Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
52 Fotogalerie

Fiat 500 facelift oficiálně: Nebylo potřeba velkých změn

Fiat oficiálně představil modernizovaný Fiat 500. Kultovní model prodělal změny hlavně uvnitř. Stalo se tak přesně 58 let po představení první generace.

Je jenom málo automobilů, které by se svou historií a aurou a rovnalo Fiatu 500. Snad možná jenom Mini nebo americké muscle cars. První generace malého italského vozítka neměla následovníka rovných 50 let, a když v roce 2007 konečně dorazil, okamžitě navázal na úspěchy předka, kterého se prodalo 3,8 milionu kusů. Současnou pětistovku si pořídilo více než 1,5 milionu zákazníků, nastavený koncept tedy funguje. Už proto se v rámci faceliftu nepřistupovalo k přehnaným změnám.

Tedy alespoň na první pohled. Fiat totiž uvádí, že „pětistovka“ dostala více než 1800 inovativních detailů. Patří mezi ně přepracované přední světlomety s diodami pro denní svícení, protáhlejší mlhovky, a především nová spodní část nárazníku s mřížkou vytvářející prostorový efekt. Celek září chromem, byť se v tomto ohledu trochu ubralo (zmizela rozměrná lišta v úrovni registrační značky), zcela nové zadní svítilny ale šokují ze všeho nejvíce. Svítit by měl totiž pouze obrys a střed je vyveden v barvě karoserie.

Vůz si zachoval rozvor náprav o délce 2300 milimetrů, takže se klasicky bude sedět o něco výš (Fiat 500 je homologován pro čtyři cestující), malou revolucí ale prošla přístrojová deska. Zatímco dosud byl navigační systém řešen přenosným přístrojem upnutém na jednoduchém stojánku, novinka ji má zabudovanou. Jedná se o systém Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem a postranními tlačítky, tedy řešení, kterým disponují i větší deriváty pětistovky. Panel automatické (či manuální) klimatizace zůstal zachován, stejně jako tlačítka elektrického stahování oken u kratinké řadicí páky. Vedle analogového přístrojového štítu bude k dispozici i digitální sedmipalcový displej TFT od Magneti Marelli, ten jsme si již ale dříve vyzkoušeli u verze Cult.

Fiat 500 je u nás v současnosti dostupný s výbavami Pop, Plus, Sport, Plus C a Vintage´57. Novinka, která se začně prodávat již v červenci, nabídne linie Pop, Popstar a Lounge. Standardem bude sedm airbagů, rádio Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem, USB a AUX konektivita, multifunkční volant, diodové denní svícení a další. Popstar přidá manuální klimatizaci nebo chromované kliky dveří, a Lounge nebude chybět panoramatické střešní okno, litá 15“ kola, kůží potažený volant a spoustu užitečných aplikací v multimediálním systému. Nabídka se však může na jednotlivých trzích lišit.

Pětistovka stále zůstane velmi zábavným autem, které chce být vidět. Nabídka zahrne třináct laků karoserie, z toho sedm pastelových, nová litá kola o velikosti až 16 palců, a sáhnout můžete také po hravých vnějších polepech. Čalounění sedadel u vyšších verzí kombinuje látku a kůži, exkluzivní kousky však nabídnou celokožené kontrastní provedení.

Pod kapotou najdeme motory plnící emisní normu Euro 6, složení palety už ale v podstatě známe. Základem se stane benzinová dvanáctistovka o výkonu 51 kW, která může spalovat i LPG, chybět nebudou dvě verze přeplňovaného dvouválce 0.9 TwinAir (62,5 a 77 kW), a vyznavače nafty potěší třináctistovka MultiJet s výkonem 70 kW a spotřebou jenom 3,8 l/100 km. Na specifickým trzích se objeví i čtrnáctistovka o výkonu 74,5 kW a přeplňovaný dvouválec „přiškrcený“ na 48,5 kW.