Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detailní informace o nové legendě! Jeep Wrangler představuje nové motory i extrémní verzi

David Bureš
Diskuze (18)
Americký offroad v nové generaci vypadá pořád stejně. Výbavou a motory se ale přizpůsobil dnešnímu světu.

Svět offroadů čeká výrazná mezigenerační obměna. Land Rover pracuje na novém Defenderu, Mercedes na nové třídě G a Suzuki na novém Jimny. To Jeep už novou generaci Wrangleru dokonce představil, na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles. Vzhled se tolik nezměnil, technika v útrobách ale ano.

Hlavními technickými změnami generace s interním označením JL jsou nové motory, zážehový čtyřválec a vznětový šestiválec, které doplňuje upravený agregát 3.6 V6 Pentastar. Základem nabídky je řadový čtyřválec o objemu dvou litrů, který díky přeplňování turbodmychadlem poskytuje 200 kW a 400 N.m. Agregát s přímým vstřikováním pracujícím až s tlakem 200 bar a twin-scroll turbem umístěným přímo na hlavě válců je dále vybaven rozvodem DOHC, dvojitým nezávislým časováním vačkového hřídele a chlazeným systémem recirkulace výfukových plynů. V této podobě je Wrangler navíc kvůli spotřebě mildhybridem.

Video se připravuje ...

Novinkou je též vznětový vidlicový šestiválec 3.0 EcoDiesel, který bude dostupný počínaje rokem 2019. Motor vyráběný společností V.M. Motori nabídne 191 kW a 599 N.m. Jednotka 3.6 V6 Pentastar pak bude naladěna na 209 kW a 353 N.m.

Všechny dostupné (podélně uložené) motory budou standardně dostupné se start-stop systémem. Benzinové jednotky budou standardně spárovány s nově vyvinutým šestistupňovým manuálem, osmistupňový automat bude pro ně za příplatek. K turbodieselu však jinou možnost než osmikvalt nedostanete.

Jeep Wrangler (JL) – základní technická data nabízených motorů
Motor3.6 V6 Pentastar2.0 Turbo3.0 EcoDiesel
Pohon4x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]36041995?
Válce/ventily6/44/46/4
Největší výkon [kW/min]209/6400200/5250191/-
Točivý moment [N.m/min]353/4800400/3000599/-
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A

Základem auta zůstává rámová konstrukce, kvůli snížení hmotnosti jsou však vybrané komponenty karoserie vyrobené z lehkých materiálů. Dveře nebo rám čelního skla jsou tak hliníkové, zatímco některé menší díly jsou hořčíkové. Podvozek pak zůstává u osvědčeného pětiprvkového zavěšení.

Wrangler si nemohl dovolit ubrat něco ze svých terénních schopností, což je patrné i na nájezdových úhlech. Přední činí u terénní verze Rubicon 44°, zadní 37° a ten přechodový má hodnotu 27,8°. Světlá výška činí 277 mm, brodivost pak 762 mm. Rubicon pak dokonce zvládne odpojit elektronické přední stabilizátory, když si to vynutí terénní podmínky.

Naopak samotný design se tolik nezměnil, ostatně u takové legendy jako Wrangler by se to ani nehodilo. Okna jsou každopádně větší, aby zlepšila výhled ven, u verzí Sahara a Rubicon jsou pak k dispozici diodové světlomety (včetně mlhovek).

Čelní sklo bylo upraveno pro lepší aerodynamiku, nadále ho však bude možné sklopit. Autu však v takovém případě nově zůstane rám spojující A sloupky, aby bylo zachováno vnitřní zpětné zrcátko i po sklopení čelního skla. Upravena byla i plátěná střecha pro lepší odhlučnění a snadnější nástup dovnitř po jejím složení. Od druhého čtvrtletí 2018 bude k dispozici dokonce elektricky stahovaná střecha. Alternativou k plátnu je pak hardtop tvořený třemi panely.

Jeep Wrangler – srovnání rozměrů nabízených verzí
ModelWrangler 2dv.Wrangler 4dv.
Délka (mm)42374785
Šířka (mm)18751875
Výška (mm)18681868
Rozvor (mm)24603008
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1598/15981598/1598

Také interiér si zachoval základní koncepci předchůdce, nabízí však luxusnější materiály nebo modernější výbavu při zachování účelnosti. Startuje se tak tlačítkem, které je však přizpůsobeno i náročným povětrnostním podmínkám. Před řidičem pak může být až sedmipalcový TFT displej zobrazující různé informace (naladěná hudební stanice, tlak v pneumatikách), středový panel nese až 8,4“ dotykovou obrazovku multimediálního systému Uconnect 4.0, jejíž součástí jsou služby spárování s chytrým telefonem Apple CarPlay či Android Auto. O bezpečnost se starají standardně dodávané čtyři airbagy, za příplatek je k dispozici třeba sledování mrtvého úhlu.

