Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Explorer má po faceliftu. Do Evropy se už nedostane

Ondřej Šámal
Diskuze (23)

Americké SUV, které doplulo i do Evropy, prošlo modernizací. Ta se k nám ovšem už nedostane. Plug-in hybridní model totiž nahradí o číslo menší elektromobil na technice koncernu Volkswagen.

Ford v posledních letech ze své domoviny do Evropy dovezl hned několik modelů. Legendární mustang se na našem kontinentu dokonce stal nejprodávanějším sportovním autem. Daří se také Fordu Kuga, který zámořští zákazníci znají pod označením Escape. Velké SUV Explorer, které se k nám dováží výhradně s výkonným šestiválcovým plug-in hybridem se systémovým výkonem 336 kW, už tolik nezáří. Loni v Česku zaznamenalo 50 registrací, meziročně o 40 méně.

Ford Explorer má nově po faceliftu, který přináší například upravené přední a zadní světlomety, jinou masku chladiče, přepracované nárazníky. Vnitřek dostal kvalitnější materiály a dokonce se o něco zvětšil. Má také jinou palubní desku s 13,2“ displejem umístěným výše než dosud. Přes něj ovládáte nový multimediální systém Digital Experience, který v exploreru v rámci Fordu slaví premiéru. Ve srovnání s předchozí generací má pětkrát vyšší výpočetní výkon a 14krát vyšší grafický výkon. Hlasové ovládání probíhá přes Google Assistant, k dispozici je ovšem také integrovaná hlasová asistentka Alexa.

Na domácím trhu bude zmodernizovaný Ford Explorer dostupný s přeplňovaným čtyřválcem 2.3 EcoBoost s výkonem 305 koní a točivým momentem 420 Nm a šestiválcem 3.0 EcoBoost (405 koní a 563 Nm). Nově naladěná desetistupňová samočinná převodovka a pohon zadních kol jsou standardem pro všechny verze, čtyřkolku lze zkombinovat pouze s vybranými variantami.

Video se připravuje ...

Pro Evropu se s omlazeným Fordem Explorer již nepočítá. Americká automobilka totiž již loni na jaře představila čistě elektrického nástupce, který využívá platformu MEB koncernu Volkswagen. Pokud tedy toužíte po původním, větším modelu, máte poslední šanci. Ceny se pohybují od 2.086.900 (ST-Line) po 2.106.900 Kč za provedení Platinum.

Ondřej Šámal
Diskuze (23)

Doporučujeme

21. 2. 2024 08:49
do EU se nedostane
...tak pořád je tu možnost indiv.dovozu a servis zdejší síť určitě zvládne, protože uvnitř je technika totožná s předposlední verzí. Otázkou by zůstaly vnější díly při havárce
Avatar - Mikesus
20. 2. 2024 18:00
Re: Kam s 3 detmi?
ne nemusí být v něm uchycené. Isofix eliminuje špatné usazení sedačky způsobené nezpůsobilým rodičem.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2024 09:27
to už Ford nebude mít vůbec co prodávat
protože krom Exploreru a Mustangu už se tu prodává dobře jen Kuga a užitkáče :-)
Avatar - Barrichello
20. 2. 2024 09:26
Re: Kam s 3 detmi?
problém je spíš ten, že běžná rodina s 3 detmi si na to nemá šanci vydělat a musí být ráda za 10-15 let starej Voyager resp. Town and Country :-)
Avatar - Barrichello
20. 2. 2024 09:24
Re: Kam s 3 detmi?
Chrysler Pacifica je klasický mamacar normálně koupitelný a servisovatelný v ČR