Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus: Plošné snížení cen o 85 až 245 tisíc Kč. Zatím do června.

Diskuze (410)
Lexus díky silnému kurzu koruny zlevnil všechny modely. S Lexusem IS 220d srovnatelné BMW 320d je po snížení cen Lexusu o více než 100 tisíc Kč dražší, výbava přitom není ani zdaleka tak úplná.

Snížení cen v rozmezí 75 – 245 tisíc Kč se týká všech u nás nabízených verzí s výjimkou IS-F, jehož cena 1.799.000,- Kč byla určena teprve před týdnem.

Nejmenší model IS nyní koupíte v naftovém provedení IS 220d od 809.000,- Kč (o 75.000,- Kč levněji), benzinový IS 250 od 879.000,- Kč (o 85.000,- Kč levněji). Standardní výbava je podle zvyklostí Lexusu poměrně bohatá. Zahrnuje například automatickou klimatizaci, audiosystém s měničem CD, MP3 a 13 reproduktory, přední mlhovky, 16palcová litá kola, 7 airbagů (čelní, boční, hlavové a kolenní) a stabilizační systém VSC.

S Lexusem IS 220d srovnatelné BMW 320d – oba mají výkon 130 kW – je o více než 100 tisíc Kč dražší (cena je 911.331,- Kč). Přitom za mlhovky se připlácí 5.817,- Kč, měnič CD 11.911,- Kč, rádio s MP3 5.817,- Kč a nejlevnější litá 16palcová kola stojí 18.282,- Kč (Double-spoke 156). Kolenní airbag není pro BMW řady 3 vůbec možné objednat. Lexus je při stejné výbavě výrazně levnější, na druhou stranu BMW nabízí více motorizací i podstatně delší seznam příplatkových položek, kterými můžete automobil přizpůsobit obrazu svému.

Model vyšší střední třídy, řada GS, začíná podle nového ceníku ve verzi GS 300 na 1.224.000,- Kč (- 115.000,- Kč), GS 460 a GS 450h stojí shodně 1.614.000,- Kč (oba o 145.000,- Kč méně). SUV RX pořídíte v provedení RX 350 za 1.309.000,- Kč, s hybridním pohonem RX 450h za 1.419.000,- Kč, v obou případech je sleva 125.000,- Kč.

Kabriolet SC430 je s cenovkou 2.039.000,- Kč nyní o 160.000,- Kč levnější. Největší snížení ceny se pak týká vlajkové lodi LS – LS 460 má novou cenu 2.199.000,- Kč (- 200.000,- Kč), LS 600h 2.669.000,- Kč (- 225.000,- Kč) a prodloužený LS 600h L 2.849.000,- Kč (- 245.000 Kč).

Lexus na Auto.cz
TEST Lexus IS 220d
TEST Lexus IS 220d - Stálým převodem ke zlatu
TEST Lexus IS 250 - Tichý japonský šlechtic
TEST Lexus GS 430 - Rychlonohý Einstein
TEST Lexus GS 450h - sbohem nafto
TEST Lexus LS 460 – Vesmírná odysea 2007
TEST Lexus LS 600h L – Boj o první místo
TEST Lexus RX 400h - tichá síla
TEST Lexus RX350 - Kajuta pro zámořské cesty
TEST Lexus SC430 - Letní sídlo aristokracie

Diskuze (410)
Avatar - Ondore
30. 4. 2008 01:26
Re: neznám
Niečo na tej turečtine bude, cenové rovnítko medzi VW (akokoľvek dobrý, stále iba mainstream) a LEX (predajom štvrtý najväčší predajca luxusných áut na svete) a to len a len na základe jedinej ceny v US, tomu asi naozaj neporozumiem.

Áno, VW sa v US cenovo blíži k LEX, ale z jediného dôvodu - kvôli výrobným nákladom nedokáže ísť nižšie, na úroveň ktorá mu zodpovedá. Alebo naozaj myslíš, že pre VW, európsku No.1 je primeraná pozícia cca 2% US trhu? Do tohoto počtu počítam všetky autá VW Group, vrátane pomerne úspešného Audi, samotný VW je ešte nižšie.

Nechcelo sa mi hľadať čísla predajov, pár som ich však našiel (údaje za rok 2007) a skúsim to ešte raz, kratšími vetami a pomalšie:

- Passat: cenovka MSRP začína od 24.000,-USD, Tebou spomínaný model je najdrahší (koľko % sa ich asi tak predá?). Všetkých sa predalo 30.549ks.
- IS: začína na MSRP 30.555,-USD, predalo sa ich 54.933ks.
*Fakty k obom:
- MSRP v tomto prípade v reáli znamená, že v prípade VW si u predajcu môžeš uhádať cca 15% dole, v prípade LEX cca 8%, skutočný cenový rozdiel bude teda ešte väčší
- napriek rozdielu v cene viac ako 6.500,-USD v neprospech IS u tých predávanejších verzií (čo je dosť, za 8tis. v US kúpiš nové low-end auto) sa LEXov predalo o nejakých 80% viacej

Ja som si vybral aj počty predaných áut zo segmentu, ktorý je v US silnejší (minikategória Passat/IS áut tam moc na cestách nefrčí) a kde sú aj parametre porovnateľnejšie:
- Touareg: 8.812ks
- RX: 103.340ks

Tipujem, že ak by sme získali čísla za V6 3,2FSI, tak aj predaj Tebou vybraných verzií bude v podobnom pomere, teda min. 1:10 v prospech IS.

Moja motokára bolo prirovnanie, ktoré kríva na obe nohy, ale opäť vravím: je rozdiel niečo za 38tis. USD ponúkať a je rozdiel to za tie peniaze aj predať. Gro predaja VW v US tvorí Jetta (42% celého predaja) a tá je na polovičnej cenovke oproti IS.

Na priame cenové porovnanie si si vybral druhý najlacnejší LEX a najdrahší Passat (nepočítam R36). Ak chceš porovnávať VW a LEX, skús vybrať ďalšie argumenty, nie cenu jediného modelu. LEX je podstatne vyššie ako VW a to v akomkoľvek parametri, ktorý si vyberieš. A "síla "premiové" image Lexusu v Americe" bohate stačí na to, aby napriek štvornásobnej! cene dokázal predať viac LS460, ako VW dokáže predať Rabbitov.

Jedna otázka záverom:
Prečo tie EU prémiovky v US vôbec zlacňujú, keď sú najlepšie? Nebude to podobný dôvod, ako má LEX u nás?
Avatar - Dinar
29. 4. 2008 20:48
Re: neznám
Proboha, Ondore, přijde mi jakobych něco napsal česky a ty to čteš turecky. Přece nesrovnávám auta mimo třídy, passat je střední třída, stejně jako bmw 3, MB-C nebo A4, kteréžto modely jsou považovány za premiové (tomu odpovídá jejich cenový odstup od mainstreamu), a ke kterým se má dle fanoušků počítat i Lexus IS (zástupce Lexusu ve střední třídě). Tady v debatách se neúspěch Lexusu, třeba toho IS ve srovnání s 3-er, A4, C v Evropě často bagatelizuje slovy o tom, že no jo, Evropa, to není měřítko, podívejte se do USA, tam Lex jede. Jenže, Lex tam jede proto, že cenově nekonkuruje německé trojce, ale německému mainstreamu, a dokládám to shodnou cenou lex modelu střední třídy IS a passatu, a to prosím s porovnatelnými motorizacemi. Nechápu, co mi tu vyčítáš, a co je na tom nepochopitelného, ve vyšší střední nemá VW co postavit, taky tu žádné srovnání nedělám, a segment limuzín, stejně tak, starou cenu Phaetonu vs. LS jsem nezkoumal, teď se tam neprodává, v těchto třídách se stačí na věc podívat z druhé strany, ze strany oněch chtěných konkurentů, tedy na cenu GS vs. 5-er nebo MB-E, a hned je vidět, že GS je cenově jinde, o dost níž! V Evropě zkusili být cenově nastejno, a výsledek známe, proto slevy! Anebo tu ze sebe můžem dál dělat blbce a tvrdit si, že Lexus slevňuje v EU svá auta o statisíce pro velký úspěch. Proboha, to je zas debata.

VW se snaží přesvědčit amíky, že je aspoň mainstream... jo je to šupák podbízivá, dělá to tak, že cenu svého modelu stř. třídy nabízí podbízivě za nechutně "nízkou" cenu premiového Lexusu IS. No, to je ukrutná logika.

A to plácání o motokárách si nech od cesty, jiné srovnání než srovnání konkrétního modelu v rámci třídy (navíc co nejpodobnější motorizace) ses ode mně nemohl nikdy dočíst. A ten argument o tom, že evropská premie je v USA o čtvrtinu levnější než v Evropě, no, tos opravdu objevil Ameriku. Nijak to ale neřeší fakt, že Lexus v evropě cenově srovnatelný (dosud), má americké ceny ještě o 20% nižší než jsou americké ceny evropské premie.
Avatar - Ondore
29. 4. 2008 13:04
Re: neznám
Ale Dinare, zavádzaš úmyselne, alebo len neobhájiteľne hájiš európsku ikonu? V US bez šance, to mi ver.

- Takže najprv porovnaj modely: "kde LEX začína, tam VW končí" platí doslova. IS je najmenší model ponuky LEX, Passat v podstate najväčší, sorry, Phaeton je totálny prepadák a jeho umelé držanie pri živote nie je nič iné ako snahou o zníženie strát z fixných nákladov, ak sa neudeje zázrak, tretia generácia nebude. Proti Touaregu má LEX tiež svoj model, ak veľmi chceš nájdem čísla predajov v US, ale stavím sa, že happy z nich nebudeš. Vieš o nejakých ďalších (väčších) modeloch, ktoré by VW ponúkal v US? Ja nie, takže VW končí max. Passatom. Nehovoriac o tom, že najpredávanejším modelom v US je zrejme Jetta (neviem ako je na tom chrobák), čiže Golf s kufrom.
- Ceny - daj ich do kontextu s počtom predaných áut a ziskom. VW vynakladá obrovské úsilie, aby presvedčil amíkov o tom, že je aspoň ten mainstream, nadštandardný, európsky. Mizivé počty predaných kusov hovoria o tom, ako sa mu darí. Naproti tomu LEX hovorí o prémii (na mainstream má značku Toyota) a ver tomu, že obyčajný mainstreamový Avalon je hóódne lepší ako Passat. Takže cena bez väzby na pozíciu na trhu naozaj nič nehovorí, tiež predávam svoju motokáru z detstva (bez motora) za 35mil., asi teda bude sakra dobrá a konkurenciou Phantoma, nie? Pls dávaj veci do kontextu, inak skončíme trhovníckymi rečami.

Takže ak hovoríme o US, tak nie LEX bojuje s mainstreamom, ale VW sa pchá na pozíciu na ktorú absolútne nemá, sorry. Iskru, punc výnimočnosti si z EU áut udržali naozaj iba BMW, Mercedes, Porsche a pár málo ďalších, VW medzi nich ani omylom nepatrí.
O cenových nožniciach môžeme tiež pohovoriť, aj vyššie spomenuté pomerne úspešné európske prémiovky stoja v US cca o štvrtinu nižšie (áno, museli zlacnieť!) ako v EU a sú najväčšou prekážkou masívnejších predajov, ďalšie zlacňovanie by viedlo pod hranicu nákladov.

Súhlasím s Tvojím pohľadom do Európy, LEX má nastavené ceny vysoko, na úrovni konkurenčných EU prémioviek, LEXíci v EU lížu smotanu. Položme si otázku, či tam patria parametrami, či majú dobre nastavenú krivku ponuky a dopytu a či by sa predával výrazne viac, keby bol lacnejší a aký by to malo dopad na značku.
Súčasné zlacnenie je pre mňa len odrazom posilňujúceho kurzu a ak nepríde globálna recesia, určite nemusíme očakávať pokles na úroveň mainstreamu, aj keď ja by som bol prvý v rade, ktorý by kričal za US a JAP ceny áut v EU, len to by naši výrobcovia tvrdo dopadli na držku :-(
Avatar - Dinar
29. 4. 2008 07:58
Re: neznám
Jestli je Passat předražený nebo ne je v tomto kontextu zcela irelevantní, řešíme tu proti komu stojí premiový Lexus na US trhu jako cenová konkurence. Pokud se podíváš na ceny, zjistíš, že ne proti Mercedesu, ale proti VW, a to, že kde končí VW, začíná Lexus je omyl, srovnej si ceny relevantních modelů. Mercedes je ve stejné třídě se srovnatelnou variantou vždy o pěkných pár tisíc dražší než Lexus, který bojuje s mainstreamem. Vzhledem k tomu, že to jsou kvalitní auta, o tom není sporu, tak se díky nižším cenám, ve srovnání s evropskou premií, v USA dobře prodávají, v Evropě už to taková sláva není, zde se Lexus snažil německé premii cenově konkurovat, s jakým úspěchem, na to se stačí podívat do tabulek prodejů. Takže logický krok...sleva. ;-)
Avatar - Dinar
29. 4. 2008 07:48
Re: neznám
V6 3,2 FSI je vrcholem nabídky modelu passat, stejně jako verze 350 u Lexusu IS. Tedy alespoň nevím o žádném výše stojící variantě IS, pomíjím speciality typu R36 resp. IS-F. Takže, pro Američana, auta stejné třídy, šestiválec, jedno je awd druhé zadokolka, srovnatelná cena... prostě konkurence. Naproti tomu MB 350, tedy ten se kterým by se chtěl IS 350 rovnat stojí v základu 45tis. A to mluvíme o střední třídě, směrem výše k E-klasse vs. GS nebo S-klasse vs. LS se cenové nůžky rozevírají ještě více.