Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia EV6 GT se zrychlením supersportu má českou cenu. Připlácí se za pouhé dvě věci

Kia EV6 GT
Kia EV6 GT
Kia EV6 GT
Kia EV6 GT
71 Fotogalerie
Diskuze (39)

Vrcholovým elektromobilem korejské automobilky jsme se už svezli, teď známe i české ceny. Jaký je odskok od civilních variant?

Elektromobil Kia EV6 GT je nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem v historii značky. Jeho parametry jsou ostatně působivé. Vůz ze dvou elektromotorů (tvořících pohon všech kol) doluje systémový výkon 430 kW (585 k) a 740 newtonmetrů točivého momentu. Z klidu na stovku zrychlí za 3,5 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 260 km/h. Akumulátor s kapacitou 77,4 kWh má vystačit na dojezd 424 km. U rychlonabíječky se akumulátor nabije z 10 na 80 % za pouhých osmnáct minut.

Model EV6 GT je plný technologických vychytávek a inovativních řešení. Pokud vás zajímají, rozhodně doporučujeme naše nedávné dojmy, které jsme sbírali s hrstkou vybraných českých novinářů v rámci mezinárodních jízd. A dlužno říct, že nás tato elektrická kia velmi mile překvapila.

Poslední neznámou pro potenciálního tuzemského kupce tak byla jen česká cena. A teď už ji známe. Kia EV6 GT startuje na částce 1.780.980 Kč, přičemž veškeré klíčové prvky jsou součástí sériové výbavy. Hovoříme například o 21“ litých kolech z lehkých slitin, samosvorném diferenciálu, adaptivních Dual LED světlometech, elektronicky řízených tlumičích či dvouzónové automatické klimatizaci. U varianty GT se připlácí vlastně jen za dvě věci. Metalický nebo perleťový lak stojí 20.000 Kč, elektrické střešní okno a LED bodové osvětlení kabiny přijdou dohromady na 35.000 Kč.

Video placeholder
Kia EV6 GT: Pohled na techniku elektromobilu • Zdroj: Kia

Poměříme-li cenovku s civilními verzemi, zjistíme, že oproti čtyřkolce ve výbavě GT-Line (1.576.980 Kč) je plnotučné GT o 204.000 Kč dražší. Jenže slabší provedení má „jen“ 239 kW, 605 newtonmetrů, stovku za 5,2 sekundy a maximální rychlost 188 km/h. V „gétéčku“ ostatně nepřiplácíte jen za působivější parametry, ale i svébytnou techniku. Tak třeba zadní elektromotor je zbrusu nový a disponuje nekonvenčním řešením s dvoustupňovým střídačem. Za zmínku stojí i změněná geometrie a kinematika, stejně jako zcela nové pružiny. A jak jsme se sami přesvědčili, je to elektromobil, který se neztratí ani na okruhu.

Myslelo se i na samotné dobíjení. Třífázový kabel v hodnotě 15.000 Kč tu dostanete zdarma. Kia navíc nabízí dva dobíjecí tarify. Lokální Kia EV Power Card pokrývající 80 % veřejných dobíječek u nás. V prvním roce po zakoupení vozu mohou zákazníci během dobíjení čerpat bonus 1000 Kč měsíčně. Alternativu při cestování do zahraniční představuje evropská platforma Kia Charge, jež zpřístupňuje na 410.000 dobíjecích míst. V prvních 12 měsících je součástí zvýhodněný balíček Ionity Power, se kterým dobíjíte 1 kWh za 7,70 Kč.

Také na elektromobil platí bezkonkurenční záruka automobilky platící na 7 let nebo 150.000 km, přičemž první tři roky jsou bez omezení kilometrů. Úvodní kusy Kia EV6 GT se k českým zákazníkům dostanou v prvním čtvrtletí příštího roku. Do té doby se určitě můžete těšit i na plnohodnotný redakční test.

Video placeholder
Kia EV6 GT na okruhu ve Stockholmu • Zdroj: Kia

Kia EV6 GT: Technická data
 GT 4x4
Max. výkon elektromotoru vpředu [kW/min]160/4400-9000
Max. výkon elektromotoru vzadu [kW/min]270/6800-9400
Max. výkon systému [kW]430
Točivý moment [Nm]740
Kapacita baterie [kWh]77,4
Kombinovaná spotřeba [kWh/100 km]20,6
Dojezd [km]424
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,5
Maximální rychlost [km/h]260
Standardní pneu225/40 R21
Cena [Kč]1.780.980

Vstoupit do diskuze (39)