Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R chce být jedničkou na Nürburgringu

Jan Mička
Diskuze (128)
Ostrá verze Hondy Civic nebude chybět ani u nejnovější generace. Automobilka již zveřejnila snímky předprodukčního vozu.

Není to poprvé, co se letos setkáváme s Hondou Civic Type R. Devátou generaci japonského kompaktu jsme již viděli při testování na Nürburgringu, kde však byla kompletně maskována. Není přitom náhodou, že se vůz prohání právě zde. Honda si totiž dala za cíl zdolat nejrychlejší kolo mezi vozy s pohonem přední nápravy, které má hodnotu 8:07.97 a jeho držitelem je Renault Mégane RS Trophy s výkonem 265 koní.

Podle dosavadních informací není zdolání rekordu ničím nereálným. Pod kapotou Civicu Type R se totiž objeví nový přímovstřikový dvoulitr VTEC Turbo o výkonu okolo 280 koní. Pokud chce Honda Francouze porazit, musí mít vůz zrychlení z 0-100 km/h maximálně za 6 sekund, aby nabral dostatečný náskok na rovinkách. Dalším cílem je zdolání času 7:56.73. Tím by totiž automobilka překonala svůj dosavadní rekord, který má na svědomí model NSX-R.

Vysoký výkon si zaslouží adekvátní vizáž s množstvím aerodynamických prvků. Ty Honda Civic Type R skutečně má. Auto dostalo rozšířené blatníky, prahové nástavce, zadní přítlačné křídlo, difuzor a 19“ litá kola. O bezpečné zastavení se postarají ostré brzdy Brembo, nezapomnělo se ani na tužší sportovní podvozek.

Podle závodníka Gabriela Tarquiniho vůz nejen skvěle vypadá, ale také výborně jede. Auto se prý jízdními vlastnostmi a průběhem výkonu blíží závodním speciálům WTCC. Podobné tvrzení na adresu chlebodárce se sice dalo očekávat, realita však, doufejme, nebude jiná.

Jan Mička
Diskuze (128)
21. 11. 2013 07:20
Re: Civic
Kinga nechme kingem a dik za vysvetleni tech pneu :yes:
Avatar - white label
20. 11. 2013 22:00
Re: Civic
Buď té dobroty a piš za sebe, nikde jsem se nevyjádřil tak, že je Honda jako sportovně orientovaná značka "odepsaná". Naopak bych (místo těch "dlouhodobých" slibů) hrozně rád viděl něco nového, sportovně orientovaného, reálně na autosalonech Hondy u nás.
Nevidím důvod podobně řešit časy na okruhu a vůbec konkrétní detaily vozu, který má přijít na trh až v horizontu nějakých dvou let. Ještě aby ten slibovaný čas Honda nedala, když to (dětinsky) slibuje dva roky dopředu, aniž by u Hondy věděli, jaký top čas bude vlastně k překonání v té době. Jinými slovy, nová CTR špatná určitě nebude , ale to že přijde pozdě ví dobře už dnes i u Hondy, jinak by si tyhle marketingové kotrmelce v klidu odpustili a prostě "jen" překvapili výborným časem sériové verze.
Pro zákazníky kterékoli značky je podstatné to, co mají aktuálně v nabídce, tedy to do čeho se mohou posadit a projet se a srovnat to s konkurencí, a o tom se věcně diskutovat určitě dá, debata o tom co a jak asi bude za dva roky, je o "ničem" jiném.
Avatar - white label
20. 11. 2013 18:45
Re: Civic
:yes:
20. 11. 2013 18:28
Re: Kdo má něco s 300 koníky,
máš auto s 300 koňma na předku, pokud ano, mužeš se mi smát, zatím se ale směju já tobě :-)
20. 11. 2013 18:27
Re: Kdo má něco s 300 koníky,
Hlavně je to tady samej teoretik, tohle může napsat fakt jen někdo, kdo vůbec z praxe neví o čem je řeč...