Hyundai i10: Facelift a nový tříválec
Vedle modelu ix20 má v Paříži premiéru také modernizovaný Hyundai i10. Facelift přichází jen dva roky po uvedení na trh, snad proto, aby Hyundai dříve sjednotil masky celého portfolia novým šestiúhelníkovým tvarem.
Kapkovitá světla se na i10 přizpůsobují nové masce, uvnitř sdruženého světlometu se objevuje chromovaný vlnící se dekor, který má právě i ix20.
Modernizace se dotkla i bočního profilu a zadní partie vozu. Moderní vzhled nového i10 doplňují vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými ukazateli, nová 13palcová nebo 14palcová kola z lehkých slitin, přepracovaná zadní skupinová světla a nárazník.
Faceliftovaná i10 staví na úspěchu svého předchůdce, který byl v roce 2009 nejprodávanějším modelem značky. Sériová výroba se rozeběhne v letos říjnu.
Nový i10 je prvním sériově vyráběným modelem Hyundai na evropských trzích s hodnotou emisí CO2 pod hranicí 100 g/km. Verze i10 Blue dosahuje konkrétně 99 g/km, za což vděčí paketu Blue Drive. Ten zahrnuje systém samočinného vypínání motoru ISG (Idle Stop&Go), pneumatiky s nízkým valivým odporem, systém řízení alternátoru a ukazatel vhodného řazení převodových stupňů.
Novinkou je motor řady Kappa o objemu 1,0 litru. Celohliníkový tříválec se čtyřmi ventily na válec dosahuje nejvyššího výkonu 51 kW (69 k) při 6200 min-1 a maximálního točivého momentu 94,1 Nm při 3500 min-1. Právě on bude pohánět i10 Blue i základní provedení faceliftovaného i10. V nabídce nahradí čtyřválcový agregát 1,1 12V Epsilon o výkonu 48 kW.
Nový motor splňuje podmínky emisní normy Euro 5, stejně jako modernizovaný čtyřválec 1,2 l. I on patří do konstrukční řady Kappa. Při modernizaci vzroste výkon motoru z 55 na 62 kW. Emise CO2 v kombinaci s manuální převodovkou jsou 108 g/km, údaje o kombinované spotřebě zatím zveřejněny nebyly.