Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus CT 200h: Větší maska a menší spotřeba

Jan Mička Jan Mička 21. 11. 2013 • 22:13
17
3
Zobrazit náhledy (17)
Lexus CT Lexus CT Lexus CT Lexus CT Lexus CT Lexus CT Lexus CT Lexus CT Lexus CT Lexus CT Lexus CT Lexus CT
Modernizovaný Lexus CT 200h má po premiéře. V Evropě se jej dočkáme v prvním čtvrtletí příštího roku.

Lexus CT 200h po faceliftu se od předchůdce, který se v Česku poprvé ukázal z kraje roku 2011, liší velmi výrazně především v přední části. Ta byla navržena podle nového designového trendu, kterému podléhají všechny nové modely luxusní odnože Toyoty. Pokud zvolíte sportovněji laděnou verzi F-Sport, navazuje maska chladiče na velký nasávací otvor v nárazníku. Lehce pozměněny byly také hlavní světlomety, které jsou nyní výrazněji zakusují do blatníků. Zato zboku by nové CT 200h rozeznal jen málokdo. Zadní nárazník je však zcela nový – dostal rozměrnější difuzor a zaslepené průduchy po stranách. Klasickou anténu nahradila elegantnější střešní ploutvička. Obměnou prošla také litá kola o průměru 16 a 17 palců, k dispozici je 11 laků karoserie.

Nadčasový interiér, se kterým předloni Lexus CT 200h dorazil na nás trh, se v rámci faceliftu příliš nezměnil. Malý hybrid dostal volant z nejnovější generace modelu IS, obměnou prošla i horní polovina přístrojové desky, ze které ční ztenčený displej multimediální centra s navigací. Ten je nyní umístěn napevno, ovládání probíhá prostřednictvím systému Remote Touch druhé generace. Klasikou je kaplička přístroje s TFT displejem o úhlopříčce 4,2“, který s multimediálním systémem spolupracuje a přináší důležité informace o stavu akumulátorů a průběhu rekuperace kinetické energie.

V rámci faceliftu se změn pod kapotou nedočkáme. Atmosférická osmnáctistovka o výkonu 73 kW zůstává, synchronní elektromotor s výkonem 60 kW jakbysmet. Celkový výkon soustavy je 100 kW, přenos na přední kola probíhá skrze bezstupňovou převodovku E-CVT, která má nové nastavení.

Malý hybrid není žádný sportovec. Z 0-100 km/h akceleruje za 10,3 sekundy, maximální rychlost 180 km/h je omezena kvůli převodovce. Exceluje však v hodnotách spotřeby paliva a produkce emisí, tedy alespoň tabulkově. Pokud je vůz vybaven šestnáctipalcovými koly, vypustí na ujetý kilometr pouze 88 gramů CO2 (-6 g/km), o palec menší disky hodnotu snižují až na 82 g/km. Vůž by si průměrně neměl říci o více než 3,7 l/100 km.

Změny proběhly i tam, co na první pohled nemůžeme vidět. Karoserie je nyní tužší díky širšímu použití bodového svařování a lepení, vůz dostal i nové tlumiče a zadní stabilizátory. Všechny tyto modifikace se mají podepsat na větším jízdním komfortu, snížení hluku v kabině a lepší agilitě.

Související články

Témata
21. 11. 2013 21:37
disky
kolesá sú teda fakt podivné, naživo tie zadné sú brutálne vtiahnuté dovnútra. Dizajn sa asi nepáči každému, vozenie v meste to môže byť ale dobré.
Mňa dosť udivuje prístup predajcov keď mám možnosť sa zastaviť v showroomoch v SR / CZ. Za posledných 15 rokov sa nič nezmenilo nutno podotknúť a na úroveň predajných techník a služieb predajcov Lexus na "západe" sa stále nepriblížili. Stále čakajú, že zákazník objedná auto z prospektov, stále čakajú že zákazník nechce auto vyskúšať, nič o ňom vedieť, bude čakať 7 mesiacov na auto so strešným oknom atď. Furt to samé dokola. Horší sú už snáď len predajcovia Fordu v SR.
Avatar - romgator
21. 11. 2013 18:06
Re: Design stále podivný...
Já proti hybridům nic nemám. Jsem naopak pro jejich rozšíření a podotýkám, že nejsem eko-úchyl. Myslím si pocitově, že každá následující generace Lexusů je o něco lepší. O technice nemluvím, protože Lexus nevlastním.
21. 11. 2013 14:18
Design stále podivný...
Ten nový předek tomu možná trochu pomohl, ale stále tu zůstává tragický design zadní poloviny boků karoserie. Zadní pár dveří je snad o půl metru kratší než ty přední a naopak C sloupek je absurdně široký. Všechno špatně, nemluvě o nepřesvědčivých jízdních výkonech a šílené variátorové převodovce. Auto vhodné snad jen pro eko-maniaky... Existuje přece tolik normálních a opravdu pěkných hatchbacků nižší střední třídy a ještě za lepší peníze!
Články odjinud