Honda Civic Type R chce být jedničkou na Nürburgringu
Není to poprvé, co se letos setkáváme s Hondou Civic Type R. Devátou generaci japonského kompaktu jsme již viděli při testování na Nürburgringu, kde však byla kompletně maskována. Není přitom náhodou, že se vůz prohání právě zde. Honda si totiž dala za cíl zdolat nejrychlejší kolo mezi vozy s pohonem přední nápravy, které má hodnotu 8:07.97 a jeho držitelem je Renault Mégane RS Trophy s výkonem 265 koní.
Podle dosavadních informací není zdolání rekordu ničím nereálným. Pod kapotou Civicu Type R se totiž objeví nový přímovstřikový dvoulitr VTEC Turbo o výkonu okolo 280 koní. Pokud chce Honda Francouze porazit, musí mít vůz zrychlení z 0-100 km/h maximálně za 6 sekund, aby nabral dostatečný náskok na rovinkách. Dalším cílem je zdolání času 7:56.73. Tím by totiž automobilka překonala svůj dosavadní rekord, který má na svědomí model NSX-R.
Vysoký výkon si zaslouží adekvátní vizáž s množstvím aerodynamických prvků. Ty Honda Civic Type R skutečně má. Auto dostalo rozšířené blatníky, prahové nástavce, zadní přítlačné křídlo, difuzor a 19“ litá kola. O bezpečné zastavení se postarají ostré brzdy Brembo, nezapomnělo se ani na tužší sportovní podvozek.
Podle závodníka Gabriela Tarquiniho vůz nejen skvěle vypadá, ale také výborně jede. Auto se prý jízdními vlastnostmi a průběhem výkonu blíží závodním speciálům WTCC. Podobné tvrzení na adresu chlebodárce se sice dalo očekávat, realita však, doufejme, nebude jiná.