Hyundai představuje modernizované Palisade, největší SUV značky
Kromě lehce modernizovaného designu nabídne nové Hyundai Palisade technická a technologická vylepšení, včetně asistovaného řízení.
Automobilka Hyundai odhalila největší designové novinky svého vrcholného modelu Palisade, prodávaného v zámoří, již před pár dny. Nyní však na právě probíhajícím autosalon v New Yorku přidala i další zajímavé informace o jeho modernizaci.
Začněme ale od nejviditelnější novinky, kterou je inovovaná kaskádovitá příď. Vůz zaujme rozšířenou maskou chladiče, jejíž segmenty v horní části vystupují směrem ke světlometům. Od nich je však maska oddělena rámečkem, který masku lemuje.
Světlomety jsou opět dvoudílné, přičemž denní svícení je tvořeno úzkým vertikálním pruhem po stranách, na který v nižších partiích nárazníku navazují světlomety s dvěma reflektory. Na rozdíl od Hyundai Tucson se tak automobilka nerozhodla skrývat světla do masky.
Dalším rozdíl oproti Tucsonu pak spatříme vzadu, kde se automobilka (navzdory očekávání zahraničních kolegů) rozhodla nevyužít design dělených světlometů, které měly být v minulosti spatřeny na jednom z testovacích prototypů.
Úpravy se tak odehrály především v nárazníku, který má přepracovanou odrazku v celé šíři vozu, do které jsou integrována couvací světla. Lichoběžníkové koncovky výfuku nahradily čtvercové koncovky a do podběhů automobilky umístila nová 20“ litá kola.
K řadě decentních změn došlo také v kabině. Automobilka například instalovala nový volant a lehce upravila palubní desky. Ovládání audia posunula o kousek níž a výdechy ventilace integrovala do jedné dlouhé linky, která se táhne od středové konzole až před spolujezdce.
Ve výbavě se objevuje nové digitální zpětné zrcátko, řidič dostal nové sedadlo Ergo-motion, cestující v druhé řadě mohou využít nastavitelné opěrky hlavy i systém odvětrávání sedadel a cestující ve třetí řadě sedadel nově dostali vyhřívání sedaček.
Palubní systém vozu dostal novou generaci propojených služeb Bluelink, USB konektory přešly na standard USB-C a nechybí ani WiFi hotspot. Systém Digital Key 2 Touch je kompatibilní se zařízeními iPhone i Android a jejich nabíjení je nyní díky 15W bezdrátové nabíječce rychlejší.
Po stránce bezpečnosti pak potěší standardně dodávané boční zadní airbagy, kromě toho však vůz umí nabídnout i schopné asistenty - včetně čelního předkolizního asistenta, funkce asistenta řízení smart-cruise pracující s daty z navigace, funkce highway driving assist, předkolizního asistenta při couvání nebo funkce vzdáleného parkování remote parking.
Po vzoru konkurence navíc automobilka představila dobrodružnější verzi XRT, která podobně jako u modelů Santa Fe a Tucson přináší řadu černě lakovaných doplňků. Černý lak tak zdobí například 20“ litá kola, střešní nosiče, masku nebo prvky v předním a zadním nárazníku. Uvnitř je verze XRT čalouněna černou kůží a nabízí standardně i střešní okno.
Pod kapotou se však nic nezměnilo. Model Palisade je tak stále poháněn 3,8litrovým motorem V6, který řidiči nabízí nejvyšší výkon 217 kW, putující přes osmistupňový automat standardně na přední kola. Volitelně je však k dispozici i pohon všech kol. Do amerických dealerství by měla nová verze modelu Palisade dorazit v létě tohoto roku.