Hyundai Tucson oficiálně: Premiéra v Ženevě, prodej začne v půlce roku
Hyundai Tucson není nic jiného než nová podoba nošovického ix35. Jeho druhá generace po stránce designu silně koresponduje se současnou generací modelu Santa Fe, to se ale dalo s ohledem na korporátní image očekávat. V prodeji se objeví v druhé polovině letošního roku, přičemž Evropa bude i nadále zásobována exempláři vyrobenými na severní Moravě.
Masivní maska chladiče, protažené hlavní světlomety, diody pro denní svícení a spousta chromu – to je nový Hyundai Tucson o délce 4.475 milimetrů (nárůst o 65 mm), šířce 1.850 milimetrů (+30 mm) a výšce 1.670 milimetrů (-25 mm). Nebudeme zastírat, že Korejci popuštěná uzda fantazii má své kouzlo, zadní svítilny však z našeho pohledu až moc připomínají současnou Kiu Sportage a nízké zadní sklo dobrému výhledu vzad nepřispěje. Vůz na nás dělá trochu „ramena“ masivními lemy blatníků, které bude s ohledem na větší světlou výšku a pohon všech kol občas potřebovat.
Interiér Tucsonu na první pohled překvapuje kvalitními materiály a velmi jednoduchým pojetím středové konzoly. Na jejím vrcholu trůní dotykový displej multimediální systému s navigací, který již u stávající ix35 komunikuje v českém jazyce. Proti proudu doby jde klasická ruční brzda a vysoko umístěný panel klimatizace nahrává ergonomické přívětivosti. Vůz by neměl být na štíru ani s prostorností, o čemž částečně vypovídá zavazadelník se základním objemem 513 litrů (dříve 465 litrů) a rozvorem náprav 2.670 milimetrů (+30 mm), konkrétní závěry si však necháme až na ženevský autosalon.
Pod kapotou vozu se může objevit jeden ze dvou benzinových a třech vznětových čtyřválců. Všechny motory plní emisní normu Euro 6, jsou standardně párovány s manuální šestistupňovou převodovkou a podle oficiální tiskové zprávy prošly ve srovnání se stávající generací značným vylepšením. Informace bohužel nehovoří o hnaných nápravách, vedle „předokolek“ se však stoprocentně dočkáme i pohonu AWD s mezinápravovou spojkou.
Základ tvoří zážehový přímovstřikový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 99 kW, který je navíc jediným atmosférickým agregátem nabídky. Druhým stupněm je přeplňovaná šestnáctistovka T-GDI (129 kW), u níž je na výběr mezi manuální šestistupňovou a sedmistupňovou dvouspojkovou skříní.
Flotila vznětových agregátů startuje sedmnáctistovkou CRDi s výkonem 85 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Další možnosti výběru představují dvě verze čtyřválce 2.0 CRDi (100 kW a 135 kW), přičemž se můžete rozhodnout mezi manuální šestistupňovou a automatickou převodovkou o stejném počtu rychlostí.