Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krásná Corvette C2 se vrací! Pod taktovkou slavného designéra vznikne výkonná bestie

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 6. 2. 2021 • 06:08
41
14
Zobrazit náhledy (41)
Ares Design Corvette Stingray Ares Design Corvette Stingray Ares Design Corvette Stingray Chevrolet Corvette Sting Ray XP-796 Prorotyp (1962) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963) Chevrolet Corvette Sting Ray (C2) (1963)

Druhá generace Corvetty je označována jako jedno z nejkrásnějších aut, která se kdy dostala do sériové produkce. A nyní si ji budete moci koupit jako novou, má to však pár háčků.

Americká ikona Chevrolet Corvette se postupem času měnila a přizpůsobovala potřebám trhu. Druhá generace produkována v letech 1963 až 1967 pod označením Stingray však dodnes platí za jeden z nejkrásnějších automobilů všech dob. Co nevidět se tahle ikona vrátí do výroby, i když, jak už asi tušíte, se to neobejde bez jistých… kompromisů.

S novodobou Corvettou C2 totiž automobilka Chevrolet nemá vůbec nic společného. Jde o projekt irské strojírenské firmy Ava, která si propůjčila nádherné karosářské tvary C2 Stingray pro svůj vlastní projekt. Nejde však o nějakou garážovou záležitost jedné malé firmičky. Vždyť design automobilu dostal na starost samotný Ian Callum, někdejší designér značek Ford, Aston Martin a především Jaguaru, kde působil dlouhých dvacet let. Na autě přitom bude spolupracovat společně s Peterem Brockem, autorem původní C2.

Novinka vzniká v rámci projektu Hyperclassic, ve kterém hodlá firma Ava oživit ty největší automobilové legendy všech dob. Prý jde o zcela novou kapitolu automobilů, které tak moc milujeme. Jenže s tím souvisí ještě jeden háček. Irská společnost se rozhodla, že nebude pracovat s původní technikou, ale znovuzrozené automobily osadí pohonem na… elektřinu.

Jasně, slibované parametry znějí samozřejmě skvěle – pohon všech kol a minimálně 1200 elektrických koní dokáží s působivým automobilem jistě slušně zacvičit. Tak nějak si ale myslíme, že dobová technika by pro potenciální kupce a sběratele měla mnohem, mnohem větší cenu.

Ale nemyslete si, že Vette C2 nového milénia bude za hubičku. Cena jednoho takového vozu se předběžně odhaduje na 300 až 520 milionů korun v závislosti na tom, jak moc si budete při individualizaci svého kousku vymýšlet. Firma Ava nicméně říká, že díky historickému duchu a Ianu Callumovi, který přiložil ruku k dílu, může být takové auto cennou investicí. Něco nám říká, že na hodnotě asi ztrácet nebude…

Související články

Témata
Avatar - Blue Sun
7. 2. 2021 22:35
Re: cena
Když je někdo schopný tyhle peníze vrazit do elektrického supersportu nebo Veyronu, proč by je nemohl stejně dobře utratit za elektrickou C2? Kdy už lidi konečně opustí ten pohled "já" a začnou přemýšlet i způsobem "oni"? Tohle je auto pro lidi, kteří chtějí vzhled klasiky s jinou technologií. Svým způsobem je to jako tuning, kdy se do stodvacítek cpaly motory z octavií a golfů. Jen jsme zase o vývojovou generaci dál. Jen další retro, ale pro lidi s jiným smýšlením.
Avatar - palix
7. 2. 2021 21:32
Re: cena
Milión je už reálnejšia cena. Možno sa niekto pomýlil o "nulu" :-!
Čisto teoreticky - dávať také peniaze za "repliku"? Tak trochu pochopím, keď si niekto za podobné peniaze kúpi originálne Ferrari, Bugatti a podobné autá. Ale kupovať niečo neoriginálne?
Avatar - Blue Sun
7. 2. 2021 21:13
Re: cena
Nevíme, co všechno tahle Corvette nabídne. A navíc, cena uvedená v článku je nesmysl, podle jiných odkazů má být okolo miliónu euro, ne deseti miliónů euro. A to už je v běžné cenové hladině podobných kusovek.
Avatar - palix
7. 2. 2021 19:33
Re: Nikdy jsem nepochopil
Z pohľadu naších predkov boli americké autá 50 až 70. rokov niekde úplne iné ako naše. Veľké a luxusne vybavené autá (el.okná, klíma...), na ktoré sme pozerali ako na luxus. Samozrejme tiež sme tu mali (mimo východného bloku) nádherné autá (ak nie ešte krajšie).
Síce nie som taký starý, ale ako dieťa, teenager... sa pamätám, ako sme hľadeli na "Ameriku" :-) Dnes sa na nich pozerám už úplne inou optikou - skôr negatívnou.
Avatar - palix
7. 2. 2021 19:29
Re: cena
Pridajme ešte 50 až 100 000€ a staré auto opravíme do stavu nového auta. A to budeme stále na cene 300 000€, čo je mnohonásobne menej ako u tejto "akože Corvette"
Pred časom testoval Jeremy Clarkson auto menom Eagle Speedster - ručne vyrobené auto v štýle Jaguaru E. Cena vtedy bola 500 000 Libier. V tom teste povedal, že je to najlepšie auto, aké kedy mal možnosť šoférovať.
https://www.youtube.com/watch?…

Čo také drahé môže byť na tejto novej repliky Corvette? Je to podobná novodobá verzie Corvette, ako spomínaný Eagle Speedster
Síce od toho testu Eagle Speedster prešiel nejaký čas, ale takú infláciu sme tu nemali, aby jeho cena vzrástla 20 násobne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud