Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolik stojí nejžádanější malá auta 2021: Vybrali jsme 20 nejprodávanějších

Svět motorů Svět motorů 23. 1. 2021 • 06:45
75
88
Zobrazit náhledy (75)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Renault Clio Blue dCi 115 Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero

Češi si v minulém roce zaregistrovali 32.934 malých vozů. Z tržního koláče tento segment ukousl víc procent než rok zpátky. Důvod? Cena. Kolik stojí letos?

Škoda Fabia

Dlouholetý lídr trhu malých aut, měsíčně si ho koupí přes třináct set Čechů. Začíná za 279.900 Kč (1.0 MPI 44 kW Active). Hlavní změnou pro rok 2021 je vypadnutí nejvýhodnější výbavy „125 let“. Byla k mání jen o málo dráž než základ (294.900 Kč) a nabízela víc než současný druhý stupeň Ambition (299.900 Kč). Pokud chcete krátkou fabii s motorem 1.0 TSI 70 kW, zaplatíte 314.900 korun, za fešnou Monte Carlo pak už 397.900 Kč.

Jak je na tom kombík? Jedinou možností je motor 1.0 TSI. Ve spojení s verzí Active vyjde na 328.900 Kč. Dvacet tisíc připlatíte za stupeň Ambition, padesát tisíc za Style. Terénní model Scoutline stojí 400.500 Kč, Monte Carlo 411.900 Kč.

Škoda Fabia
Cena 2020/2021 279 900 Kč
Cena za kombi 2020/2021 328 900 Kč
Registrace 2010 15 588 aut 35 % trhu
Registrace 2020 15 969 aut 48 % trhu

Renault Clio

Česká dvojka, a to s velkým náskokem na zbytek pelotonu. I proto si mohl Renault dovolit o 4000 Kč zvednout základní cenu: s litrovým motorem 1.0 SCe 48 kW a výbavou Life nyní stojí 289.000 Kč. Na druhou stranu vyšší specifikace díky akčním cenám zlevnily. Stupeň Zen místo loňských 348.000 Kč stojí nově 340.000 Kč, pojí se přitom s motorem 1.0 TCe 67 kW. O sedm kilowattů výkonnější verze s pohonem na LPG přijde na 360.000 Kč a hybridní kombinace elektromotoru a benzinové šestnáctistovky (103 kW v kombinaci) na 480.000 Kč.

Renault Clio
Cena 2020 285 000 Kč
Cena 2021 289 000 Kč
Registrace 2010 1810 aut 4 % trhu
Registrace 2020 3492 aut 11 % trhu

Svět motorů 03/2021 Svět motorů 03/2021

Toyota Yaris

Navzdory vyšší ceně mu patří za rok 2020 stupně vítězů. V aktuální generaci vyjde na 350.000 Kč za variantu 1.0 VVTi 53 kW Active. To je bezmála o padesát tisíc víc, než stával minulý yaris. Za stejný motor a lepší výbavu Comfort zaplatíte 360.000 Kč. Akční ceník 2021, to jsou slevy 21.000 Kč, což značí třeba yaris s patnáctistovkou, 92 kW, Comfort a paketem Style za 389.000 Kč. K tomu sleva 50 % na sadu zimních kol (loni byly zimní gumy zdarma). Cenu můžete dál snížit o 25.000 Kč starším autem na protiúčet.

Toyota Yaris
Cena 2020/2021 350 000 Kč
Cena hybridu 509 000 Kč
Registrace 2010 1801 aut 4 % trhu
Registrace 2020 2398 aut 7 % trhu

Dacia Sandero

Nejvýraznější změna na přelomu roků. Příčina je jasná: sandero přijíždí ve třetí generaci. A jak jsme napsali v prvním českém testu, pryč jsou okaté kompromisy. Nejlevnější malé auto už rozhodně nepůsobí lacině, naopak v mnohém mile překvapuje. Základní cenu nakonec zvedlo proti druhé generaci o 28.500 Kč, verze s tříválcem 1.0 SCe 49 kW stojí 239.900 korun. Obsahuje však jen to nejnutnější. Pravda, má šest airbagů, elektrický posilovač řízení, palubní počítač, omezovač rychlosti, diodová denní i potkávací světla. Nicméně nárazníky nejsou lakované, stejně jako kryty vnějších zpětných zrcátek. Zadní sedadla jsou sklopná, ale nedělená. Druhý stupeň Essential pořídíte s přeplňovaným tříválcem 1.0 TCe 67 kW za 274.900 korun. Alternativou k němu je pak 1.0 TCe 74 kW na LPG za přijatelný příplatek 15.000 korun. Výbavu doplňují lakované nárazníky, dělená zadní lavice, centrální zamykání na dálku, rádio s bluetooth a ovládáním na volantu. Za klimatizaci si ale pořád musíte připlatit 10.000 korun.

