Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500 facelift oficiálně: Nebylo potřeba velkých změn

Jan Mička Jan Mička 3. 7. 2015 • 11:44
52
27
Zobrazit náhledy (52)
Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500
Fiat oficiálně představil modernizovaný Fiat 500. Kultovní model prodělal změny hlavně uvnitř. Stalo se tak přesně 58 let po představení první generace.

Je jenom málo automobilů, které by se svou historií a aurou a rovnalo Fiatu 500. Snad možná jenom Mini nebo americké muscle cars. První generace malého italského vozítka neměla následovníka rovných 50 let, a když v roce 2007 konečně dorazil, okamžitě navázal na úspěchy předka, kterého se prodalo 3,8 milionu kusů. Současnou pětistovku si pořídilo více než 1,5 milionu zákazníků, nastavený koncept tedy funguje. Už proto se v rámci faceliftu nepřistupovalo k přehnaným změnám.

Tedy alespoň na první pohled. Fiat totiž uvádí, že „pětistovka“ dostala více než 1800 inovativních detailů. Patří mezi ně přepracované přední světlomety s diodami pro denní svícení, protáhlejší mlhovky, a především nová spodní část nárazníku s mřížkou vytvářející prostorový efekt. Celek září chromem, byť se v tomto ohledu trochu ubralo (zmizela rozměrná lišta v úrovni registrační značky), zcela nové zadní svítilny ale šokují ze všeho nejvíce. Svítit by měl totiž pouze obrys a střed je vyveden v barvě karoserie.

Vůz si zachoval rozvor náprav o délce 2300 milimetrů, takže se klasicky bude sedět o něco výš (Fiat 500 je homologován pro čtyři cestující), malou revolucí ale prošla přístrojová deska. Zatímco dosud byl navigační systém řešen přenosným přístrojem upnutém na jednoduchém stojánku, novinka ji má zabudovanou. Jedná se o systém Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem a postranními tlačítky, tedy řešení, kterým disponují i větší deriváty pětistovky. Panel automatické (či manuální) klimatizace zůstal zachován, stejně jako tlačítka elektrického stahování oken u kratinké řadicí páky. Vedle analogového přístrojového štítu bude k dispozici i digitální sedmipalcový displej TFT od Magneti Marelli, ten jsme si již ale dříve vyzkoušeli u verze Cult.

Fiat 500 je u nás v současnosti dostupný s výbavami Pop, Plus, Sport, Plus C a Vintage´57. Novinka, která se začně prodávat již v červenci, nabídne linie Pop, Popstar a Lounge. Standardem bude sedm airbagů, rádio Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem, USB a AUX konektivita, multifunkční volant, diodové denní svícení a další. Popstar přidá manuální klimatizaci nebo chromované kliky dveří, a Lounge nebude chybět panoramatické střešní okno, litá 15“ kola, kůží potažený volant a spoustu užitečných aplikací v multimediálním systému. Nabídka se však může na jednotlivých trzích lišit.

Pětistovka stále zůstane velmi zábavným autem, které chce být vidět. Nabídka zahrne třináct laků karoserie, z toho sedm pastelových, nová litá kola o velikosti až 16 palců, a sáhnout můžete také po hravých vnějších polepech. Čalounění sedadel u vyšších verzí kombinuje látku a kůži, exkluzivní kousky však nabídnou celokožené kontrastní provedení.

Pod kapotou najdeme motory plnící emisní normu Euro 6, složení palety už ale v podstatě známe. Základem se stane benzinová dvanáctistovka o výkonu 51 kW, která může spalovat i LPG, chybět nebudou dvě verze přeplňovaného dvouválce 0.9 TwinAir (62,5 a 77 kW), a vyznavače nafty potěší třináctistovka MultiJet s výkonem 70 kW a spotřebou jenom 3,8 l/100 km. Na specifickým trzích se objeví i čtrnáctistovka o výkonu 74,5 kW a přeplňovaný dvouválec „přiškrcený“ na 48,5 kW.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - ludeco
Starý 500 neměl nástupce?
| 8. 7. 2015
Co je tohle za pitomost? Původní 500 měla nástupce v podobě modelu 126, který navazoval rozměrově i koncepčně, dokonce i v pár detailech designově. Na 126 zase navazuje přímý nástupce Cinquecento (tedy slovně 500), později modernizované na Seicento (tedy 600) a to vystřídal současný Fiat 500, takže je tu zjevná kontinuita ;-)
Majstrštyk
| 7. 7. 2015
je vidět, že nevíš, o čem mluvíš. 500Living máme doma už rok, co se prostoru týká, je to prostornější, než ochcáfka 3, měl jsem možnost přímýho srovnání, kamarád to přivezl domů 2 dny po mě. Je neuvěřitelný, jak to velký auto může vypadat dobně, přest, co se do něj vejde
Avatar - Avanti
taloši
| 3. 7. 2015
Tí Taliani to ale vedia stále :yes: Perfektné! Interiér, exteriér, vyvážené, štýlové, kultové, jednoducho Fiat :-)
Je mi to maly, ale libi se mi to.
| 3. 7. 2015
Moc se mi to libi. A sem mi patri i ten dvouvalec.
;-)
Ale ja si jeste pockam na ten sedan... jestli neco nepokazi, tak to snad bude ma krevni skupina.
Avatar - Pekelná Micinka
Majstrštyk
| 3. 7. 2015
Nevím, jestli to je majstrštyk, ale rozhodně je to povedený facelift.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku