Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krize? VW vloni podle předběžných údajů zvýšil provozní zisk i tržby

ČTK
Diskuze (35)

Německý automobilový koncern Volkswagen vloni zvýšil provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek na 22,5 miliardy eur (535 miliard Kč) ze zhruba 20 miliard eur v předchozím roce.

Vyplývá to z předběžných výsledků, které firma zveřejnila. Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, jeho součástí je rovněž Škoda Auto.

Tržby Volkswagenu vloni podle předběžných údajů stouply na 279 miliard eur ze zhruba 250 miliard v předchozím roce. Kompletní výsledky za loňský rok hodlá firma zveřejnit 14. března.

Podle agentury DPA za loňským růstem tržeb pravděpodobně stály vyšší prodejní ceny vozidel. Volkswagen totiž v lednu oznámil, že jeho celkový odbyt v loňském roce klesl o sedm procent na 8,3 milionu vozů. Samotná Škoda Auto ohlásila pokles odbytu o téměř 17 procent na 731.300 vozů.

Volkswagen se loni potýkal s přetrvávajícím nedostatkem čipů a dalších součástek i s nárůstem cen energie. V lednu podnik varoval, že jeho výhled pro letošní rok nadále zastiňují problémy v dodavatelských řetězcích a slabé makroekonomické vyhlídky.

Video se připravuje ...

Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

ČTK
Diskuze (35)

Doporučujeme

10. 2. 2023 17:20
Re: Letos bude vše jinak
Tesla ešte rozbieha, vyrábala koncom roka 2500 ks / týždeň, aktuálne 4200 - 4500 ks/ týždeň, cieľ je 5000 ks / týždeň koncom Q1/2023.
Na to, že oznámili stavbu závodu v 11/2019 keď tam ešte behali srnky v lesoch neskutočný výsledok.
Boli úvahy o rozšírení kapacity na 10 000 ks / týždeň, ale neviem aký nabrali smer.

Tesla začala naplno šetriť, Každý jeden náklad podlieha prísnej kontrole. Robia všetko pre zlepšenie efektivity, dostupnosti áut a zvýšenie trhových podielov.
Tesla postaví za 1 mld Eur celý závod, VW dá 30 mld do infotainmentu a digitálnych služieb, ktoré nikto nechce a sú určené, aby vytiahli ďalšie peniaze z kupujúcich.

Trocha iný prístup ako VW - tí to riešia tlačením dodávateľov na ceny na hranici (za hranicou) prežitia, nedodržiavaním objemov, nepreberaním zákaziek a neustálym zvyšovaním cien.

Nie som fanda Tesla, ale v určitých oblastiach by sa nimi mali EU automobilky inšpirovať. Zatiaľ sa mi zdá, že od nich preberajú to najhoršie (obrovské displeje, hranaté volanty a podobné somariny)
Avatar - Hammunasakra
10. 2. 2023 16:36
Re: Letos bude vše jinak
Nojo KDO KDY KDE TAKHLE RYCHLE rozjel takovou továrnu? :-O :-!

Nojo KDO KDY jaká autombilka O TOLIK jako Tesla NAVÝŠILA výrobu? ;-)

Aktuální kapacita je (myslím) 1,9 milionu = to je asi zhruba číslo aktuálního PROPADU u VW ne?

hele UŽ si pochopil, že dieslový osobní auta BEZ DOTOVÁNÍ vlastně nemůžou exitovat? CELÉ to bylo postavené JEN na multi-miliardovém dotování ceny paliva DRSNÝ vím, ale léta (co to víš) běží, už to nepopíráš, takže CHÁPEŠ TO UŽ?
Avatar - Hammunasakra
10. 2. 2023 16:33
Re: Před smrtí kůň nejvíce kope
JEDINÉ řešení je (jak SPRÁVNĚ ŘÍKÁŠ) NEčíst = to je jediná JISTOTA NEVĚDĚT a věci NEROZUMĚT

a v klidu si PLÁCAT :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 2. 2023 16:32
Re: Před smrtí kůň nejvíce kope
Viz já odkazy 11:20 aneb PŘESNÝ OPAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-O :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 2. 2023 16:31
Re: Letos bude vše jinak
právě si ze sebe udělal snad i ULTRA VOLA :D :-! :-[]

není to JEDNO = odkud to je?????? :-O

jde O TU INFORMACI!!!!!!!!!!!!!! Najdi si originál v angličtině PAK ti třeba dojde = jaký si PAKO pak :-) ;-) :-O :D :-! :-[]