Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini hledá budoucí směr. Poraďte, zda má vyvíjet hybridy, elektrovozy, nebo vodíková auta

David Bureš
Diskuze (37)

Elektrifikace je trend, kterému se už nevyhýbají ani výrobci superaut. Lamborghini se nicméně rozhodlo zákazníků zeptat, jakou cestou se vydat.

Udržitelnost je téma, které je v automobilovém světě stále důležitější. Stává se tak důležitým třeba i pro výrobce supersportů. Dokazuje to Lamborghini, které se na svých webových stránkách rozhodlo svých zákazníků a fanoušků zeptat, co si o této problematice myslí. A jak by se podle nich automobilka měla tímto tématem zabývat.

Anketa pro návštěvníky oficiálního webu Lamborghini.com čítá několik otázek, zjišťujících názor třeba na využití recyklovaných materiálů ve vozech Lamborghini nebo na možnosti udržitelné výroby. Ten nejzajímavější dotaz se však týká další budoucnosti pohonných jednotek.

Lamborghini se totiž otevřeně svých zákazníků a fanoušků zeptalo, do jaké technologie má investovat, aby jeho produkce byla udržitelná. Nabízí přitom výběr mezi dalším vývojem spalovacích motorů, nebo investicemi do bateriových elektromobilů, plug-in hybridních automobilů, případně dokonce vozidel s vodíkovými palivovými články.

Italská automobilka tedy zjišťuje, jaký je vlastně názor veřejnosti na další budoucnost agregátů značky. Vedení léta trvá na tom, že spalovací motory jsou nadále klíčovou součástí DNA značky ze Sant' Agaty Bolognese, speciálně atmosférický vidlicový dvanáctiválec u vlajkových lodí, zároveň se však do budoucna nevyhýbá elektrifikaci. Už otevřeně se tak mluví o tom, že nástupci dvanáctiválcového Aventadoru i desetiválcového Huracánu budou plug-in hybridy. V druhém případě zřejmě s dvakrát přeplňovaným osmiválcem místo dnešního atmosférického desetiválce. Elektromotor mají použít u přední nápravy pro zachování pohonu všech kol.

Naopak elektromobil automobilka zatím spíše odmítá, navzdory obecnému trendu ve VW Group, jehož je součástí. Byla tu sice studie Terzo Millennio se zamýšleným elektrickým pohonem, management ale vysvětluje, že elektropohon nemůže poskytnout tak zajímavý zvuk jako auta se spalovacím motorem. Přitom právě zvukový projev je něco, co k Lamborghini bez diskuze patří. Prostřednictvím ankety tak továrna podle všeho chce zjistit, zda mají klienti stejný názor.

Zajímavý je pak dotaz na vodíkový pohon, který je zatím spíše prosazován u běžných osobních aut, nebo spíše dodávek a nákladních vozidel. Jak ale vidno, v delším časovém horizontu se Lamborghini této myšlence nevyhýbá.

A jaký je váš názor? Jakou technologií by se výrobce s rozzuřeným býkem ve znaku měl zabývat? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem.

David Bureš
Diskuze (37)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
4. 2. 2021 11:58
Re: Ani jedno
Zvuk: Elektromotor umozni navysenie vykonu bez zhorsenia zvuku turbom. ICE bude akurat rychlejsie stupat do otacok co zvuku prospeje.
Mensi ICE znamena znizenie vahy, ale hybridny system pravdepodobne prida viac, ale to nie je taky problem pretoze pri akceleracii to bude znamenat vacsi pritlak, preto velmi tazky Model S poraza v zrychleni hypersporty. V zakrutach to nebude az taky problem lebo aj elektromotor aj baterie su umiestnene v najnizsich castiach auta.
Elektrifikacia zvysuje dojazd kedze zvysouje efektivitu auta - viac km z tej istej nadrze.
Avatar - .StenLi.
4. 2. 2021 11:53
Re: ani jedno
To si nemal ani na prvy prispevok a predsa si ho napisal :D
Avatar - speedfred
4. 2. 2021 06:33
Re: Co kupujici ocekavaji?
Áno P919 má rekord na NS, ale nemôžeme porovnávať unlimited špeciál s čokoľvek iným. Hybrid mali na sklade tak ho tam práskli.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 2. 2021 23:02
Re: Co kupujici ocekavaji?
Ti už "nebudou potřebovat auto vlastnit" - tedy dokud budou moci "sdílet" tátovo auto z rodinné garáže
Avatar - Blue Sun
3. 2. 2021 20:05
Počkat
co udělá Ferrari a jít opačnou cestou, aby mohli říci, že jsou originální a neopičí se po konkurenci.