Zvýšenou a oplastovanou verzi Sandero Stepway pořídíte jen s přeplňovanými litry, a to pouze ve dvou vyšších výbavách. V případě modelu Essential je o třicet tisíc dražší (304.900 Kč), u vrcholného stupně Comfort činí příplatek pětatřicet tisíc (334.900 Kč).

 

Dacia Sandero
Cena 2020 211 400 Kč
Cena 2021 239 900 Kč
Registrace 2010 1125 aut 3 % trhu
Registrace 2020 2206 aut 7 % trhu

 

Nejžádanější malá auta
Pořadí Model Registrace 2020 Podíl na trhu Cena 2021
1. Škoda Fabia 15 969 48 % 279 900 Kč
2. Renault Clio 3492 11 % 289 000 Kč
3. Toyota Yaris 2398 7 % 350 000 Kč
4. Dacia Sandero 2206 7 % 239 900 Kč
5. Hyundai i20 1591 5 % 279 990 Kč
6. Kia Rio 1135 3 % 299 980 Kč
7. Citroën C3 1061 3 % 300 000 Kč
8. Volkswagen Polo 1008 3 % 327 900 Kč
9. Peugeot 208 939 3 % 325 000 Kč
10. Opel Corsa 738 2 % 299 990 Kč
11. Ford Fiesta 730 2 % 314 900 Kč
12. Seat Ibiza 537 2 % 374 900 Kč
13. Suzuki Swift 419 1 % 312 900 Kč
14. Honda Jazz 234 1 % 459 900 Kč
15. Mini 145 0,4 % 508 300 Kč
16. Renault Zoe 144 0,4 % 745 000 Kč
17. BMW i3 62 0,1 % 1 049 100 Kč
18. Audi A1 40 0,1 % 546 900 Kč
19. Mazda 2 37 0,1 % 390 900 Kč
20. Nissan Micra 27 0,1 % 329 900 Kč

Autor: David Šprincl

Související články

Témata
Avatar - lamal
25. 1. 2021 21:16
Re: Kvalita Fordu Fiesta a jeho 1,0 EB
Trojvalec urcite nie je dovod poruch a znizenej zivotnosti. Od 80tych rokov a od 90tych aj s turbom sa vyuzivaju v Japonsku. Triumph ich pouziva v motorkach tradicne, co by na to 2valce ?

Problem dnesnych motorov je setrenie a dizajn (ten je tiez dosledok setrenia)

PureTech Turbo 1.2 je myslim celkom bezproblemovy... jeho blok bez zmien vyuzivaju aj vyrazne vyladene verzie v motorsporte. Dvojhmotak je blbost a hmotnost co spominas tiez.
25. 1. 2021 15:56
Re: Třídní šibenice
No o staticice to nebolo, ale o 50 az 100 tisic kludne podla modelu, co je viac nez dost. A este to zdrazovanie neskoncilo, plus niektore auta/vybavy mozu byt fakt aj o 300000 drahsie.

Dostali sme v zakladu kopu somarin typu cierna skrinka ci hlasove ovladanie ci dotykovy displej bez tlacidiel. Ale napr. klima zostala manualna, ak chce automaticku, musis dokupit dalsi balik nezmyslov, ktore nechces, co opat len predrazuje auto...
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 14:40
Re: Třídní šibenice
No, celý loňský rok se tu strašilo se zdražováním o statisíce kvůli emisím a pak to při pokutě pro VW vyšlo na méně než tisícovku za auto. A to se elektromobilita zrovna u VW jen stěží rozjížděla. Já spíš jen poukazuju na to, že auta sice zdražila, ale na druhou stranu jsme taky dostali v základu věci, které ještě před třemi lety byly výsadou příplatků i k vyšším verzím a před pěti lety pomalu jen u prémiovek...
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2021 13:32
Re: Třídní šibenice
Tohle logikou by bylo úplně jedno, jestli se průměrná mzda zvyšuje, nebo ne, a byla by to jen otázka inflace. To, že se mzdami rostou i ceny, nijak nevyvracím. Ale mzdové náklady nejsou jediné náklady, navíc s rostoucími mzdami roste spotřeba. Těch vstupů je tam mnohem víc.
25. 1. 2021 12:08
Re: Třídní šibenice
Ono emisne pokuty sa, pokial viem, pocitaju z NEDC, plus minuly rok mali vynimku na 5 percent najuzratejsich aut. Takze nemal byt preco vplyv pokut.

Ako to bude tohto roku s pokutami, neviem, ale som plne presvedceny, ze automobilky si ich nemozu premietnut do ceny, lebo zakaznik ich jednoducho nie je ochotny platit. Cela ta predstava, ze normalne auta zadotuju elektromobily, je nerealna.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud