Hlavní inženýr Focusu RS odchází k automobilce Hyundai
Ke korejské automobilce v poslední době odešlo pracovat hned několik velmi schopných lidí. Teď k nim přibyl další - člověk zodpovědný za poslední generaci Fordu Focus RS.
Chytrých hlaviček už k automobilce Hyundai odešla celá řada. Jedním takovým byl třeba designér Peter Schreyer, který měl až do loňska pod palcem design celého koncernu Hyundai-Kia. Následoval ho Albert Biermann, Luc Donckerwolke a řada dalších schopných lidí. Teď se řady korejské automobilky opět rozšiřují. A opět se jedná o velmi zajímavého člověka.
Nejnovějším přírůstkem je Tyrone Johnson, hlavní inženýr, který je podepsaný pod poslední generací Fordu Focus RS. Nastupuje na pozici šéfa vývoje v evropském technickém centru, takže vystřídá Alberta Biermanna. Ten se teď posouvá výše, na pozici globálního šéfa vývoje v koncernu Hyundai.
Všechno tedy nasvědčuje tomu, že o jízdní vlastnosti bude do budoucna postaráno. Dokonce se šušká, že bychom se mohli dočkat sportovního modelu s motorem uloženým před zadní nápravou. Hyundai vyvíjí novou řadu motorů s označením Theta III, která dostane celou řadu variant včetně atmosférické a přeplňované. A jedna z nich by měla být určena pro modely s motorem uprostřed, měla by disponovat objemem 2,3 litru a výkonem okolo 350 koní.
Že Hyundai přemýšlí nad takovým modelem už ostatně naznačila dřívější studie RM16. Fámy nakonec potvrdily zamaskované prototypy, které se loni poháněly po Nürburgringu. A nám nezbývá než doufat, že se auta ve stylu Renaultu Clio V6 jednou dočkáme.