Lexus CT 200h: Větší maska a menší spotřeba
Lexus CT 200h po faceliftu se od předchůdce, který se v Česku poprvé ukázal z kraje roku 2011, liší velmi výrazně především v přední části. Ta byla navržena podle nového designového trendu, kterému podléhají všechny nové modely luxusní odnože Toyoty. Pokud zvolíte sportovněji laděnou verzi F-Sport, navazuje maska chladiče na velký nasávací otvor v nárazníku. Lehce pozměněny byly také hlavní světlomety, které jsou nyní výrazněji zakusují do blatníků. Zato zboku by nové CT 200h rozeznal jen málokdo. Zadní nárazník je však zcela nový – dostal rozměrnější difuzor a zaslepené průduchy po stranách. Klasickou anténu nahradila elegantnější střešní ploutvička. Obměnou prošla také litá kola o průměru 16 a 17 palců, k dispozici je 11 laků karoserie.
Nadčasový interiér, se kterým předloni Lexus CT 200h dorazil na nás trh, se v rámci faceliftu příliš nezměnil. Malý hybrid dostal volant z nejnovější generace modelu IS, obměnou prošla i horní polovina přístrojové desky, ze které ční ztenčený displej multimediální centra s navigací. Ten je nyní umístěn napevno, ovládání probíhá prostřednictvím systému Remote Touch druhé generace. Klasikou je kaplička přístroje s TFT displejem o úhlopříčce 4,2“, který s multimediálním systémem spolupracuje a přináší důležité informace o stavu akumulátorů a průběhu rekuperace kinetické energie.
V rámci faceliftu se změn pod kapotou nedočkáme. Atmosférická osmnáctistovka o výkonu 73 kW zůstává, synchronní elektromotor s výkonem 60 kW jakbysmet. Celkový výkon soustavy je 100 kW, přenos na přední kola probíhá skrze bezstupňovou převodovku E-CVT, která má nové nastavení.
Malý hybrid není žádný sportovec. Z 0-100 km/h akceleruje za 10,3 sekundy, maximální rychlost 180 km/h je omezena kvůli převodovce. Exceluje však v hodnotách spotřeby paliva a produkce emisí, tedy alespoň tabulkově. Pokud je vůz vybaven šestnáctipalcovými koly, vypustí na ujetý kilometr pouze 88 gramů CO2 (-6 g/km), o palec menší disky hodnotu snižují až na 82 g/km. Vůž by si průměrně neměl říci o více než 3,7 l/100 km.
Změny proběhly i tam, co na první pohled nemůžeme vidět. Karoserie je nyní tužší díky širšímu použití bodového svařování a lepení, vůz dostal i nové tlumiče a zadní stabilizátory. Všechny tyto modifikace se mají podepsat na větším jízdním komfortu, snížení hluku v kabině a lepší agilitě.