Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mnichovský autosalon 2021 se rýsuje. Více mobility, méně aut. Bude se však opravdu konat?

David Bureš
Diskuze (0)

Německý autosalon IAA se má z Frankfurtu letos přestěhovat do Mnichova. Jenže i přes oznámenou koncepci veletrhu není pořád jisté, zda se vůbec uskuteční.

Automobilový veletrh IAA se od roku 1951 pravidelně konal ve Frankfurtu nad Mohanem. Jenže klesající zájem vystavovatelů i návštěvníků přinutil jeho pořadatele, německou Asociaci automobilového průmyslu (VDA), přesunout výstavu jinam. Loni v březnu tak bylo rozhodnuto a oficiálně oznámeno, že se IAA stěhuje do Mnichova.

Jenže jak se v uplynulých měsících ukázalo, rok je najednou dlouhá doba. Jestliže tak na začátku roku 2020 se radostně mnichovský autosalon vyhlížel, s jeho novými nápady, letos, kdy se jeho konání blíží, přichází nejistota.

Už loni byly kvůli pandemii koronaviru zrušeny prakticky všechny důležité autosalony, konal se vlastně jen na podzim přesunutý pekingský autosalon, a tak jelikož šíření onemocnění covid-19 neustává, jsou už ovlivněny i letošní výstavy. Třeba detroitská autoshow plánovaná na září se nakonec pro letošek zcela zrušila a přesunula se až na rok 2022. Zrušena byla rovněž oblíbená bruselská výstava aut, která se tradičně koná v lednu. A kvůli finančním potížím pořadatelské společnosti se letos podle všeho nebude konat ani ženevská motorshow.

To mnichovský autosalon se má konat až v září, konkrétně mezi 6. a 12. zářím 2021, přesto už může jeho pořádání vzbuzovat pochybnosti. Může se vůbec tak velká akce s tolika lidmi letos konat? Vždyť i tokijská olympiáda je v ohrožení.

Organizátoři každopádně zatím s pořádáním výstavy počítají. Už loni přitom odhalili novou koncepci. Právě s novou podobou výstavy se při přesunu z Frankfurtu dopředu počítalo, aby lépe oslovila v dnešní digitální době. Než o typický autosalon tedy půjde o veletrh mobility, jak se dnes moderně říká.

Koncepce počítá s třemi formáty.  První z nich je „Summit“ konaný přímo na mnichovském výstavišti. Tato část bude mít nejblíže klasickému autosalonu, jak ho známe. Je totiž určen pro setkávání profesionálů a místem pro prezentaci nových produktů. Organizátoři tvrdí, že právě zde bude odhalena většina novinek, a to v průběhu šesti dnů.

Zároveň však pořadatelé vysvětlují, že summit má sloužit k prezentaci inovací, nikoliv celých produktových řad. Proto budou výstavní plochy omezeny, než jak jsme je znali třeba právě z Frankfurtu. To s sebou ponese i méně vystavených automobilů.

Pak je tady „Blue Line,“ modrá ulička, spojující mnichovské výstaviště s centrem města. Půjde vlastně o testovací dráhu, na níž si zájemci v rámci pilotního projektu budou moci vyzkoušet nové technologie, konkrétně vozidla s nízkoemisními pohonnými jednotkami. Blue Line má navíc integrovat jak automobilovou dopravu, tak místní hromadnou dopravu, aby prezentovala různé možnosti přesunu napříč městem.

„Open Space,“ otevřený prostor, pak bude otevřen pro veškerou veřejnost. Na vybraných místech centra Mnichova, včetně náměstí Marienplatz a Odeonsplatz, vznikne prostor pro prezentaci vizí, inovací a nových řešení udržitelné mobility. K dispozici má být pestrý program, který má oslovit i veřejnost, která by jinak na autosalon nešla.

Mnichovský autosalon tedy podle všeho bude jinou autoshow, než na jakou jsme třeba z Frankfurtu byli zvyklí. Jestli se však autosalon Mnichov 2021 bude skutečně konat, ještě uvidíme. Pro českého návštěvníka však může být lákadlem, vždyť Mnichov leží jen kousek od českých našich hranic.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme