Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford E-Transit teď dojede dál. Nová varianta s větší baterií zvládne až 402 km

Daniel Fuglevič
Diskuze (8)

S větší baterií nepřichází pouze delší dojezd, schopnější E-Transit nabídne i podstatně vyšší nabíjecí výkon.

Od svého uvedení na trh v roce 2022 se stal Ford E-Transit nejprodávanější dvoutunovou elektrickou dodávkou v Evropě a v roce 2023 dosáhl více než 55% podílu na trhu. Oblíbenost užitkového modelu na elektřinu teď nejspíš dále poroste. Ford totiž rozšiřuje nabídku modelu o verzi s prodlouženým dojezdem, která určitě zaujme další procenta možných zákazníků.

Video se připravuje ...

Novinka se vyznačuje větší baterií s využitelnou kapacitou 89 kWh, která dodávce zajistí dojezd až 402 km (WLTP). Má tedy zhruba další stovku kilometrů k dobru, jelikož nyní výchozí varianta E-Transitu s baterií o využitelné kapacitě 68 kWh zvládne 309 km (WLTP). Nová verze s prodlouženým dojezdem míří dle Fordu zejména na zákazníky, kteří působí ve venkovských oblastech, v chladnějším podnebí nebo na trasách zahrnujících jízdu po dálnici.

Schopnější E-Transit si polepšil také po stránce nabíjecího výkonu. Maximální výkon AC nabíjení byl zvýšen z 11 kW na 22 kW, což znamená, že plné nabití přes noc má trvat méně než šest hodin. Výkon DC rychlonabíjení byl zase povýšen z 115 kW na 180 kW, takže 10minutové připojení k nabíječce zaručí až 116 km dojezdu, nabití z 10 na 80 % kapacity pak trvá zhruba 28 minut.

Ve standardní výbavě E-Transitu s prodlouženým dojezdem nechybí nejnovější tepelné čerpadlo se vstřikováním par chladiva, které zajišťuje účinnější vytápění kabiny při nízkých teplotách. Volitelně je nadále k dispozici systém Pro Power Onboard, poskytující trojici zástrček pro napájení nářadí či dalšího nutného pracovního vybavení.

Verzi E-Transitu s větší baterií nabídne Ford v celé řadě již dostupných modelových variant včetně dodávek v délkách L3 a L4, karoserie DCiV pro převoz větší posádky i nákladu, podvozku s jednokabinou, a to v celkové hmotnosti od 3500 kg do 4250 kg. U dodávek je užitečné zatížení až 1460 kg, u variant s podvozkem s kabinou až 1814 kg. Tažnou hmotnost uvádí Ford na maximálně 750 kg u modelů s celkovou hmotností 3500 kg.

Společně s uvedením E-Transitu s prodlouženým dojezdem, který zamíří do prodeje ještě letos, představil Ford i nový elektrický minibus. Novinka pojme až 15 osob a vychází z prosklené dodávky E-Transit L3 s celkovou hmotností 4 250 kg. K mání bude s devítimístnou nebo dvanáctimístnou zadní částí, přičemž delší dojezd s větší baterií bude nabízen pouze pro menší variantu.

Daniel Fuglevič
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
25. 4. 2024 13:14
Re: 750 kg na kouli
:-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
24. 4. 2024 19:57
Re: 402
Prakticky ani jedno, tipnu si že marketingových 402km bude míněno s prázdným autem ;-) Což je dost směšné...
24. 4. 2024 19:43
402
A tých 402 km zvládne s autom naloženým na full, alebo len s prázdnym?
24. 4. 2024 17:19
Dojezd...
Ale dojezd v případě skříně nebo plachty raději neuvádějí. Ten je totiž poloviční a na dálnici tak třetinový. Šílené je zvětšování baterie. MB absurditu posunul ještě dál a Sprinter má k dispozici 115 kWh, aby dokázal odvést alespoň částečně stejnou práci jako nafťák.
24. 4. 2024 17:00
Re: Dojezd
Tak vychází to sice z přesné metodiky, ale ve skutečnosti tam bude tolerance od mínus 250 po plus 3 km