz a za ty by se mohl vyvíjet nový model sporťáku. Bohužel sportovní auta už nejsou tak populární jako kdysi a viděli jsme, že ani takový kolos jako Toyota si nemohl dovolit samostatně postavit novou Supru. No, snad by mohl, ale přes účtárnu by to určitě neprošlo.... :-(
Avatar - speedfred
23. 7. 2019 11:03
SUV mi
už asi prestávajú vadiť aj u superšportových značiek pokial udržia tie základné modely na ktorých si vybudovali svoje renomé, či je to Porsche,Lambo,Mase a teraz aj F.
Čafte.