Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C63 AMG dostane čtyřlitrový osmiválec s 375 kW

Mercedes-Benz C63 AMG dostane čtyřlitrový osmiválec s 375 kW

Mercedes-Benz C63 AMG dostane čtyřlitrový osmiválec s 375 kW Zdroj: acz

Jan Mička
Diskuze (14)
Evropská automobilová scéna je „sužována“ čímsi jménem downsizing. Mercedes-Benz ji však částečně ignoruje a ostrému střednímu sedanu dopřeje osmiválec.

V článcích o BMW M3 jsme velmi často zmiňovali konkurenci v podobě Mercedes-Benzu C63 AMG. Zatím jsme však o něm nevěděli nic jiného, než že bude prodávat, ale o motoru oficiálně nepadla ani zmínka. To už teď naštěstí není pravda a k naší radosti se automobilka vykašlala na downsizing.

Ovšem pouze částečně. Zatímco minulá generace měla pod kapotou osmiválec o objemu 6,2 litru, výkonu 336 kW a točivém momentu 600 N.m, ta nová bude mít objem zmenšený na 4,0 litru, ovšem stále z osmi válců, navíc dopovanými dvěma turbodmychadly. Tobias Moers, šéf divize Mercedes-AMG GmbH, měl pro rozhodnutí opravdu rozumné vysvětlení – prý to značka dluží svým fanouškům.

Pokud pátráte po původu motoru s kódovým označením M178, vězte, že pochází ze zcela nového kupé AMG-GT, které jsme si byli minulý týden prohlédnout přímo v sídle AMG. Objem je sice nižší, výkonově si však C63 AMG polepší. Podle oficiálních informací bude mít 375 kW (510 koní) a točivý moment 700 N.m. S tím se budou muset vypořádat pouze zadní kola, poháněná skrze sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift DCT.

Ani velký výkon však není důvodem k tomu, aby mělo auto vysokou spotřebu. Agregát totiž patří do rodiny AMG BlueDirect, která se vyznačuje nízkými emisemi a tím pádem i menším apetitem. Mercedes-Benz C63 AMG by proto měl v průměru spotřebovat 8,2 l/100 km, což se na světově nejúspornější benzinový osmiválec sluší.

Vstoupit do diskuze (14)