Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q70 2.2d Premium Tech – Poloviční výkon, poloviční spotřeba

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 27. 4. 2015
38
59
Zobrazit náhledy (38)
Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M Infiniti M
Po vzoru sedanu Q50 dostal také větší Q70 vznětový čtyřválec původem od Mercedes-Benzu. V porovnání se zážehovým šestiválcem 3.7 je jeho výkon takřka o polovinu nižší a méně než poloviční je také spotřeba.

Model Q70 je v nabídce značky Infiniti od loňského roku, tehdy nahradil vůz pojmenovaný prostým písmenkem M. Po technické a vzhledové stránce se toho ale změnilo málo. Hlavním důvodem přejmenování byla snaha výrobce začlenit vlajkovou loď do nové hierarchie označování modelů. Namísto sedanů G je teď zcela nová Q50, menší SUV EX se jmenuje QX50, větší FX je nyní QX70. V nabídce lze ještě nalézt kupé a kabriolet Q60, které jsou dědictvím starší řady G.

Diesel už tu byl

Již předchozí model M nabízel vznětový motor. Objevil se pouhý rok po debutu vozu a jednalo se o šestiválec vyvinutý aliancí Renault-Nissan jako náhrada za nepovedený stejně koncipovaný agregát původem od Isuzu. Proč nebyl přetaven i do nejnovější Q70, je otázkou: možná z důvodu neplnění nejnovější emisní normy, nebo pro malý zájem...

Jak už víte z našeho předchozího testu, Q50 dostala vznětový čtyřválec 2,2 litru, což není nic jiného než známý motor Mercedes-Benz OM651. Ten poháněl rovněž testovanou Q70.

V poslední generaci Mercedes-Benzu C (W205) motor existuje v několika výkonových variantách. Vedle základní se 125 kW (někde existuje i se 120 kW) je v nabídce ještě verze se 150 kW. Ve větší třídě E (W212), jež má k Infiniti Q70 blíže, lze nalézt také provedení se 100 kW.

infiniti testy strednitrida infiniti testy strednitrida
 

Infiniti si musí vystačit pouze s prvně jmenovanou výkonovou variantou. Po konstrukční stránce je motor v japonském voze v zásadě identický s tím v Mercedes-Benzu. To znamená použití dvou vyvažovacích hřídelů podle principu pana Lanchestera, pohon rozvodů kombinací ozubených kol a krátkého řetězu, navíc ze strany převodovky, či common-rail od Delphi ovládaný solenoidem s tlakem až 180 MPa. Ten dnes u těchto motorů používá rovněž Mercedes-Benz. Dřívější bezpřepadové vstřikovače Delphi Piezotec s tlakem až 200 MPa skončily s přechodem na emisní normu Euro 6.

Jedinou výraznější odlišnost tak hledejte v plnicí soustavě. Zatímco Mercedes-Benz potřebuje k výkonu 125 kW dvě nestejně velká turbodmychadla, vystačí si Infiniti pouze s jedním. Těží plně z výhod proměnné geometrie lopatek statoru turbíny, které tady ovládá krokový motorek. Pro zpětnou vazbu řídicí jednotce se využívá aktivní, tedy Hallův snímač.

Jak se změnil projev motoru Infiniti v porovnání s tím v Mercedes-Benzu? Zatímco třeba u nového „céčka“ je vrchol točivého momentu 400 N.m dostupný v rozsahu od 1400 do 2800 otáček za minutu, je identická špička motoru v Infiniti k dispozici až od 1600 otáček za minutu. Otáčky, v nichž začne točivý moment nemilosrdně klesat, mají obě verze shodný.

Od nejstarší automobilky světa si Infiniti vypůjčilo také sedmistupňovou samočinnou převodovku. Zajímavé je, že v menší Q50 může být tento motor kombinován také s manuálním šestistupňovým ústrojím. To stejné platí také pro Mercedes-Benzy C a E, v typu Q70 ale můžete mít pouze a jen automat.

Hlavně plynule…

Pohotovostní hmotnost testovaného vozu činí značných 1897 kg. Vzhledem k výkonu 125 kW to znamená výkonovou hmotnost 15,176 kg/kW, což není moc příznivá bilance, která do jisté míry předurčuje vnímání jízdní dynamiky jako takové.

Klidným povahám budou cestovní výkony stačit, aktivněji jezdící řidiči však mohou chtít od vozu více. Výrobce sice udává zrychlení z 0 na 100 km/h za solidních 8,9 s, nicméně subjektivně bychom to tipovali tak o sekundu až dvě pomaleji. Už i vzhledem k zážehové verzi, která má výkon plných 235 kW a téměř stejnou hmotnost jako turbodiesel. A v jejím případě udává firma čas potřebný k dosažení stokilometrové rychlosti z klidu 6,2 s.

