Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Scudo se představuje. Jako bratři nabídne širokou paletu verzí i elektromobil

David Bureš
Diskuze (8)

Fiat Professional postupně inovuje svoji modelovou řadu. Ještě před koncem roku se na vybraných trzích začne prodávat Scudo, nástupce Talenta.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles letos vytvořil fúzí se Skupinou PSA nový koncern Stellantis, který má oběma subjektům snížit náklady díky rozsáhlému sdílení komponentů nebo společné výrobě. První výsledky vzniku nové skupiny už jsou tu. Fiat představuje středně velkou dodávku Scudo, což není nic jiného než bratr Citroënu Jumpy, Peugeotu Expert a Opelu Vivaro.

Scudo na trh tak přichází jakožto nástupce modelu Talento, který vznikl ve spolupráci s Renaultem, šlo totiž o sourozence jo Traficu. Tím se kruh uzavírá. Fiat model Scudo totiž prodával už před Talentem, už tenkrát přitom šlo o bratra užitkových modelů Citroënu a Peugeotu.

Novinka se přitom od sourozenců liší jen v detailech, vlastně jen odlišnými logy. Stejně jako bratři se bude vyrábět ve francouzském závodě Hordain, kde se Scudo už kdysi vyrábělo.

Podobně jako jiné středně velké dodávky i Scudo nabídne širokou paletu dostupných variant. Vedle výchozího furgonu (Van) tu bude i šestimístný Crew Van, platforma pro možnost nástavby nebo osobní Combi s prostorem až pro devět osob. Počítá se též s odvozeným osobním modelem, pojmenovaným však Fiat Ulysse, podle někdejšího MPV.

V závislosti na verzi přitom budou k dispozici až tři délky nebo dvě výšky. Scudo tak může být dlouhé 4.610 mm, 4.960 mm nebo dokonce 5.310 mm. Výška v závislosti na zvolené variantě činí 1.890 mm nebo 1.940 mm.

Nabídka motorů je pak postavena primárně na turbodieselech. Základem je patnáctistovka se 75 kW nebo 88 kW, nad níž stojí dvoulitr se 107 kW nebo 130 kW. Základem je šestistupňový manuál, pro dvoulitr je tu ale i osmistupňový automat, který je pro nejsilnější agregát standardem.

Jak už to tak ale dnes bývá, Scudo nabídne také variantu s čistě elektrickým pohonem. Jmenuje se E-Scudo a obdobně jako koncernoví sourozenci nabízí výběr mezi bateriemi s kapacitou 50 kWh nebo 75 kWh. Elektromotor vždy poskytuje výkon 100 kW.

Od sourozenců Scudo přebírá také svoji výbavu. K dispozici je tak třeba head-up displej nebo systém Moduwork. Ten sklopením sedadla spolujezdce vytvoří praktický stolek, zároveň je jeho součástí otvor z nákladového prostoru do kabiny, který umožní převoz extra dlouhých předmětů.

Fiat Scudo se na vybraných trzích začne prodávat ještě před koncem roku. Nepůjde přitom o poslední spolupráci Fiatu s francouzskými značkami v oblasti užitkových vozidel. Nové Doblo má být podle zákulisních zpráv sourozencem Citroënu Berlingo a spol. Ostatně zase velké dodávky (Citroën Jumpy, Opel Movano a Peugeot Boxer) sdílí techniku s Fiatem Ducato, to už je ale dlouho trvající partnerství, datující se dávno před vznik Stellantisu.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

21. 12. 2021 11:00
Re: Už je to nuda
Výroba pre 5 značiek nie je ekonomická, to je priamo zlatá baňa. Jeden vývoj pre 5 značiek, to v priemere ušetrilo každej z nich 80% prostriedkov na vývoj. Výrobcovia na tom profitujú, zákazník stráca - auto sa nepredáva lacnejšie a je oveľa menší výber. Globalizácia je sviňa, jedna obrovská nenažraná sviňa. Keď ju nezapichneme, vyžerie nás.
Avatar - KANKUNEN
20. 12. 2021 13:28
Re: Už je to nuda
Pro užitkáč určitě k Fordu nebo Renaultu, jsou mnohem větší, koncipované na prostor a ne jako víc osobák.
Avatar - WinDiesel
20. 12. 2021 10:43
Re: Už je to nuda
Toyotě to náramně frčí, tak se Fiat chce svézt.
Výroba pro 5 značek najednou musí být velmi ekonomická.
Možná je to klon ale zákazníci nižší cenu uvítají.
Co mluvím s lidmi, tak jsou perplex z aktuálních "užitkových" cen VAGu. I osobních verzí užitkáčů.
20. 12. 2021 10:29
Už je to nuda
Opäť rovnaké auto, len premaľované pre inú značku. Peugeot, Citroen, Opel, Toyota, Fiat. Polovicu európskej ponuky predstavuje jedno auto. So svojimi prednosťami aj nedostatkami.
20. 12. 2021 10:07
Re: Jestli se nepletu,
Jezdil jsem s T6.1 manuál 110 kW 4M a převodovka mi přišla spíše dlouhá, na šestku při 100 kmh točí lehce přes 1800 ot.
Ale tvrdé to bylo, to jo