Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz C 220 CDI

Tomáš Zajíček
Diskuze (0)

V tomto roce mírně faceliftovaný Mercedes C dostal nedávno pod kapotu zcela nový vznětový motor s přímým vstřikováním paliva a čtyřventilovou technikou. A právě tento model jsme získali k obvyklému redakčnímu testu.

Jednalo se o provedení SPORT (+ 87.000 Kč k základní ceně 1.089.000 Kč), což sebou nese (oproti základu) šestipaprskové lité disky, kožený potah volantu a řadící páky, sportovní podvozek, sportovní sedadla vpředu, sportovní volant a pár dalších drobností. K tomuto se pochopitelně přidává bohatá sériová výbava, která obsahuje například: ABS, 2x airbag "zepředu" a 2x "zboku", dálkové ovládání centrálního zámku, elektricky ovládaná přední okna, pneumaticky sklápěné opěrky hlav vzadu, protiprokluzový systém (ASR), imobilizér s plovoucím kódem, tónovaná skla, ukazatel servisních intervalů (ASSYST), ukazatel venkovní teploty, urychlovač brzdného účinku (BAS) a výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce. Testovaný vůz byl ještě navíc vybaven například: elektrickým ovládáním sedadla řidiče a spolujezdce, vnitřním zrcátkem s automatickým tlumením oslnění, dešťovým senzorem, výškově stavitelným volantem, automatickou klimatizací a xenonovými světly. Díky této rozsáhlé výbavě stoupla cena až na 1.446.000 Kč.

Přímovstřikový turbodiesel (systém Common Rail) s objemem 2151 cm3 se papírově pyšní vynikajícími parametry. Dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW. Pro diesel je ovšem důležitější točivý moment, který zde dosahuje "magické" hranice 300 Nm již při 1800 otáčkách. V praxi u nepříliš zajetého motoru (cca 500 km) byl subjektivně točivý moment posunut o něco výše k cca 2300 ot/min. Projevovalo se to tak, že teprve po dosažení těchto otáček motor výrazně ožil a "naplňoval" papírové předpoklady. Spotřeba nepřesáhla 6.8 l/100 km, čímž se CDI zařadilo mezi "přímovstřikovou smetánku". Odhlučnění je na vynikající úrovni a to, že jedete dieselem, lze jen s obtížemi určit sluchem. Potěšila i absence písklavého zvuku turbodmychadla, které je u vozů nižších tříd často slyšet v interiéru.

Sportovní naladění podvozku dělá z céčka sice trošku tvrdšího společníka, ale díky tomu si může řidič dopřát svižné průjezdy zatáčkami bez přílišného naklánění vozu či směrové nejistoty. Sportovní naladění podvozku "podporují" i anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, která výborně drží tělo v zatáčkách.

Kapitolou, která by sama mohla zaplnit stránku tohoto testu je brzdový asistent, který, stručně řečeno, odstraňuje váhavé brzdění méně zkušených řidičů v kritických situacích. Princip je takový, že při prudkém, ale slabším sešlápnutí pedálu elektronika vyhodnotí situaci a v případě krize aktivuje naplno brzdovou soustavu, tak jako by řidič sešlápl pedál maximální silou. Za pomocí ABS potom automobil brzdí maximálně účinně. Tento systém mělo samozřejmě i testované céčko. Systém pracoval spolehlivě, přesně podle předchozího popisu - brzdilo výborně.

Interiér céčka je v klasickém stylu Mercedesů, který však zřejmě díky své strohosti neláká zákazníky mladší čtyřiceti let. To však neznamená, že by nebyl zpracován v prvotřídní kvalitě. Všechny páčky a ovladače jsou robustní, z kvalitních materiálů příjemných na dotek. Snad jediným funkčním nedostatkem na přístrojové desce je neuvěřitelně maličká schránka u spolujezdce, kterou výrazně omezil airbag spolujezdce.

Místo na zadních sedadlech je více než dostatečné a navíc je podpořeno výrazným vybráním v předních opěradlech. Zajímavým prvkem je možnost dálkového sklopení zadních opěrek z místa řidiče, čímž se při neobsazených zadních sedadlech uvolní výhled vzad.

Zavazadlový prostor s objemem 430 litrů patří mezi průměr, výhodou je že mechanismus otevírání víka kufru nezasahuje dovnitř. Faktem, ale je že toto již splňují i mnohé vozy nižších tříd.

Má u nás céčko kupce? No, myslím že jsou jeho šance omezeny, protože éčko je sice o něco dražší (+ cca 250 tisíc), ale díky svému neotřelému designu a novosti je podstatně atraktivnější. To však neznamená, že by se céčko jinde neprodávalo. Stačí se podívat na tabulku nejprodávanějších automobilů v Německu. Céčko zde předstihuje své největší konkurenty BMW 3 a Audi A4 a v minulém roce vybojovalo celkové sedmé místo.

Tomáš Zajíček
Diskuze (0)
Cena základní sestavy 1 089 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS, 2x airbag "zepředu" a 2x "zboku", dálkové ovládání centrálního zámku, el. ovládaná př. okna, pneumaticky sklápěné opěrky hlav vzadu, protiprokluzový systém (ASR), imobilizér s plovoucím kódem, tónovaná skla, ukazatel servisních intervalů (ASSYST), ukazatel venkovní teploty, urychlovač brzdného účinku (BAS) a výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce Kč
Cena testované sestavy 1 446 000 Kč
Výbava testované sestavy el. ovládání sedadla řidiče a spolujezdce, vnitřní zrcátko s automatickým tlumením oslnění, dešťový senzor, výškově stavitelný volant, automatická klimatizace a xenonová světla Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2151
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1800 - 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 0
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1415 / 0
Rozměr pneu: 205
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4516
b) šířka (mm): 1723
c) výška (mm): 1427
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne