Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je to oficiální: Mazda 3 silný benzinový motor v Evropě nedostane

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 8. 7. 2020 • 02:55
42
36
Zobrazit náhledy (42)
Mazda 3 Turbo Mazda 3 Turbo Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus

Nabídku Mazdy 3 rozšíří v zámoří silný turbobenzin s automatem a čtyřkolkou. Plamínek naděje pro Evropany teď ale definitivně vyhasl.

Dnes mělo severoamerické zastoupení Mazdy oficiálně představit Mazdu 3 se silným turbobenzinem. Premiéra se ale uskutečnila o několik dní dříve, když video s novinkou jako první uveřejnilo mexické zastoupení.

Mazda v zámoří osadí svou “trojku” 2,5litrovým přeplňovaným čtyřválcem Skyactiv-G s výkonem 167 kW (227 k) a 420 newtonmetry točivého momentu. Motor se pojí výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Jde tak fakticky o nejvýkonnější provedení Mazdy 3, protože inovativní technologie Skyactiv-X nabízí “jen” 132 kW.

Bylo jasné, že cesta takového agregátu pod kapoty evropských vozů by kvůli emisním limitům byla hodně trnitá. Přesto příjezd silného turbobenzinu doposud nikdo oficiálně nevyloučil. Teď už je ale definitivně jasné, že si Evropané musejí nechat zajít chuť.

video

„Mazda neplánuje představit tuto variantu vozu Mazda 3 v Evropě. Variantou s nejsilnějším motorem tak zůstává Skyactiv-X, který svými parametry perfektně zapadá do požadavků zákazníků z hlediska daňového, z hlediska emisních regulací a emisí CO2,“ vysvětluje Markéta Kuklová z českého zastoupení značky.

Silná novinka vstoupí v Mexiku do prodeje 20. července tohoto roku, pro modelový rok 2021 se počítá s nasazením motoru také do karoserie sedan. Turbobenzin se na tamním trhu vyznačuje bohatou standardní výbavou, jež čítá například 18” litá kola, LED světlomety, audiosystém Bose s 12 reproduktory či elektrickou panoramatickou střechu.

„Na americký trh dorazí Mazda 3 s novým motorem ve druhé polovině roku 2020. Nejedná se o model MPS (Mazda Performance Series), jen využívá motor, který je už v USA k dispozici v modelech Mazda 6 a CX-5,“ dodává Kuklová k nejnovějšímu přírůstku do rodiny japonské automobilky.

Související články

Témata
9. 7. 2020 21:31
Re: Re: mazda uz v eu pada jak podtata
Hyundai ale predava aj plug-in hybridy, hybridy a nejake tie EV, takze si "imidzovku" s vysokymi emisiami bude moct v nejakom tom predajnom objeme dovolit. Mazda ma oficialne najhorsie emisie v EU, lebo EV a hybridy nic a skyactivX nie je ten "-30 percent nizsia spotreba" zázrak ako avizovali...
9. 7. 2020 19:31
Re: mazda uz v eu pada jak podtata
To cipnuti totiž u tohoto motoru znamená, že tam dostaneš obdobný SW jako silnější verze, která mela 165PS, takže se motor "odblokuje" nad 4.000 ot., kde je G120 elektronicky zařízla.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2020 17:28
Re: To má být vtip?
? Článek je literally o tom, že se tu Mazda s výkonným turbem prodávat nebude. A vysvětli mi, jak mohou reálné evropské emise neustále růst, když lidé touží po elektrovehiklech.
9. 7. 2020 17:18
Re: Turbo v EU
Já doporučuji se více dívat okolo a občas kouknout i přes louži.
Avatar - palix
9. 7. 2020 16:10
Re: mazda uz v eu pada jak podtata
Ono, že sa niečo zdá podpriemerné, môže byť spôsobené aj vysokým očakávaním vodiča. Ja si nemyslím, žeby motory 2,0 od Mazdy išli nejako zle. V premávke sa to nestratí a vďaka podvozku to neraz "vycvičí" aj silnejšie autá ;).
Výkon je vnímaný individuálne. Ak dáme 100 kW auto človeku, ktorý jazdí na 50 kW aute, bude ho vnímať ako silné. Ak dáme to isté inému, ktorý jazdi autom s 200 kW, ten to auto ohodnotí ako podpriemerné ;).
Minule som šoféroval Fabiu 1 / 1,4 / 50 kW... To môžme označiť za podpriemerné v dnešnej dobe. na druhej strane dynamicky by to stačilo veľa vodičom.
Je veľa vodičov, ktorí nezašili Škody 100, 120 a podobné autá... Potom sa im často zdá aj dobré auto podpriemerné :). Skúste sa dostať k podobnému auto, vyskúšať ho a potom hodnotiť dnešné moderné autá ;)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku