Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz se zbavuje turbodieselu 1.5 dCi od Renaultu. Vsadí na upsizing

Abarth
mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo
mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo
mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo
99 Fotogalerie
Diskuze (10)

Vznětovou patnáctistovku z dílny Renaultu Mercedes-Benz využívá ve své rodině kompaktních modelů. Ve verzi 180 d se však blíží jeho nahrazení.

Koncern Daimler už léta spolupracuje s aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi na několika projektech, týkajících se sdílení techniky. Smart Forfour tak využívá techniku Renaultu Twingo, Mercedes-Benz Citan je zase přeznačkovaný Renault Kangoo. Společně pak automobilky vyvinuly přeplňovanou benzinovou třináctistovku. Některé společné projekty ale nyní spějí ke svému konci.

Mercedes-Benz se totiž nyní začíná zbavovat vznětové patnáctistovky z dílny Renaultu, které z nabídky francouzské značky známe pod označením 1.5 Blue dCi. Tu stuttgartská automobilka využívá v případě osobních vozů ve svých kompaktních modelech, konkrétně ve třídě A, třídě B a CLA.

O konci patnáctistovky v nabídce těchto kompaktů informovala francouzská média, ve Francii už totiž A a B nelze s tímto motorem objednat. Mercedes-Benz se však slabších turbodieselů nezbaví úplně, jen patnáctistovku s vlastním interním označením OM608 nahradí motorem z vlastní dílny. Půjde o agregát OM654q, alias vznětový dvoulitr. Podobně už Mercedes v minulosti nahradil turbodiesel Renaultu vlastní technikou ve větší třídě C.

Není to velké překvapení, protože jednotku o objemu 1950 cm3 už dobře známe. Dokonce v případě SUV GLA a GLB je už dnes nabízena i ve formě 180 d, s výkonem 85 kW. Toto označení u A, B a CLA zatím nese právě patnáctistovka, rovněž o výkonu 85 kW. Výhodou příchodu dvoulitru bude pak navýšení točivého momentu z 260 N.m na 280 N.m, a to díky vyššímu zdvihovému objemu. Jaká pak bude další budoucnost základní 160 d (70 kW), není v tuto chvíli jasné.

Náhrada patnáctistovky za dvoulitr pak znamená ještě jednu změnu. V případě automatické převodovky totiž stávající sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku vyráběnou firmou Getrag (a rovněž sdílenou s Renaultem) nahradí osmistupňová dvouspojková převodovka, kterou si Mercedes vyrábí již sám, a to v rumunské továrně Sebes.

Třídy A a B se s dvoulitrovým 180 d začnou vyrábět ještě letos, v prosinci, do prodeje každopádně vstoupí tato inovovaná varianta v příštím roce. CLA bude následovat s mírným zpožděním.

Je to mimochodem už druhé ukončení spolupráce mezi Mercedesem a aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi za poslední dobu. Na jaře trojcípá hvězda stopla výrobu třídy X, pick-upu sdílejícího základ s Nissanem Navara a Renaultem Alaskan.

V tomto směru se dokonce psalo o tom, že aktuální šéf Daimleru i značky Mercedes-Benz, Ola Källenius, který do funkce nastoupil loni, není spolupráci s Renaultem nakloněn tak jako jeho předchůdce Dieter Zetsche. A tak je klidně možné, že i další společné projekty budou zastaveny. Oblasti dodávek se ale takový krok týkat (minimálně prozatím) nemá, i druhá generace Mercedesu Citan bude sdílet techniku s Renaultem Kangoo. Dokonce tentokrát vznikne odvozená novinka v podobě osobní Třídy T.

Video placeholder
Mercedes-Benz A sedan: Prezentace designu • Zdroj: Mercedes-Benz

Vstoupit do diskuze (10)