Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep představil nové dobrodružné koncepty, včetně elektrického Wrangleru Magneto

Ondřej Mára Ondřej Mára 22. 3. 2021 • 18:10
31
7
Zobrazit náhledy (31)
Jeep Magneto BEV concept Jeep Magneto BEV concept Jeep Magneto BEV concept Jeep Red Bare Gladiator Rubicon Jeep Red Bare Gladiator Rubicon Jeep Red Bare Gladiator Rubicon Jeep Red Bare Gladiator Rubicon Jeepster Beach concept Jeepster Beach concept Jeepster Beach concept Jeepster Beach concept Jeepster Beach concept Jeepster Beach concept Jeep Orange Peelz Jeep Orange Peelz Jeep Orange Peelz Jeep Orange Peelz Jeep Orange Peelz Jeep Orange Peelz Jeep Orange Peelz Jeep Farout Concept Jeep Farout Concept Jeep Gladiator Top Dog concept Jeep Gladiator Top Dog concept Jeep V-8 Wrangler Rubicon 392 Concept Jeep V-8 Wrangler Rubicon 392 Concept

Krátce před zahájením tradiční akce Easter Jeep Safari v oblasti Moab představil americký výrobce SUV a offroadů hned čtyři zajímavé koncepty, včetně parádního restomodu a elektrického offroadu.

Automobilka Jeep již s výrazným předstihem uvedla, že jednou z největších atrakcí letošního pravidelného setkání Easter Jeep Safari v oblasti Moab bude představení prvního konceptu čistě elektrického Wrangleru. Nakonec ale s několikadenním předstihem odhalila rovnou čtyři zajímavé koncepty.

Začněme ale s tím nejočekávanějším, tedy elektrickým Wranlerem. Jak už automobilka dříve naznačila, elektrický koncept nese označení Magneto a na první pohled ho jasně identifikujete i díky výraznému použití modré barvy, která je jedním ze společných znaků pro většinu elektrifikovaných Jeepů.

Základem konceptu je naprosto běžný Jeep Wrangler ve verzi Rubicon, který dostal o 2 palce zvýšený podvozek, terénní pneumatiky o průměru 35 palců, v předním nárazníku se zabydlel naviják a z karoserie byly odstraněny dveře. Vůbec nejdůležitější změna se však odehrála pod kapotou.

Klasický 3,6litrový spalovací motor V6 Pentastar totiž nahradil speciální 800V elektromotor, schopný točit až 6.000 ot/min, který byl naladěn na podobný výkon, jaký nabízí benzínový šestiválec. Řidič má tak pod pravou nohou k dispozici cca 213 kW a 370 N.m točivého výkonu, přičemž výkon putuje na tradiční systém pohonu všech kol přes manuální šestistupňovou převodovku.

Díky bleskovým reakcím elektromotoru a téměř okamžitě dostupnému maximu točivého momentu je vůz schopen akcelerovat z 0 na 96 km/h během 6,8 sekundy, díky pohonu všech kol, redukční převodovce, zvýšenému podvozku a terénním pneumatikám se však neztratí ani v terénu. A to vše při naprosto neslyšném chodu.

O napájení elektromotoru se starají celkem čtyři akumulátory, které technici rozmístili různě po celém voze. Jeden se ukrývá mezi elektromotorem a přední kapotou, druhý a třetí jsou umístěny v místě palivové nádrže (resp. jeden ji nahrazuje, druhý je umístěn na druhé straně rámu) a čtvrtý akumulátor je umístěn v zadním úložném prostoru, přičemž částečně zasahuje i do míst, kde byl dříve zadní tlumič výfuku.

Celková kapacita všech akumulátorů je cca 70 kWh, automobilka však nezmiňuje očekávaný dojezd na jedno nabití. Zdůrazňuje však, že jsou všechny akumulátory bezpečně uloženy ve vodotěsných schránkách a současně jsou chráněny před mechanickým poškozením speciálním rámem. Navíc koncept slibuje brodivost až 760 mm, tedy zhruba na úrovni původní V6 s upraveným podvozkem.

Video se připravuje ...

Koncept se nejspíš výroby, jde však o zajímavou ukázku, jak snadno lze tradiční offroad přeměnit na elektromobil. Teď už by nás jen zajímaly schopnosti stroje v terénu, jeho odolnost a samozřejmě dojezd, který bude mimo civilizaci zásadním parametrem.

