Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LC poprvé v Česku. Kolik stojí extravagantní kupé?

David Bureš
Diskuze (41)
Nabídku Lexusu rozšiřuje 4,76 metru dlouhé kupé s avantgardním designem. Nabízí výběr mezi hybridem a pětilitrovým osmiválcem, které pořídíte za stejnou cenu.

Hitem poslední doby jsou hlavně různě velká SUV a crossovery, Lexus ale hledí i jiným směrem. Nabídku se totiž rozhodl rozšířit o velké kupé LC. To jsme prvně viděli již na začátku loňského roku, tento týden se ale vůbec poprvé ukázalo i v Česku. Jeho prezentací by totiž tuzemské zastoupení značky rádo upozornilo na novou éru Lexusu na českém trhu.

České prodeje Lexusu sice loni rostly o výrazných 63 %, stále se ale za dvanáct měsíců u nás prodalo „jen“ 250 aut této značky, a proto luxusní divize Toyoty věří, že v ní existuje další potenciál. „Neplánujeme expanzi, my už jí provádíme. Zájem o naše vozy loni významně rostl a v tomto trendu zatím pokračujeme i v letošním roce,“ tvrdí vedoucí českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.

A jedním z důkazů většího důrazu na značku Lexus je vedle otevření zcela nového showroomu Lexus Praha právě česká prezentace kupé LC. Ta na poměry značky byla pojata ve velkém stylu, české premiéry se zúčastnily i takové osobnosti jako kuchař Zdeněk Pohlreich, herec Roman Vojtek nebo lékař Pavel Pafko.

Lexus LC se přitom prezentoval s velkým předstihem před oficiálním zahájením českého prodeje. K dispozici sice již je český ceník a automobil už tuzemští zákazníci mohou objednávat, k oficiálnímu zahájení prodeje ale dojde až 1. září 2017.

Zájemci o toto extravagantně pojaté kupé konkurující třeba BMW řady 6 mají na výběr dvě pohonné jednotky. Pod dlouhatánskou kapotou modelu LC 500 se ukrývá pětilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 351 kW, který je kombinován s desetistupňovou automatickou převodovkou z dílny Aisinu. To v útrobách LC 500h se ukrývá hybridní ústrojí kombinující zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru s dvěma elektrickými generátory, které dohromady poskytují výkon 264 kW. Zajímavostí hybridu je přitom poněkud komplikovaný přenos síly na silnici, protože vůz používá kombinaci planetové převodovky simulující CVT s šesti virtuálními stupni a k tomu ještě čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Automobilka řešení připodobňuje k přehazovačkám na jízdních kolech, přičemž má zamezit „vysavačovému“ efektu hybridů a nabídnout větší sepjetí řidiče s autem.

Při výběru mezi oběma verzemi se zákazníci nemusí ohlížet na rozdílnou cenu, protože hybrid i osmiválcový model stojí stejně. Jejich základní cena činí shodných 2.790.000 korun. Za tuto částku je přitom „el céčko“ bohatě vybaveno adaptivním tempomatem, bi-LED světlomety, adaptivním odpružením, elektricky ovládanými, vyhřívanými i ventilovanými předními sedadly, navigací, osmi airbagy či sledováním mrtvého úhlu.

Lexus LC – technická data a české ceny nabízených verzí
Model500500h
Motor5.0 V83.5 V6 hybrid
Zdvihový objem [cm3]49693456
Válce/ventily8/46/4
Největší výkon [kW/min]351/7100264/-
Točivý moment [N.m/min]530/4800348/4900
Převodovka10A10A
Max. rychlost [km/h]270250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,75,0
Pohotovostní h. [kg]19351985
Cena Luxury [Kč]2.790.0002.790.000
Cena Luxury Top [Kč]2.890.0002.890.000
Cena Sport [Kč]2.890.0002.890.000
Cena Sport Top [Kč]2.990.0002.990.000
Cena Sport+ [Kč]3.130.0003.130.000
Cena Launch Edition [Kč]3.250.0003.250.000

V době zahájení prodeje pak jistě zaujme verze Launch Edition za 3,25 milionu korun, která bude dostupná jen do vyprodání alokovaných vozů pro český trh. V tomto případě dostanete přední sedačky čalouněné semi-anilinovou kůží, 21palcová kola či čalounění stropu z alcantary.