Motor se nejlépe cítí ve středních otáčkách, i přes vhodně zvolené převody a jejich počet je nástup tahu spíše vlažnější. Také hlučnost, respektive typický zvuk vznětového motoru umí některá konkurence maskovat lépe.

Infiniti Q70 - Srovnání s konkurencí
ModelInfiniti Q70Mercedes-Benz EBMW 5Audi A6
Motor2.2d220 Bluetec BlueEf.520d2.0 TDI Ultra
Převodovka7A9A8A7D
Zdvihový objem [cm3]2143214319951968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]125/3200-4200125/3000-4200140/4000140/3800-4200
Točivý moment [N.m/min]400/1600-2800400/1400-2800380/1750400/1750-3000
Max. rychlost [km/h]220227231232
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,98,47,98,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,54,74,4
Základní cena [Kč]1.187.5001.164.0291.144.0001.190.900

I tak je ale svezení s dieselovou Q70 příjemné. Při klidné jízdě řadí převodovka hladce, takže postřehnout změnu převodu znamená se soustředit na otáčkoměr. Převodovka disponuje funkcí FuzzyLogic, čímž dokáže přizpůsobit řazení jízdnímu stylu řidiče. Při rychlé jízdě se však projevuje trochu váhavě. Dupněte na plyn a budete překvapeni prodlevou trvající snad dvě sekundy, než převodovka podřadí.

Při svižné jízdě se dobře uplatnil manuální režim. Verze Premium Tech nenabízí na rozdíl od Sport či Sport Tech páčky řazení na sloupku řízení, takže jsme se museli spokojit jen s klasickým voličem. Nižší převody se bohužel řadí pohybem páky vzad, ale lze si po chvíli zvyknout. Za pákou voliče převodovky najdete otočný ovladač, který nabízí dva režimy: vedle normálního ještě jízdu v zimě. Při jeho aktivaci se vůz rozjíždí na druhý převodový stupeň a rovněž je optimalizována činnost stabilizačního a protiprokluzového systému.

…plavně (někdy až příliš)

Jízdní vlastnosti Q70 jsou předurčeny vysokou technickou úrovní podvozku v kombinaci s uložením hnacího řetězce zčásti za přední nápravou. Přední náprava využívá na každé straně dvě trojúhelníková příčná ramena, to spodní je navíc s čepem otočeným dolů. Ve velké míře jsou uplatněny hliníkové slitiny. Vzad najdete zavěšení se čtveřicí ramen.

Pérování je laděno hodně vláčně. Vůz se tak na běžných nerovnostech neustále pohupuje tak jak to známe ze starších Mercedes-Benzů. Běžné nerovnosti tlumí znamenitě, ty hlubší o špetku hůře, nicméně celkově je kvalita jízdy bez výhrad.

Infiniti Q70 používá tlumiče pojmenované DFP (Dual Flow Path), jejichž tuhost není lineární, nýbrž se zvyšuje s rostoucím zdvihem pístu. Díky tomu je vůz komfortní na běžných nerovnostech, aniž by se nadměrně nakláněl při ostré jízdě v zatáčkách. V nich se těžká karoserie o tlumiče doslova opře.

infiniti testy strednitrida infiniti testy strednitrida
 

Kritické vlastnosti vysoce komfortního odpružení se nejvíce projevily na typických českých okreskách při svižné jízdě. Tady se těžká karoserie někdy houpala tak hodně, až kola občas ztrácela kontakt s vozovkou. ESP v tu chvíli začalo rapidně snižovat výkon motoru, jak se najednou některé kolo točilo rychleji.

Q70 se vznětovým motorem používá elektrohydraulický posilovač řízení, stejně jako hybrid. Naproti tomu verze se zážehovým agregátem se spoléhá na klasickou hydrauliku. Na první dojem se řízení zdá být necitlivé - volant se otáčí velice lehce, což ocení nejen dámy při jízdě městem.

Pokud ale vletíte do zatáčky s kvalitním povrchem rychle a navíc ještě uberete plyn, přední kola se zakousnou do asfaltu, takže vůz začne být pocitově dokonce přetáčivý. Přesně takhle to uměla sportovní auta v dobách minulých. Všechno se ale děje jenom v rámci elastokinematiky uložení náprav, a tedy zcela bezpečně, stabilizace vůbec nezasáhne. A při tomto manévru nabídne řízení vozu až překvapivý cit.

Výbava bez příplatků

Velkou předností vozů Infiniti je nezvykle bohatá standardní výbava. Q70 Premium Tech nabízí v základu takřka vše, co si může patřičně rozmazlený řidiči přát. Ve standardu najdete třeba inteligentní volant a sedadlo řidiče, které se po otevření dveří při současně vypnutém motoru dají do pohybu tak, aby co nejvíce usnadnily řidiči vystupování a následné usazení do vozu zpět.

infiniti testy strednitrida infiniti testy strednitrida
 

Za zmínku stojí také balíček prvků dynamické bezpečnosti (Dynamic Safety Shield). Obsahuje třeba inteligentní tempomat se sledováním vozidel při nízkých rychlostech. Díky němu vůz sám v kolonách brzdí a následně zastaví, aniž se řidič dotkne pedálu brzdy. To už ale známě z Q50. Dalšími prvky ze zmíněného balíčku jsou systém sledování mrtvého úhlu, asistent kontroly vzdálenosti, varování před čelní srážkou či systém upozorňující pípáním na neúmyslné opuštění jízdního pruhu.

