Ford Explorer má po faceliftu. Do Evropy se už nedostane
Americké SUV, které doplulo i do Evropy, prošlo modernizací. Ta se k nám ovšem už nedostane. Plug-in hybridní model totiž nahradí o číslo menší elektromobil na technice koncernu Volkswagen.
Ford v posledních letech ze své domoviny do Evropy dovezl hned několik modelů. Legendární mustang se na našem kontinentu dokonce stal nejprodávanějším sportovním autem. Daří se také Fordu Kuga, který zámořští zákazníci znají pod označením Escape. Velké SUV Explorer, které se k nám dováží výhradně s výkonným šestiválcovým plug-in hybridem se systémovým výkonem 336 kW, už tolik nezáří. Loni v Česku zaznamenalo 50 registrací, meziročně o 40 méně.
Ford Explorer má nově po faceliftu, který přináší například upravené přední a zadní světlomety, jinou masku chladiče, přepracované nárazníky. Vnitřek dostal kvalitnější materiály a dokonce se o něco zvětšil. Má také jinou palubní desku s 13,2“ displejem umístěným výše než dosud. Přes něj ovládáte nový multimediální systém Digital Experience, který v exploreru v rámci Fordu slaví premiéru. Ve srovnání s předchozí generací má pětkrát vyšší výpočetní výkon a 14krát vyšší grafický výkon. Hlasové ovládání probíhá přes Google Assistant, k dispozici je ovšem také integrovaná hlasová asistentka Alexa.
Na domácím trhu bude zmodernizovaný Ford Explorer dostupný s přeplňovaným čtyřválcem 2.3 EcoBoost s výkonem 305 koní a točivým momentem 420 Nm a šestiválcem 3.0 EcoBoost (405 koní a 563 Nm). Nově naladěná desetistupňová samočinná převodovka a pohon zadních kol jsou standardem pro všechny verze, čtyřkolku lze zkombinovat pouze s vybranými variantami.
Pro Evropu se s omlazeným Fordem Explorer již nepočítá. Americká automobilka totiž již loni na jaře představila čistě elektrického nástupce, který využívá platformu MEB koncernu Volkswagen. Pokud tedy toužíte po původním, větším modelu, máte poslední šanci. Ceny se pohybují od 2.086.900 (ST-Line) po 2.106.900 Kč za provedení Platinum.