Hyundai N Vision 74 možná zamíří do výroby! Oživí jméno Pony?
Retro futuristický koncept zřejmě zaujal veřejnost natolik, že se dočká výroby. Oficiální oznámení by mohlo zaznít již brzy.
Když automobilka Hyundai, respektive její divize N, představila v červenci loňského roku sportovní koncept N Vision 74, dočkala se mnoha pochvalných komentářů. Veřejnost oceňovala jak retro futuristický design, který odkazoval na první samostatný model automobilky, tak futuristický pohon, kombinující vodík a baterie. Poháněna přitom měla být jen zadní kola.
Mnohým z nás bylo jasné, že tenhle koncept vypadá až příliš dobře, než aby se dočkal realizace. Jenže jsme se mohli mýlit. Korejský magazín Money Today totiž upozornil na spekulace, podle kterých by během plánovaného „Pony Day“ připadajícího na 27. května mohl být představen koncept N Vision 74 v produkční podobě.

Zatím se bavíme pouze o spekulaci, pokud by se však ukázala být pravdivou, mohlo by sportovní kupé převzít název Pony Coupé. Ostatně značka na model Pony odkazovala i studií 45, ze které se později stal produkční Ioniq 5, a restomodem Pony EV z roku 2021.
Poprvé se jméno Pony objevilo v nabídce značky během roku 1975, kdy šlo o první samostatný vůz jihokorejské automobilky. Během nultých let nového století ale jméno z nabídky společnosti zmizelo. Zvěsti o jeho návratu by tak nebyly nijak nečekané.
Zmínit také můžeme, že první generaci modelu navrhoval legendární Giorgetto Giugiaro. Slavný italský designér byl navíc podepsán i pod konceptem sportovního kupé. Produkční verzi konceptu by pak měl navrhovat Fabrizio Giugiaro, Giorgettův syn a spoluzakladatel GFG Style.
Zvěsti o možném návratu modelu Pony, respektive sportovního kupé navazujícího na slavný model, jsou tedy velmi zajímavé. Ještě zajímavější však bude sledovat, jaké pohonné ústrojí nakonec novinka dostane. Kombinace vodíkových palivových článků a baterií totiž zní možná až příliš futuristicky.

Můžeme však připomenout, že automobilka Hyundai, respektive divize N, v minulosti pracovala na vývoji vlastního hybridního supersportu, který měl mít motor uložen uprostřed. A údajně se prý počítalo i s pohonem vodíkovými palivovými články.
Projekt byl kvůli obavám z vysoké ceny uložen k ledu, po úspěších modelů divize N je však možné, že vedení společnosti změnilo názor a skutečně nabídne svůj čistě sportovní, možná dokonce supersportovní model.