Kabina vozu je mimořádně příjemným místem, nicméně někomu se může zdát místy až překomplikovaná. Plejáda ovladačů, podivný tvar středového panelu, jenž ale dobře koresponduje s lehce barokními vnějšími tvary vozu.

Závěr

Infiniti Q70 se i přes zástavbu vznětového čtyřválce, který umožňuje jezdit v průměru za nějakých 7,5 litru na 100 km, nestane prodejním šlágrem v naší zemi. O to ale značce určitě nejde. Bude vozem individualistů, jimž přijde německá prestižní trojka příliš konfekční a britský či italský ekvivalent v podobě Jaguaru XF a Maserati Ghibli zase exotický. Tady je v sázce také spolehlivost a ta jak známo Britům a Italům (jakkoliv jsou obě zmíněná auta jízdně dokonalá) nikdy moc nešla. Pak je tu ještě Lexus GS, který je ale až příliš americko-asijský.

Ačkoliv je Infiniti Q70 impozantním vozem, trochu mu chybí ono zvláštní kouzlo, které si evropské prestižní značky vytvářejí po desetiletí. V Americe to nevadí, nicméně Evropa je pořád trochu jiná, přestože se zemi za Atlantikem neustále přibližuje.

360p480p240p720p

Nejlevnější verze modelu1.187.500 Kč (Q70 2.2d/125 kW)
Základ s testovaným motorem1.187.500 Kč (Q70 2.2d/125 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.393.500 Kč (Q70 Premium Tech 2.2d/125 kW)

Plusy

  • Neotřelý vzhled, bohatá standardní výbava
  • Kvalitní zpracování a materiály
  • Komfortní jízdní projev
  • Překvapivě citlivé řízení
  • Plynule řadicí převodovka (při klidné jízdě)

Minusy

  • Houpání při svižné jízdě po zvlněných vozovkách
  • Nulová individualizace
  • Jenom průměrné jízdní výkony
  • Značná hmotnost, brzdy tak akorát
  • Projev motoru by mohl být diskrétnější

Foto: Petr Homolka

Témata
Infiniti Q70 2.2d Premium Tech
Cena základní sestavy 1 187 500 Kč
Výbava základní sestavy Balíček prvků dynamické bezpečnosti Dynamic Safety Shield, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka, diodové světlomety a zadní svítilny, elektrické nastavování sedadla řidiče a sloupku řízení s pamětí, inteligentní volant a sedadlo řidiče, dvouzonová klimatizace, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, kožené čalounění, zadní parkovací kamera atd. Kč
Cena testované sestavy 1 393 500 Kč
Výbava testované sestavy Elektricky ovládané střešní okno (+ 30.000,-), metalický lak (+ 24.800,-), audiosoustava Premium (+ 24.000). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.4 / 4.9
Emise CO2: 129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 0
Objem nádrže (l): 74
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1897 / 478
Rozměr pneu: 245/50 R 18
Infiniti Q70 2.2d Premium Tech
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4980
b) šířka (mm): 1845
c) výška (mm): 1493
d) rozvor (mm): 2900
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 700
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Prémiová tržnice
| 29. 4. 2015
Chytrému napověz, hloupého trkni ;-) Trk trk...
akykolvek jag alebo lexus
| 29. 4. 2015
nechci zasahovat do vašeho handkování, ale zrovna o genesis jse se otřel. U něj jsem popravdě po všemožných testech dost v šoku, že se to tak povedlo. sice nejsem cílový zákazník, ale vypadá to na solidní stroj...jen bych ulomil ten znak na přední kapotě :-) :-)
Avatar - lamal
akykolvek jag alebo lexus
| 29. 4. 2015
ten test som videl a aj na topspeed.sk uz davno, ja som sa do genesisa nenavazal pokial viem, islo mi o nieco uplne ine v mojich reakciach..
akykolvek jag alebo lexus
| 28. 4. 2015
doporučuju se podívat na test Genesise třeba od Rastu Chvály atd...nejsem žádnej bojovník za H/K mám raději Jiné, ale možná už to chce krapet odložit předsudky. Jinak osobně považuju Lexus i Infiniti za opravdu zajímavé a hodně lákavé...víc jak celá slavná D3..škoda, že jsou to jen sedany.
Avatar - lamal
Prémiová tržnice
| 28. 4. 2015
no to som chcel říci... a este par faktov k tomu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku