Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia EV6 GT se zrychlením supersportu má českou cenu. Připlácí se za pouhé dvě věci

Stanislav Kolman
Diskuze (39)

Vrcholovým elektromobilem korejské automobilky jsme se už svezli, teď známe i české ceny. Jaký je odskok od civilních variant?

Elektromobil Kia EV6 GT je nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem v historii značky. Jeho parametry jsou ostatně působivé. Vůz ze dvou elektromotorů (tvořících pohon všech kol) doluje systémový výkon 430 kW (585 k) a 740 newtonmetrů točivého momentu. Z klidu na stovku zrychlí za 3,5 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 260 km/h. Akumulátor s kapacitou 77,4 kWh má vystačit na dojezd 424 km. U rychlonabíječky se akumulátor nabije z 10 na 80 % za pouhých osmnáct minut.

Model EV6 GT je plný technologických vychytávek a inovativních řešení. Pokud vás zajímají, rozhodně doporučujeme naše nedávné dojmy, které jsme sbírali s hrstkou vybraných českých novinářů v rámci mezinárodních jízd. A dlužno říct, že nás tato elektrická kia velmi mile překvapila.

Poslední neznámou pro potenciálního tuzemského kupce tak byla jen česká cena. A teď už ji známe. Kia EV6 GT startuje na částce 1.780.980 Kč, přičemž veškeré klíčové prvky jsou součástí sériové výbavy. Hovoříme například o 21“ litých kolech z lehkých slitin, samosvorném diferenciálu, adaptivních Dual LED světlometech, elektronicky řízených tlumičích či dvouzónové automatické klimatizaci. U varianty GT se připlácí vlastně jen za dvě věci. Metalický nebo perleťový lak stojí 20.000 Kč, elektrické střešní okno a LED bodové osvětlení kabiny přijdou dohromady na 35.000 Kč.

Video se připravuje ...

Poměříme-li cenovku s civilními verzemi, zjistíme, že oproti čtyřkolce ve výbavě GT-Line (1.576.980 Kč) je plnotučné GT o 204.000 Kč dražší. Jenže slabší provedení má „jen“ 239 kW, 605 newtonmetrů, stovku za 5,2 sekundy a maximální rychlost 188 km/h. V „gétéčku“ ostatně nepřiplácíte jen za působivější parametry, ale i svébytnou techniku. Tak třeba zadní elektromotor je zbrusu nový a disponuje nekonvenčním řešením s dvoustupňovým střídačem. Za zmínku stojí i změněná geometrie a kinematika, stejně jako zcela nové pružiny. A jak jsme se sami přesvědčili, je to elektromobil, který se neztratí ani na okruhu.

Myslelo se i na samotné dobíjení. Třífázový kabel v hodnotě 15.000 Kč tu dostanete zdarma. Kia navíc nabízí dva dobíjecí tarify. Lokální Kia EV Power Card pokrývající 80 % veřejných dobíječek u nás. V prvním roce po zakoupení vozu mohou zákazníci během dobíjení čerpat bonus 1000 Kč měsíčně. Alternativu při cestování do zahraniční představuje evropská platforma Kia Charge, jež zpřístupňuje na 410.000 dobíjecích míst. V prvních 12 měsících je součástí zvýhodněný balíček Ionity Power, se kterým dobíjíte 1 kWh za 7,70 Kč.

Také na elektromobil platí bezkonkurenční záruka automobilky platící na 7 let nebo 150.000 km, přičemž první tři roky jsou bez omezení kilometrů. Úvodní kusy Kia EV6 GT se k českým zákazníkům dostanou v prvním čtvrtletí příštího roku. Do té doby se určitě můžete těšit i na plnohodnotný redakční test.

Video se připravuje ...

Kia EV6 GT: Technická data
  GT 4x4
Max. výkon elektromotoru vpředu [kW/min] 160/4400-9000
Max. výkon elektromotoru vzadu [kW/min] 270/6800-9400
Max. výkon systému [kW] 430
Točivý moment [Nm] 740
Kapacita baterie [kWh] 77,4
Kombinovaná spotřeba [kWh/100 km] 20,6
Dojezd [km] 424
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,5
Maximální rychlost [km/h] 260
Standardní pneu 225/40 R21
Cena [Kč] 1.780.980
Stanislav Kolman
Diskuze (39)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
5. 10. 2022 14:27
Re: EV6
No vidíš aký sme rôznorodý, u teba by nešlo toto a u mňa zase Karoq ani náhodou.
Avatar - iudex
5. 10. 2022 08:38
Re: EV6
To závidíš, čo? Ty máš len 5 dislikov a ja až 13. :-[]
Zjavne mi algoritmus pridelil mínus 13ku a tak mám pri každom príspevku stabilne minimálne 13 dislikov, bez ohľadu na obsah.
4. 10. 2022 22:35
Re: Konkurence..
Elektrozkrat jako elektrozkrat. :-[] :no:
4. 10. 2022 22:34
Re: EV6
Ne, to by vůbec nešlo. :-[] :no: :no: :no:
4. 10. 2022 22:33
Re: Za takovou cenu si tohle strčte do pr*dele
:-) :yes: :yes: :yes: