Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Focus RS může být hybrid s elektrickým zadkem a výkonem až 400 koní

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Zatímco čtvrtá generace Fordu Focus slaví ohromné prodejní úspěchy, za zavřenými dveřmi vývojového oddělení automobilky už se pracuje i na nové generaci nabroušeného Focusu RS, který by měl přinést pár působivých novinek.

Poslední generace Fordu Focus je pro automobilku skutečným důvodem k radosti. Od zahájení příjmu objednávek v červnu 2018 se do listopadu 2019 prodalo přes 250.000 vozů a Ford se dokonce chlubí prodejem jednoho nového Focusu každých 135 sekund.

Na oslavu úspěchu nové generace tak Ford připravil nový model Focus Active X Vignale, který by měl v sobě kombinovat prémiovou výbavu modelu Vignale se zvýšeným podvozkem a oplastováním modelu Active. Stylový kombík ale není tím nejočekávanějším, co pro nás Ford chystá.

Milovníci ostré jízdy už se totiž nemohou dočkat chvíle, kdy Ford představí novou generaci nejostřejšího modelu RS. V současnosti se přitom nabízí pouze čtvrtá generace modelu ST, který nás v redakčním testu dokázal velice mile překvapit a nadchnout. Jenže model RS je odjakživa spojen s ještě zajímavějšími zážitky.

A pro čtvrtou generaci by to mohlo platit víc než kdy jindy. Podle informací kolegů z Car Magazine by totiž novinka mola dostat vylepšený 2.3 litrový motor EcoBoost z minulé generace, který by však poháněl pouze přední kola. Zadní kola by měl roztáčet elektrický systém e-Twinster od GKN.

Spalovací motor, roztáčející pouze zadní kola, by přitom mohl mít výkon až 400 koňských sil. Výkon zadního elektromotoru bohužel zatím nikdo nezmínil, živě se však hovoří o možnostech vektorování točivého momentu, díky čemuž je systém schopný přesunout maximální výkon vždy na kolo s nejlepší trakcí. Ovladatelnost by tak mohla být ještě o pořádný kus zajímavější.

Spalovací motor pod kapotou by navíc mohl být osazen ještě mild-hybridním systémem s napětím 48 V, který by pracoval na známém principu startér-generátoru. Při rozjezdech by tak auto mohlo využít ještě nepatrné a nepatrné elektrické pošťouchnutí již v nízkých otáčkách. A to nikdy není na škodu.

Zatím však zůstává záhadou, kdy bude nové RS odhaleno. Car Magazine sice hovoří o modelovém roku 2021, jak ovšem dodávají kolegové z Motor1, nikde se zatím neobjevil ani náznak špionážních fotografií. U modelu RS je přitom jasné, že Ford nebude chtít během testování nic podcenit a určitě RSo vyveze na nějakou náročnou trať.

S výkonem přes 400 koní by totiž nový Focus RS vstoupil do rodícího se klubu ostrých hatchbacků s výkonem nad 400 koní, kterému zatím vládne Mercedes-AMG A45 S s nejvýkonnějším dvoulitrovým sériovým motorem světa, který je schopen nabídnout výkon až 421koní.

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Doporučujeme

25. 12. 2019 20:22
Hrůza- ne ten Ford
Mohl by si autor článku (nebo raději někdo, kdo vládne češtinou) po sobě ten text přečíst?
Avatar - Zetti
25. 12. 2019 11:45
Re: By, možná. mohlo, snad
Loutky jsou oba a jednou se to proflakne. Kdyz vidim prostacka v tom vytahanem svetriku, vzpomenu si na bilboardy financovane TOP09 s hlavnim napisem HLEDA SE NOVY HAVEL. A jak to vypada uz ho tu mame pana neposkvrnenho nepolitickeho politika. Co se tyce AB, vzpominam si, ze za komunistu komunisti varovali jine komunisty, ze je nebezpecne pronasledovat Havla, protoze z nej lidi udelaji za pomoci zahranicnich radii mucednika a stvanice muze byt kontraproduktivni. A tady to zda se funguje stejne.

Oba s Gretou maji spolecnou velmi propracovanou a financne narocnou propagandu na kterou by nemeli sami ani mentalne ani financne.

Co se tyce oteplovaku mi muzou vlezt vsichni na zada, ale starosti maji automobilky, museji plnit emisni limity a pritom vyrabet lepsi auta nez ta co byla predtim. Melo by se to respektovat, ze to fakt nemaji lehke a hybridni cesta je momentalne nejlepsi cesta. Urcite lepsi nez prestat vyrabet uplne.
Avatar - Ozzman
25. 12. 2019 11:15
Re: By, možná. mohlo, snad
Minář si myslím, že loutka není, jen to co dělá, nedělá zcela dobře a pobuřuje to lidi (protože kdyby byl součástí nějakého tajného plánu Kalouska a pražské kavárny či koho :D, byl by důvěryhodnější), nicméně já jsem podepsal, ale ze svých důvodů. Jsem trochu z oboru a vidím jak moc nemocný je dnešní systém, který je u moci.... zlatí "kmotrové z 90tek", jak říká AB :D

Gréta si myslím taky není loutka, spíše loutka svých rodičů, na konspirace nevěřím.

Ano, jistě, že i zpracování je emisně náročné, ale obecně cesta není vyhladit spalováky z evropských měst, nejíst maso, protože živočišná výroba produkuje CO2, ale snížit emise v globálu tam, kde se udělá velký krok a né tyto malé kapky v moři.
Avatar - Zetti
25. 12. 2019 08:44
Re: By, možná. mohlo, snad
Ty taky nejsi uplne korektni. Najdi si na webu PDF dokument "Emise vznikající při zpracování ropy" od doc. Blazka, Pochopis ze nejde pri snizovani emisi uplne o emise ktere primo vypousteji auta. Jsou tam tabulky, grafy apod. I kdyz nejsem ani nechci byt elektromobilista jako treba fostek, proste jsou fakta ktery musim akceptovat.

Na gretu se vybodni, stejne jak minar jsou neci loutky vytvorene k ucelu, ktery proste sveti prostredky.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2019 16:40
Re: By, možná. mohlo, snad
Ale já nerozporuji, že se to přehání s ekologií a jelikož ekologie se musí chápat ve všech souvislostech po celé planetě, když by nám zakázali i dýchat, tak stejně je tu násobně větší Asie a jiné země, kteří do globálu budou vypouštět dál a dál....

Podle mne je řešení tlačit přes spotřebu na dodavatele z těchto zemí, to snížíme emise nejvíce a né zakazen dieslů, jenže to by to vše nesměl být byznys, žejo :D .... stejně je to i s elektromobilitou.... nám pod nos to nekouří, ale natankujeme si zeleně ze zásuvky, pro kterou elektriku vyrobila uhelná elektrárna o 100km dál... je to stejné.

Mne prostě příjde trapné používat tato klišé, nejsme na novinkách a trochu tady doufám v inteligentnější diskutéry :) Ona něco řekla, řekla to nešťastně, protože je nemocná a její rodina musí být taky nemocná, když jí v tom podporuje, ale pro mne jsou i zde na ACZ někteřé větší zelení vypatlanci, než Gréta a celý "Diktát z Bruselu" , který je vlastně diktátem z našich luhů a hájů, což dost lidí vůbec netuší, kdo tam za ně sedí a vyjednává a aplikuje ty zákony a nařízení...


I tobě Fosteku a hlavně, ať po stromečkem nenajdeš elektromobil! :D