Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus RZ dostal verzi, která dojede o desítky kilometrů dál. Už ale nezabírá všemi koly

Daniel Fuglevič
Diskuze (39)

K již dostupné čtyřkolce nyní Lexus přidává i výkonově slabší specifikaci s jedním elektromotorem, která zaujme delším dojezdem a nižší cenou.

Lexus RZ dorazil na trh v roce 2022, a to jakožto první model japonské značky vyvíjený od začátku čistě jako elektromobil. Technický příbuzný Toyoty BZ4X a Subaru Solterra na platformě e-TNGA byl dosud nabízen pouze ve specifikaci RZ 450e s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol (systémových 230 kW/313 k). Nově však značka po vzoru Toyoty rozšiřuje nabídku o další variantu.

Video se připravuje ...

Novinka RZ 300e tedy přijíždí pouze s jedním elektromotorem pohánějícím přední kola, konkrétně s výkonem 150 kW (204 koní) a točivým momentem 266 Nm. Hodnotou zrychlení z nuly na 100 km/h za 8 sekund verze 300e zrovna nenadchne, bez zátěže jednoho elektromotoru se nicméně slušně prodloužil dojezd až na 480 km (WLTP) v případně vozu stojícího na 18palcových kolech. V případě zvolení 20palcových kol zmiňuje Lexus až 419 km – čtyřkolka 450e nabídne ve stejném ohledu 440 km, respektive 395 km.

Součástí elektrického ústrojí RZ 300e je nadále baterie o využitelné kapacitě 64 kWh, která umožňuje AC nabíjení výkonem 11 kW, případně DC rychlonabíječkou výkonem až 150 kW – v ideálních podmínkách tak lze obnovit energii z 0 na 80 % kapacity za 30 minut.

V českém ceníku a konfigurátoru se Lexus RZ 300e zatím neobjevil. Specifikace RZ 450e se dvěma elektromotory startuje v Česku na ceně 1.715.000 Kč, jednomotorové 300e by tedy mohlo uvést cenovku o zhruba 85.000 Kč nižší (stejnou cenovou strategii vede Toyota u sourozence BZ4X).

Daniel Fuglevič
Diskuze (39)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
23. 5. 2024 13:58
Re: FWD
Vidíš, já mam diagnostiku na maeriky už asi 4 roky a můžu si tam načíst, otestovat a nakodovat co chci, stačí vědět jak a co :-)
22. 5. 2024 14:18
Re: 20 kola?
Z testu RZ450e:
"Toto je největší vada na kráse tohoto auta. Spotřeba se nakonec ustálila na 34 kWh/100 km. To je opravdu hodně. Pro srovnání, s Audi Q8 e-tron Sportback, které nepatří mezi nejúspornější elektromobily a navíc je o 2 třídy větší, jsem stejnou trasu za stejných podmínek jel se spotřebou 32,5 kWh/100 km."

Mimochodem jsem jezdil s ID4 GTX a při normální jízdě město meziměsto jsem to uměl se vším komfortem při +24 (tedy s puštěnou klimou) za 17kWh a dálnice kolem 20-23kWh podle profilu. A přes všechny možné výtky, které se na ID4 snesly, si to umím i představit.

P.S.: redakce tu v testu měla BZ a dojezd 270km, to je brutální rozdíl proti oficiálním údajům.
22. 5. 2024 14:12
Re: 20 kola?
Nebudeme se tu bavit o běžných věcech vyplývajících z fyziky. Obecně řeším to, že zatímco ICE je schopno bez problémů dostát normovaným údajům, u EV to zdaleka neplatí a nebavíme se jen o příjemném jarním nebo podzimním počasí.
Avatar - Zetti
22. 5. 2024 13:34
Re: 20 kola?
20 kola na bz nejsou o n8c vetsi nez 18.
https://pneukalkulacka.cz/?…
Oboje jsou rozmery bz4x a prospekt ani prodejce neuvadel dojezd podle kol. Pouze awd versus fwd.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2024 12:39
Re: 20 kola?
Chceš říct, že ICE nemají vyšší spotrebu na větších kolech?
Za WLTP dokážu jezdit v pohodě, i níž, alespoň v létě, zima je horší, tam to jde jen na dálky. EV jsem měl jen v zimě a tam to asi ani dálka nezachrání, kdyz si topis.