Retro Jeepster a moderní dobrodruzi

Kromě dlouho vyhlíženého elektrického Wrangleru však Jeep představil ještě další tři zajímavé koncepty. Tím nejhezčím je přitom bezpochyby zlatě lakovaný restomod Jeepster Beach, který je kombinací Jeepsteru z roku 1968 a Wrangleru Rubicon 2020. Z Jeepsteru si koncept vypůjčil design, zatímco technicky jde opět o Wrangler Rubicon.

Základem retro-vzhledu klasického Jeepsteru je samozřejmě kolmá maska se sedmi vertikálními otvory chladiče, kulatými světlomety a jednoduchým nárazníkem. Nechybí ovšem ani vystouplé blatníky, tradiční úchyty kapoty, poměrně kolmé čelní sklo nebo stylově tvarované dveře. Retro interiér zaujme například nízkými sedadly čalouněnými červenou kůží, za kterými je chromovaný ochranný rám.

Pod retro-kapotou je ukryta moderní 2,0litrový turbem přeplňovaný čtyřválec z Wrangleru Rubicon, který díky úpravám nabízí výkon až 254 kW a 275 N.m točivého momentu. O přenos výkonu na všechna kola se stará osmistupňový automat, ani tentokrát však nechybí zvednutý podvozek a 35 palcové terénní pneumatiky.

Prakticky smýšlející dobrodruhy jistě potěší koncept Gladiator Red Bare, což je vylepšený pick-up Gladiator osazený 3,0litrovým vznětovým šestiválcem o výkonu 194 kW s nejvyšším točivým momentem 599 N.m. Gladiator dostal výrazný červený lak Fire Crecker Red, který doplňují matně černé plochy a detaily v odstínu zlaté.

Koncept je osazen nedávno představenými „polovičními“ dveřmi, dostal originální plátěnou střechu, rám nad korbou a uvnitř najdeme sedadla čalouněná kombinací černé kůže s červeným flanelem a s prošíváním červenou nití. Vylepšení po technické stránce zahrnují zvýšení podvozku o dva palce, instalaci beadlock kol s 37palcovými terénními pneumatikami, instalaci zesílených náprav Dana 44 vpředu i vzadu s převodem 4,88 nebo instalaci pevnostního nárazníku s navijákem. Zkrátka praktická stylovka do těžkého terénu.

Kdo ale upřednostňuje styl a obratnost nad praktičností a prostorností, toho spíš potěší koncept Wrangler Orange Peelz. I tento koncept je osazen novými „polovičními“ dveřmi, místo plátěné střechy má však nový hardtop se střešním oknem. Karoserii navíc zdobí retro-inspirované blatníky, upravené nárazníky, odolné nástavce prahů nebo MOPAR světlomety na kapotě.

Karoserie je lakována barvou Orange Peelz, kterou doplňují černé detaily. Černo-oranžová kombinace se pak objevuje i v interiéru, které dostal kromě jiného nerezové pedály MOPAR a praktické celoroční koberečky.

Pod kapotou konceptu Orange Peelz je 3,6litrový motor Pentastar V6, spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou. Pohonná jednotka však dostala vylepšené sání studeného vzduchu a upravený výfukový systém. Ani tentokrát nechybí zvednutí podvozku o 2 palce a instalace 37 palcových terénních pneumatik, novinkou jsou však speciální tlumiče značky Fox.

Automobilka zatím uvolnila ke každému konceptu jen několik fotografií, všechny novinky ale budou k vidění během akce Jeep Easter Safari, která odstartuje již 27. března a potrvá až do 4. dubna. Kromě nových konceptů se navíc počítá i s představením několika starších konceptů. A zajímavá podívaná by mohla být i na jistě zajímavě upravené kousky návštěvníků akce.

Související články

Témata
23. 3. 2021 17:27
Re: ....
:D :D :D
23. 3. 2021 11:53
Re: Wrangler jako elektro?!!
Len si uľav, škodlivé to nie je. ;-)
23. 3. 2021 11:20
Wrangler jako elektro?!!
To je fakt na poblití! :-O :-( :-( :no:
23. 3. 2021 09:02
elektromotor + šestikvalt
Nerozumím proč šestikvalt a ještě k němu redukce při pohonu elektromotorem. Má to nějaký technický přínos, nebo si jen chtěli ušetřit práci a jednoduše to odrbali ?
Avatar - WinDiesel
22. 3. 2021 19:27
Re: ....
No oni do té přírody ani nedojedou ...
Články odjinud