Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jižní Korea vyšetřuje Teslu kvůli dojezdové vzdálenosti jejích elektromobilů

ČTK
Diskuze (23)

Jihokorejský antimonopolní úřad (KFTC) vyšetřuje amerického výrobce elektromobilů Tesla kvůli obviněním, že podnik nadhodnocuje údaje ohledně technických parametrů svých baterií. Agentuře Reuters to sdělil jeden z představitelů úřadu.

Podle agentury Jonhap zaslal úřad automobilce zprávu, která uvádí, že Tesla u některých svých modelů, včetně vozu Model 3, zveličuje dojezdovou vzdálenost.

"Plánujeme uspořádat schůzku, abychom rozhodli o rozsahu sankcí vůči této automobilce," řekl agentuře Reuters nejmenovaný představitel antimonopolního úřadu.

Tesla na svých internetových stránkách uvádí, že její elektromobil Model 3 dokáže na jedno nabití urazit 528 kilometrů. KFTC nicméně upozorňuje, že dojezdová vzdálenost může být nižší, pokud teplota klesne pod bod mrazu.

Podle analytiků může určitý pokles dojezdové vzdálenosti v chladném počasí zaznamenat většina vozidel s elektrickým pohonem.

Tesla, v jejímž čele stojí podnikatel Elon Musk, je v současnosti nejhodnotnější automobilkou na světě. Z hlediska celkového objemu prodeje ale výrazně zaostává za tradičními výrobci automobilů, jako je Toyota, General Motors či Volkswagen. Vloni Tesla dodala na trh 936.172 elektromobilů, což bylo o 87 procent více než v předchozím roce. Toyota, která je největším prodejcem aut na světě, loni prodala 10,5 milionu vozů.

Doporučujeme

ČTK
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - Roman Horký
16. 2. 2022 10:02
Re: Jen taková hříšná myšlenka.
To slyším poprvé, že zimáky mají menší spotřebu.
16. 2. 2022 10:00
Re: Jen taková hříšná myšlenka.
What? :D
Avatar - lyon667
16. 2. 2022 09:39
Re: Jen taková hříšná myšlenka.
Navíc díky zimním pneu mívám při delších cestách v zimě spotřebu dokonce nižší, než v létě na letních.
Avatar - lyon667
16. 2. 2022 09:34
Re: Tesla
A nebo už prostě začíná vadit, že Tesla staví svůj business na prodeji lží.
Avatar - Roman Horký
16. 2. 2022 08:59
Re: Jen taková hříšná myšlenka.
Kde je ale logika prošetřovat zrovna (a jen) Teslu? Co provedla špatného? Ať si tedy stejně prošetří i ty svoje vlastní EVčka, protože ty se chovají taky tak. Lituju, že jsem neměl Teslu půjčenou v zimě, abych mohl rozbít (či potvrdit) argumentaci o 25-50 na základě vlastní zkušenosti. Takhle vím jen to, že v polovině října při teplotách kolem 12 stupňů měla dojezd skutečných 500+ km.