Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar F-Pace dostal lepší výbavu a plug-in větší baterii

Filip Melich
Diskuze (0)

Automobilka Jaguar dopřála modelu F-Pace drobné úpravy pro nadcházející modelový rok. Upravené složení výbav doplňuje větší baterie plug-in hybridní verze.

Jaguar připravil F-Pace na modelový rok 2024. Design auta se nemění, ale britský výrobce zapracoval na zjednodušení nabídky SUV, bohatší výbavě, vylepšení infotainmentu a prodloužení dojezdu plug-in hybridního provedení P400e. Začněme ale postupně.

Nabídka F-Pace modelového roku 2024 bude sestávat z provedení: R-Dynamic (ve verzích S, SE a HSE), 400 Sport a SVR. Všechna provedení do standardní výbavy dostávají Black Pack, který přináší leskle černé provedení krytů vnějších zpětných zrcátek, čelní masky včetně rámečku okolo ní, orámování oken a dalších detailů exteriéru.

Video se připravuje ...

Bez ohledu na motorizaci zákazníci dostanou F-Pace s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. V nabídce pohonných jednotek přitom je čtyřválcový PHEV (297 kW), zážehový čtyřválec se 184 kW, dva čtyřválcové naftové MHEV (120 kW a 150 kW), šestiválcový naftový MHEV (221 kW), šestiválcový benzínový MHEV (294 kW) a pětilitrový benzínový osmiválec (405 kW) ve vrcholném provedení SVR.

Verze R-Dynamic budou vyjíždět na 19- (S), 20- (SE) a 21palcových (HSE) kolech dostupných v černém nebo dvoubarevném provedení, zatímco 400 Sport dostala 22palcové kované disky. Verze R-Dynamic zároveň mění znáček v čelní masce ze zeleno-červeného na černo-šedý.

Plug-in hybridní F-Pace dostal větší 19,2kWh akumulátor, který přináší zvýšení dojezdu čistě na elektřinu z 53 kilometrů na 65 km. Podle metodiky WLTP zároveň došlo k poklesu spotřeby paliva v kombinovaném cyklu, a to na 1,6 litrů na 100 kilometrů. Emise CO2 pak mají být pouze 37 g/km.

Nabíjení do 80 % kapacity baterie má stejnosměrným proudem (DC) při výkonu 35 kW být zhruba 30 minut, ovšem Jaguar neuvádí, z jaké úrovně vybití baterie to spočítal. Nabíjení střídavým proudem (AC) z domácího wallboxu výkonem 7 kW má z 0 na 100 % baterie trvat přibližně 2,5 hodiny.

Výrobce připomíná, že i když je F-Pace 400e prezentován jako ekologické vozidlo, stále produkuje 297 kW a 640 Nm. V praxi to znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 sekund a maximální rychlost 240 km/h. Kromě toho Jaguar zmiňuje, že se PHEV varianta podílí zhruba z 10 % na celkových prodejích modelu.

V interiéru základní verze R-Dynamic S se objevuje digitální přístrojový štít s displejem TFT, zatímco od R-Dynamic SE je standardem bezdrátové nabíjení telefonu. Všechna provedení modelu F-Pace pak vevnitř mají nejnovější verzi infotainmentu Pivi Pro, který podporuje zrcadlení obrazovky chytrého telefonu, hlasovou asistentu Alexa a navigaci.

Upravenou nabídku modelu už reflektují stránky českého zastoupení značky. Ceny na našem trhu začínají na částce 1.738.239 Kč za provedení R-Dynamic S s motorizací D165 AWD, což je čtyřválcový naftový MHEV o výkonu 120 kW. Plug-in hybrid 400e ve výbavě R-Dynamic S startuje na částce 2.217.393 kč, provedení 400 Sport s mild-hybridním benzínovým šestiválcem stojí od 2.539.063 Kč a vrcholné osmiválcové SVR přijde minimálně na 3.010.250 Kč.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme