Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V v nové generaci výrazně vyroste, nabídne sedm míst

David Bureš
Diskuze (1)
V příští generaci se Honda CR-V bude chtít postavit novým rivalům, Nissanu X-Trail nebo Land Roveru Discovery Sport.

SUV CR-V je nedílnou součástí nabídky japonské značky Honda. Výrobce s tímto modelem počítá i nadále, vždyť je jejím nejprodávanějším vozem na evropském trhu. V nové generaci se ale CR-V podstatně změní, vyroste a bude luxusněji laděné.

Nárůst rozměrů příští CR-V prozradil už loni šéf Hondy pro britský trh Leon Brannan, který tento krok vysvětlil uvolněním místa pro menší HR-V. Jeho slova nyní potvrzují i testované prototypy, přes jejich kamufláž je podle špionážních fotografů patrné, že jsou výrazně větší než stávající generace. Třeba rozvor náprav se má z dnešních 2.630 mm natáhnout o dalších 80 mm. Díky tomu už tak prostorná kabina dále naroste, což by mělo umožnit zástavbu třetí řady sedadel.

Design automobilu naváže na HR-V, ze špionážních fotografií prototypů je patrná podobná maska chladiče jako u menšího SUV. Vzadu jsou naopak znatelné vertikálně orientované koncové svítilny jako u nynější generace CR-V. Také boční profil zůstane prakticky zachován.

Vnitřek má vsadit na hodnotnější materiály a celkově luxusnější ladění. Jistě by pak zasloužilo vylepšit multimediální systém, na který si v našem dlouhodobém CR-V stále nemůžeme navyknout.

Příští CR-V by mělo těžit také z moderní techniky. Základem se má stát platforma z nového Civicu, který se prodává již v USA, do Evropy se ale podívá až v roce 2017, což by mohlo znamenat shodné motory. Honda již potvrdila, že Civic desáté generace bude na starém kontinentu dostupný s novými turbomotory, litrovým tříválcem a čtyřválcovou patnáctistovkou, které doplní vylepšená vznětová šestnáctistovka s dvojitým přeplňováním. Těchto jednotek by se mohlo dočkat i CR-V.

Co se týče převodovek, tak vedle standardního šestistupňového manuálu bude k dispozici rovněž devítistupňový automat, známý již z aktuální generace. Vedle dvoukolky bude za příplatek dostupný také pohon všech kol.

Nová Honda CR-V se podle dřívějších zpráv začne nejprve prodávat v USA, kam zamíří na konci roku 2017. Americký trh je pro Hondu prioritou, protože tam CR-V patří mezi vůbec nejprodávanější SUV na trhu. V Evropě se pak CR-V patrně dočkáme až v roce 2018.

Aktuální čtvrtá generace CR-V se začala prodávat na konci roku 2012, už o dva roky později však byla představena výrazněji modernizovaná verze, která na starý kontinent přišla loni. Vnější vzhled se možná tolik nezměnil, o to více Honda vylepšila techniku. Hlavní novinkou se staly bi-turbodiesel 1.6 i-DTEC a devítistupňový automat od ZF.

David Bureš
Diskuze (1)
9. 5. 2016 23:15
začátek konce Hondy v ČR a možná i v Evropě
další značka, která na Evropu kašle. za pár let budou k dostání jen pár místních značek s přeturbenými nano motory. ostatním se nebude chtít vyvíjet auta jen pro pošahanou Evropu. stavět prodej na mini mpv, nižší střední, suv bez awd a k tomu suv za mega jim dlouhodobě nevyplatí