Jak už je u vozů koncernu FCA zvykem, k dispozici bude i nepřeberné množství originálního příslušenství od divize Mopar. K dispozici má být přes 200 dílů, přičemž některé z nich Jeep prezentuje přímo na autoshow v Los Angeles. Vystavený bílý dvoudveřový Wrangler Sport tak disponuje třeba střešním nosičem, zesíleným nosičem náhradního kola nebo nástavci prahů, zelený čtyřdveřový Wrangler Rubicon pak nahradil dveře jednoduchými rámy, 17palcová kola obul do 35“ pneumatik BFGoodrich a výbavu doplnil o šnorchl. Dvoudveřovou a čtyřdveřovou navíc do budoucna doplní pick-up, nazvaný Scrambler.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - Barrichello
3. 12. 2017 22:00
Re: Wrangler
současný Wrangler má 5.st převodovku W5A580, což je stará Mercedesí NAG1 (5G Tronic). Takže asi tak.....nový bude už mít 8st. ZF
Avatar - Barrichello
3. 12. 2017 21:57
Re: legenda legiend
obludný cherokee má 9.st automat ZF , který řadí dost mizerně, Wrangler má poctivou 8.st. Ta řadí dobře.

HEMI se do Wrangleru nikdy ofiko nedávala a dávat asi ani nebude. Já mam 3,6 od GM v Cadillacu co má 1,8 a jezdí to jak dráha.....a to je ještě 6st automat. Novější už má 8 a navíc ještě 20 koní
3. 12. 2017 10:33
Re: legenda legiend
Proste dle mých měřítek nejede (cca 350Nm z objemu 3.6 není žádný zázrak...to ze ten motor muže být držák, neberu teď v potaz). Je to subjektivní názor, který je bohužel neprenositelny. Netuším, proč se tím tak zaobiras, ze mi to přijde nic moc? Rozdíl mezi 3.2 Pentastar a 3.6 Pentastar je jen minimální ... trocha výkonu a to, že 3.6 je párovaná s 8st. automatem ... pravděpodobně stejným jako je v Grand Cherokeem ... takže předpokládám ZF (snad ne Aisinem).

Koukám, že ty budeš asi velký fanda Jeepu, co? :-) Hele, já ti to nijak neberu, není to auto pro mě,tak ho hodnotím z jinyho pohledu než ty. Já bych si vybral ten dvoulitr a nebo aspoň ten třílitr, který díky tomu krouticimu momentu jede pocitově lip a spotřebou na tom je taky lip, i když zase ropák co duní no :-)

Jen mi netvrď, že většina Wranglerů se nepohybuje převážně po silnici :-) Ano, určitě se najde někdo, kdo s tím každý den jede do terénu, jen většina se do nej podívá spíš málokdy.
Avatar - Beefcake
3. 12. 2017 01:19
Re: legenda legiend
No, takze inak, odhliadnuc od toho, ze je to stale nezmysel.
Co konkretne si predstavujes pod pojmom, ze 3.6V6 "nejede". S prihladnutim na to, ze si jazdil s inym motorom, inou prevodovkou a s inym autom ?
A toto "To, že je Wrangler určenej spíš mimo silnice než na ně, neznamená, že si ho většina lidí taky koupí, aby s ním jezdala mimo silnice. " je argument ako svina. Potom sa taky clovek nema na co stazovat. A Cherokee nie je Wrangler.
2. 12. 2017 22:06
Re: legenda legiend
Mě to nestačí, je to můj názor, nemusíš mi to nijak vyvracet. Auto si můžeš půjčit a projet se, jestli ti bude vyhovovat, tak ok ... klidně si ho kup, já nemám důvod kohokoli od koupě odrazovat.

Jak jsem napsal, tak mám zkušenost s Cherokeem 3.2 v automatu a to auto prostě dle mých měřítek nejelo a žralo až moc ... ten automat tam byl celkem tragický.

To, že je Wrangler určenej spíš mimo silnice než na ně, neznamená, že si ho většina lidí taky koupí, aby s ním jezdala mimo silnice. Většina kupců SUV/Offroadů stejně většinou jezdí po silnicích :-)