Honda CR-V v nové generaci výrazně vyroste, nabídne sedm míst
SUV CR-V je nedílnou součástí nabídky japonské značky Honda. Výrobce s tímto modelem počítá i nadále, vždyť je jejím nejprodávanějším vozem na evropském trhu. V nové generaci se ale CR-V podstatně změní, vyroste a bude luxusněji laděné.
Nárůst rozměrů příští CR-V prozradil už loni šéf Hondy pro britský trh Leon Brannan, který tento krok vysvětlil uvolněním místa pro menší HR-V. Jeho slova nyní potvrzují i testované prototypy, přes jejich kamufláž je podle špionážních fotografů patrné, že jsou výrazně větší než stávající generace. Třeba rozvor náprav se má z dnešních 2.630 mm natáhnout o dalších 80 mm. Díky tomu už tak prostorná kabina dále naroste, což by mělo umožnit zástavbu třetí řady sedadel.
Design automobilu naváže na HR-V, ze špionážních fotografií prototypů je patrná podobná maska chladiče jako u menšího SUV. Vzadu jsou naopak znatelné vertikálně orientované koncové svítilny jako u nynější generace CR-V. Také boční profil zůstane prakticky zachován.
Vnitřek má vsadit na hodnotnější materiály a celkově luxusnější ladění. Jistě by pak zasloužilo vylepšit multimediální systém, na který si v našem dlouhodobém CR-V stále nemůžeme navyknout.
Příští CR-V by mělo těžit také z moderní techniky. Základem se má stát platforma z nového Civicu, který se prodává již v USA, do Evropy se ale podívá až v roce 2017, což by mohlo znamenat shodné motory. Honda již potvrdila, že Civic desáté generace bude na starém kontinentu dostupný s novými turbomotory, litrovým tříválcem a čtyřválcovou patnáctistovkou, které doplní vylepšená vznětová šestnáctistovka s dvojitým přeplňováním. Těchto jednotek by se mohlo dočkat i CR-V.
Co se týče převodovek, tak vedle standardního šestistupňového manuálu bude k dispozici rovněž devítistupňový automat, známý již z aktuální generace. Vedle dvoukolky bude za příplatek dostupný také pohon všech kol.
Nová Honda CR-V se podle dřívějších zpráv začne nejprve prodávat v USA, kam zamíří na konci roku 2017. Americký trh je pro Hondu prioritou, protože tam CR-V patří mezi vůbec nejprodávanější SUV na trhu. V Evropě se pak CR-V patrně dočkáme až v roce 2018.
Aktuální čtvrtá generace CR-V se začala prodávat na konci roku 2012, už o dva roky později však byla představena výrazněji modernizovaná verze, která na starý kontinent přišla loni. Vnější vzhled se možná tolik nezměnil, o to více Honda vylepšila techniku. Hlavní novinkou se staly bi-turbodiesel 1.6 i-DTEC a devítistupňový automat od ZF.