Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA 2021 v Mnichově hlásí první účastníky. Nová podzimní výstava přivítá Ford, Renault i VW. A co Škoda?

David Bureš
Diskuze (1)

Německá výstava IAA se v roce 2021 přesouvá z Frankfurtu do Mnichova. I přes pandemii koronaviru organizátoři pečlivě pracují na přípravě autosalonu.

Pandemie koronaviru nepřeje automobilovým výstavám. Z důvodu vysokého rizika přenášení vážného onemocnění byly i letos zrušeny respektované autosalony v Ženevě, Detroitu nebo New Yorku. Situace se ale podle všeho již minimálně v Evropě uklidňuje, a tak by se na podzim svět autoshow mohl vrátit k normálu. I proto se pečlivě pracuje na přípravách německé výstavy IAA 2021.

Autosalon IAA v letošním roce přitom čeká významné změna. Už od roku 1951 se tato výstava konala tradičně ve Frankfurtu na Mohanem, loni ale pořadatel, německá Asociace automobilového průmyslu (VDA), rozhodla o přesunu akce do Mnichova. Důvodem byl klesající zájem o frankfurtský autosalon ze stran návštěvníků i vystavovatelů, na což se VDA rozhodla zareagovat právě změnou koncepce i přesunem akce do jiného města.

Do příprav prvního ročníku autosalonu Mnichov však zasáhla pandemie koronaviru. Ta omezuje pořádání masových akcí, na kterých se onemocnění covid-19 může rychle šířit, navíc se mluvilo o nízkém zájmu vystavovatelů. V nejisté době zkrátka automobilky nechtěly riskovat, že výstava bude na poslední chvíli zrušena. Ostatně jako se stalo loni v Ženevě, kdy ženevský autosalon 2020 byl zrušen jen pár dní před svým konáním, kdy už vrcholily přípravy.

Nyní ale pořadatelé autosalonu IAA 2021 hlásí dobrou zprávu. Oznámili totiž další účastníky, kteří na mnichovském autosalonu budou vystavovat. Konkrétně se má jednat o Ford, Hyundai a Renault.

Ty doplňují již dříve oznámené značky. Do Mnichova mají dorazit také Polestar, sportovní divize Volva zaměřená na ekologické sportovní vozy, Mercedes-Benz, včetně Smartu, nebo BMW, včetně Mini. Potvrzena je rovněž účast členů skupiny Stellantis, o niž se přitom původně spekulovalo, že o IAA 2021 nemá zájem. Bohatě zastoupeny budou také čínské značky, pro Nio, SAIC, Wey nebo Xpeng zkrátka účast na velké evropské výstavě pořád něco znamená z hlediska renomé.

IAA 2021 v Mnichově: předběžný seznam účastníků
Audi, BMW, Cupra, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz, Mini, Nio, Polestar, Porsche, Renault, SAIC, Smart, Stellantis, Volkswagen, Wey, Xpeng

Naopak třeba v případě německého koncernu VW Group se hovoří o účasti jen vybraných značek. Vedle mateřského Volkswagenu by na mnichovském autosalonu měly vystavovat už jen Audi, Cupra a Porsche. To by znamenalo, že mezi účastníky bude podle všeho chybět Seat a Škoda.

„Škoda Auto letos mezinárodním autosalonu IAA v Mnichově neplánuje vystavovat na svém stánku z důvodu napjaté situace způsobené pandemií koronaviru a cestovními omezeními. Prověřujeme ale možnosti prezentace v rámci programu koncernu Volkswagen,“ odhaluje Pavel Jína, tiskový mluvčí českého zastoupení mladoboleslavské značky. Stejně tak zatím není potvrzena žádná z japonských značek.

Nynější seznam účastníků by se přitom mohl v následujících týdnech dále rozšířit. Přece jen se situace v Evropě díky postupující proočkovanosti lepší, což by mohlo umožnit konání mnichovského autosalonu 2021 bez výraznějších restrikcí.

IAA 2021 v Mnichově se má konat mezi 6. a 12. zářím. Spíše než o tradiční autosalon, jak ho známe, půjde o výstavu mobility. Vedle mnichovského výstaviště, kde má dojít k prezentaci klíčových novinek, se totiž akce bude konat také v centru bavorské metropole, kde budou prezentovány vize a inovace udržitelné mobility. K dispozici mají být i testovací jízdy s nízkoemisními vozidly nebo pestrý doprovodný program, který má přilákat i návštěvníky, kteří by jinak na klasický autosalon nevyrazili.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

19. 5. 2021 11:14
Je potřeba si zvykat
klasických automobilů bude ubývat a elektromobilů přibývat a to celosvětově. EU se jen nerozpadne, vývoj spalovacích motorů automobilky v drtivé většině zařízly, vliv ČR na světový trh aut je žádný až minimální, většina států a měst počítá s omezením spalováků (výroba/prodej), od USA, přes UK až po Čínu.
Je potřeba už teď začít hledat klady a začít myslet na to, aby celá Evropa nepřešla na elektromobilitu, ale díky odpůrcům v ČR nebude dostatečně vybudovaná infrastruktura, kteří to budou blokovat za každou cenu.
Položte si otázky:
Mám už teď kde nabíjet? Pokud ano, máte vyřešený levný provoz, pokud ne, je potřeba začít lobovat za to, aby v mém paneláku zřídili u parkovacích stání nabíjecí body, připravovat nadřízeného na to, že bude potřeba, aby začal přemýšlet o budování alespoň běžných zásuvek na parkovišti.

Ujedu každý den opravdu víc než 200km? Pokud ne, jedu do HR jednou ročně a mám vyřešený bod 1.), jsem schopen ušetřit tolik, že dám po cestě o něco víc, případně ušetřím na letenku.