Vedle kupé LC se Lexus v Česku poprvé pochlubil také novou generací velkého luxusního sedanu LS, který debutoval na lednovém autosalonu v Detroitu. Na něj si ale tuzemští klienti ještě chvilku počkají. Jeho český předprodej bude zahájen na podzim, přičemž k oficiálnímu uvedení na trh dojde 1. ledna 2018. Rozhodně se ale máme na co těšit. „LS vždy stanovovalo měřítka z hlediska materiálů a zpracování. A na tom se v nové generaci nic nezmění,“ prohlašuje Jakub Kühnl, který má v českém zastoupení koncernu Toyota na starosti značku Lexus. První dojmy z interiéru jsou ryze pozitivní, jen ten někdejší osmiválec už nekoupíte. velké kupé Nové LS bude totiž dostupné výhradně s šestiválcovými motory, buď v konvenční, nebo hybridní verzi.

David Bureš
Diskuze (41)
Avatar - MGRR
23. 4. 2017 16:58
Re: To auto je nádherné, jiné, neobvyklé
Vaše osobní frekvence je na mne opravdu moc nízká.

Pokaždé to uděláte... vždy :-) Přijdete a vykálíte se před práh. To si Vaše iQ nemůžete pomoct?

Je to vždy stejné :-)

PS: ten mínus jsem Vám nedal já :-)
Avatar - N6600
21. 4. 2017 12:17
Re: Včera jsem v obou seděl
I Ty, Brute? :-)

Nastastie mam na sedacky v LC idealnu postavu a sedelo sa mi tam skoro dokonale. Co ma prekvapilo, bola velkost toho auta. Na fotkach sa zdalo mensie :-) A aj ten svetelny efekt pri brzdeni nema chybu. Mimochodom, to LC je 50 kusova limited edition pre Europu. Tato farebna kombinacia (exterier-interier) sa uz nebude dat zohnat. Ale mne to neva, bral by som ho i tak v modrej farbe :-)

Loketky v LS? U sofera sa daju otvorit na obe strany. Na boku je tlacitko, ktorym sa to otvara. Uz sa neposuva dozadu a nahor, ale do strany. Praveze LC to ma len na jednu stranu a to orientovanu na vodica, spolujazdec ma smolu.

A konecne to ma kvalitnejsi infotainment. Akurat ma mrzi, ze som si nemohol vychutnat v LS ten obrovsky HUD :-(

Mimochodom, pytal som sa Uyttenhovena, preco LS nema, po vzore D3 autonomny system, prip. aplikaciu na self parking. Vraj to inziniery chceli pribalit a uz to maju aj pripravene, ale management im to zatrhol. Lebo sa stali nehody Tesly a to prinutilo management z toho vycuvat. Uz si vraj uzili dost grilovania kvoli brzdam a nechceli to opakovat.

BTW, rozprava o GS a ES trva. Vraj GAL architektura ma prejst evoluciou a nakoniec sa pripravuju aj na ciste elektro, eventualne i Plug-In hybridy. Kedze vznika medzi modelmi overlap, riesia otazku, co padne za obet. Pretoze ESko Lexus vnima ako pohodlnejsie auto, bez sportovych ambicii a je to FWD, GSko je jeho presny opak. Osobne som velmi loboval za GSko, cim som Uyttenhovena rozosmial :-) Vraj vsetko bude zavisiet, ako sa posunie GAL a aka bude platforma do buducnosti. Paradoxne nemenoval BMW, ci Mercedes, ale Audi. Ze to je tiez FWD a AWD a ze to celkom funguje.

Toz tak a uvidime :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 07:31
Re: Včera jsem v obou seděl
I za mě :yes:
21. 4. 2017 07:17
Re: Takové osobnosti
Hlupák, co nepochopil ani z jeho pořadu se nenapraví. Jíst zdravě a kvalitně neznamená nutně jíst neúměrně draze ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 07:14
Re: Takové osobnosti
V mym světě je zase normální pochopit článek z Aha = napoprvý

Já na nepřesnou informaci ve 12:00 reagoval textem že N6600 má pravdu jen částečně. A odkazem na krátkej stručnej textík = kde jen ze zvýrazněnýho úvodu je všechno jasný: Pohlreich zase michelinskou hvězdu nezískal

Stejně ses hádal o PR textu audi = a dožadoval se ať ho opíše i Vaculík. Než ti MT vysvětlil že ho sice neopsal jako ostatní a nevydával za svuj = což je fakt prasárna i když u nás poslední dobou dost rozšířená, ale že to vlastně napsal dobře
Nebo 2spojky = hádal ses jak šílenej, dokud ti MT neřek že mimo Evropu sou fakt hodně kritizovaný a na ústupu. Přesnějš: i u modelů který je v Evropě furt eště používaj si zákazníci na jinejch kontinentech vynutili kvalitnější HDM

Nic proti Pohlreichovi nemám [odkaz] = i když mě zrovna nebere :-)

Je to o tobě ne o mě. Pochopit text z Aha = to přijde normální zas mě

Podstatnější než naše klasicky uhozená diskuze mi přijde používání PR článků bez označení :-!