Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus Kombi vs. Opel Astra Sports Tourer: Designový duel

Jakub Sochor Jakub Sochor 1. 1. 2011 • 17:50
59
78
Zobrazit náhledy (59)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Dnes poprvé dochází k duelu, v němž jsou srovnávány karoserie kombi. Konkrétně se jedná o německé novinky Ford Focus Combi a Opel Astra Sports Tourer.

Základním smyslem karoserie kombi je nabídnout větší a praktičtější úložný prostor, než jakým disponují karosářské varianty hatchback, či sedan.

Kombíky lze tedy považovat za užitkovější deriváty původních karoserií modelových řad. Avšak zvláště v posledním desetiletí usilují designéři o esteticky přitažlivější ztvárnění těchto dvouprostorových vozidel.

Dnešním srovnáním nás budou provázet nové vozy etablovaných modelových řad Astra a Focus. Oba porovnáváme v jejich nových generacích, přičemž ani jedna zatím není v prodeji. Blíže k zákazníkům je kombi Opelu.

Oba modely již jednou na Auto.cz byly konfrontovány. Tehdy šlo o první rychlé dojmy z nově představených automobilů na autosalonu v Paříži.

Astra Sports Tourer

Začneme abecedně prvním modelem, kterým je Astra ST od Opelu. Příď je kompletně převzata ze stejnojmenného hatchbacku a tvoří ji nápadité světlomety dynamického tvaru s originálním provedením jejich optiky a maska chladiče, které dominuje subtilní chromovaná lišta. Na přední části se nejvíce projevil mezigenerační rozměrový nárůst.

Profil je dynamický a úzce koresponduje se současným stylistickým jazykem automobilky. To je patrné na zajímavém výkroji v oblasti prahů karosérie, dále pak na lince, která vybíhá ze zadních svítilen a volně přechází do profilu. Celek je orientován na sportovní notu, čemuž napomáhá kreativní a poměrně tenký D-sloupek.

Oproti předchozí generace zasahují zadní svítilny do víka zavazadlového prostoru. Výrobce se také zřekl masivní chromované lišty. Namísto toho je záď vizuálně čistší, bohatěji tvarovaná a dynamikou rysů sekunduje profilu.

Přístrojová deska se prakticky neliší od té v hatchbacku. Její dominantou je masivní středový panel, který je sladěn s prostorem pro řadicí páku. Designéři tak dosáhli uceleného dílu, který je vyveden ve světlé barvě, čímž kontrastuje s tmavým okolím v kabině. Snahu o zvýšení atraktivity dříve spíše účelové karosérie kombi dokládá aplikace sportovně působících přístrojů, které jsou členěny do samostatných tubusů s chromovanými okraji.

Focus Kombi

Druhý model, Ford Focus Kombi, má s Astrou společný záměr – vnést do třídy více dynamiky.

Focusu v tomto směru napomáhá kinetický design, který je továrním designovým směrem Fordu. Tvary nové generace Focusu jsme s jeho třídním sokem již porovnávali. Tehdy šlo o designový duel Fordu Focus Sedan a Volkswagenu Jetta.

Na přídi došlo k minimalizaci masky chladiče na jejím původním místě. Zato výrazným zvětšením prošly nasávací otvory na nárazníku, které tvoří jednu z dominant přední části automobilu. Mohutný přední průduch je rozdělen na tři samostatné části, přičemž v té prostřední se nachází prostor pro registrační značku.

Profil svým pojetím mírně evokuje o třídu větší Mondeo. Zajímavostí je linka, dokreslující tvar blatníku předních kol, která z jedné poloviny kopíruje tvar podběhu kola a z druhé volně pokračuje do boční části vozu. Okna se směrem k zadní části modelu svažují, čímž podtrhují dynamický náboj této části karosérie.

Zadní svítilny Focusu, které jsou oproti Astře štíhlejší, výrazně zasahují do profilu. Asociace s Mondeem pokračují při pohledu na záď, a to díky bohatě tvarovaném víku zavazadlového prostoru.

Bohaté křivky exteriéru se odráží na kabině Focusu, kde panuje sportovní atmosféra. Stěžejní rys přístrojové desky, která je i zde převzata z hatchbacku, představují výdechy ventilace, které jsou ve vertikální prostorové orientaci. Kontrast chromové světlé barvy s dramatickou tmavou šedí je všudypřítomný. Ve srovnání s Astrou má Focus přístroje členěné do tří základních subjektů, rovněž ohraničených chromovanou linkou.

Témata
4. 1. 2011 14:09
astra ST se prodává
autor článku by si měl uvědomit, že to že se astra ST neprodává u nás neznamená že není ve výrobě a nedá se koupit (jako focus kombi), moje známá bydlící v německu si ji objednala už v srpnu 2010 a od listopadu nebo prosince (přesně si nepamatuju) s ní jezdí!
3. 1. 2011 10:35
Re: DESIGN
to ti neberiem, dizajnom sa paci aj mne ;-) . Zaraza ma velkost interieru, kde sa neprejavil podla mna velky narast vonkajsich rozmerov
Avatar - white label
3. 1. 2011 00:36
Re: astra
Aha, tak proto se většině líbí víc Astra, viz anketa i diskuse... :-O :*) >:-[]
Astře to designové vítězství nepřímo zařídil především design samotného Focusu III... ;-)
3. 1. 2011 00:29
Re: astra
:yes: Přesně.
3. 1. 2011 00:27
Re: nakonec s odřenýma ušima Focus...
:yes: :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku