Lexus RZ dostal verzi, která dojede o desítky kilometrů dál. Už ale nezabírá všemi koly
K již dostupné čtyřkolce nyní Lexus přidává i výkonově slabší specifikaci s jedním elektromotorem, která zaujme delším dojezdem a nižší cenou.
Lexus RZ dorazil na trh v roce 2022, a to jakožto první model japonské značky vyvíjený od začátku čistě jako elektromobil. Technický příbuzný Toyoty BZ4X a Subaru Solterra na platformě e-TNGA byl dosud nabízen pouze ve specifikaci RZ 450e s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol (systémových 230 kW/313 k). Nově však značka po vzoru Toyoty rozšiřuje nabídku o další variantu.

Novinka RZ 300e tedy přijíždí pouze s jedním elektromotorem pohánějícím přední kola, konkrétně s výkonem 150 kW (204 koní) a točivým momentem 266 Nm. Hodnotou zrychlení z nuly na 100 km/h za 8 sekund verze 300e zrovna nenadchne, bez zátěže jednoho elektromotoru se nicméně slušně prodloužil dojezd až na 480 km (WLTP) v případně vozu stojícího na 18palcových kolech. V případě zvolení 20palcových kol zmiňuje Lexus až 419 km – čtyřkolka 450e nabídne ve stejném ohledu 440 km, respektive 395 km.
Součástí elektrického ústrojí RZ 300e je nadále baterie o využitelné kapacitě 64 kWh, která umožňuje AC nabíjení výkonem 11 kW, případně DC rychlonabíječkou výkonem až 150 kW – v ideálních podmínkách tak lze obnovit energii z 0 na 80 % kapacity za 30 minut.
V českém ceníku a konfigurátoru se Lexus RZ 300e zatím neobjevil. Specifikace RZ 450e se dvěma elektromotory startuje v Česku na ceně 1.715.000 Kč, jednomotorové 300e by tedy mohlo uvést cenovku o zhruba 85.000 Kč nižší (stejnou cenovou strategii vede Toyota u sourozence BZ4X).