Krásná Corvette C2 se vrací! Pod taktovkou slavného designéra vznikne výkonná bestie
Druhá generace Corvetty je označována jako jedno z nejkrásnějších aut, která se kdy dostala do sériové produkce. A nyní si ji budete moci koupit jako novou, má to však pár háčků.
Americká ikona Chevrolet Corvette se postupem času měnila a přizpůsobovala potřebám trhu. Druhá generace produkována v letech 1963 až 1967 pod označením Stingray však dodnes platí za jeden z nejkrásnějších automobilů všech dob. Co nevidět se tahle ikona vrátí do výroby, i když, jak už asi tušíte, se to neobejde bez jistých… kompromisů.
S novodobou Corvettou C2 totiž automobilka Chevrolet nemá vůbec nic společného. Jde o projekt irské strojírenské firmy Ava, která si propůjčila nádherné karosářské tvary C2 Stingray pro svůj vlastní projekt. Nejde však o nějakou garážovou záležitost jedné malé firmičky. Vždyť design automobilu dostal na starost samotný Ian Callum, někdejší designér značek Ford, Aston Martin a především Jaguaru, kde působil dlouhých dvacet let. Na autě přitom bude spolupracovat společně s Peterem Brockem, autorem původní C2.
Novinka vzniká v rámci projektu Hyperclassic, ve kterém hodlá firma Ava oživit ty největší automobilové legendy všech dob. Prý jde o zcela novou kapitolu automobilů, které tak moc milujeme. Jenže s tím souvisí ještě jeden háček. Irská společnost se rozhodla, že nebude pracovat s původní technikou, ale znovuzrozené automobily osadí pohonem na… elektřinu.
Jasně, slibované parametry znějí samozřejmě skvěle – pohon všech kol a minimálně 1200 elektrických koní dokáží s působivým automobilem jistě slušně zacvičit. Tak nějak si ale myslíme, že dobová technika by pro potenciální kupce a sběratele měla mnohem, mnohem větší cenu.
Ale nemyslete si, že Vette C2 nového milénia bude za hubičku. Cena jednoho takového vozu se předběžně odhaduje na 300 až 520 milionů korun v závislosti na tom, jak moc si budete při individualizaci svého kousku vymýšlet. Firma Ava nicméně říká, že díky historickému duchu a Ianu Callumovi, který přiložil ruku k dílu, může být takové auto cennou investicí. Něco nám říká, že na hodnotě asi ztrácet nebude…