Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz se zbavuje turbodieselu 1.5 dCi od Renaultu. Vsadí na upsizing

David Bureš David Bureš 14. 10. 2020 • 11:35
99
10
Zobrazit náhledy (99)
mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180 Mercedes-Benz B 180

Vznětovou patnáctistovku z dílny Renaultu Mercedes-Benz využívá ve své rodině kompaktních modelů. Ve verzi 180 d se však blíží jeho nahrazení.

Koncern Daimler už léta spolupracuje s aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi na několika projektech, týkajících se sdílení techniky. Smart Forfour tak využívá techniku Renaultu Twingo, Mercedes-Benz Citan je zase přeznačkovaný Renault Kangoo. Společně pak automobilky vyvinuly přeplňovanou benzinovou třináctistovku. Některé společné projekty ale nyní spějí ke svému konci.

Mercedes-Benz se totiž nyní začíná zbavovat vznětové patnáctistovky z dílny Renaultu, které z nabídky francouzské značky známe pod označením 1.5 Blue dCi. Tu stuttgartská automobilka využívá v případě osobních vozů ve svých kompaktních modelech, konkrétně ve třídě A, třídě B a CLA.

O konci patnáctistovky v nabídce těchto kompaktů informovala francouzská média, ve Francii už totiž A a B nelze s tímto motorem objednat. Mercedes-Benz se však slabších turbodieselů nezbaví úplně, jen patnáctistovku s vlastním interním označením OM608 nahradí motorem z vlastní dílny. Půjde o agregát OM654q, alias vznětový dvoulitr. Podobně už Mercedes v minulosti nahradil turbodiesel Renaultu vlastní technikou ve větší třídě C.

Není to velké překvapení, protože jednotku o objemu 1950 cm3 už dobře známe. Dokonce v případě SUV GLA a GLB je už dnes nabízena i ve formě 180 d, s výkonem 85 kW. Toto označení u A, B a CLA zatím nese právě patnáctistovka, rovněž o výkonu 85 kW. Výhodou příchodu dvoulitru bude pak navýšení točivého momentu z 260 N.m na 280 N.m, a to díky vyššímu zdvihovému objemu. Jaká pak bude další budoucnost základní 160 d (70 kW), není v tuto chvíli jasné.

Náhrada patnáctistovky za dvoulitr pak znamená ještě jednu změnu. V případě automatické převodovky totiž stávající sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku vyráběnou firmou Getrag (a rovněž sdílenou s Renaultem) nahradí osmistupňová dvouspojková převodovka, kterou si Mercedes vyrábí již sám, a to v rumunské továrně Sebes.

Třídy A a B se s dvoulitrovým 180 d začnou vyrábět ještě letos, v prosinci, do prodeje každopádně vstoupí tato inovovaná varianta v příštím roce. CLA bude následovat s mírným zpožděním.

Je to mimochodem už druhé ukončení spolupráce mezi Mercedesem a aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi za poslední dobu. Na jaře trojcípá hvězda stopla výrobu třídy X, pick-upu sdílejícího základ s Nissanem Navara a Renaultem Alaskan.

V tomto směru se dokonce psalo o tom, že aktuální šéf Daimleru i značky Mercedes-Benz, Ola Källenius, který do funkce nastoupil loni, není spolupráci s Renaultem nakloněn tak jako jeho předchůdce Dieter Zetsche. A tak je klidně možné, že i další společné projekty budou zastaveny. Oblasti dodávek se ale takový krok týkat (minimálně prozatím) nemá, i druhá generace Mercedesu Citan bude sdílet techniku s Renaultem Kangoo. Dokonce tentokrát vznikne odvozená novinka v podobě osobní Třídy T.

video

Související články

Témata
25. 10. 2020 06:03
Re: Podladěný dvoulitr
A nebo řidič není úplně tupej vocas, a včas si podřadí.
Kromě toho 1.5dCi NEMÁ turbodmychadlo, alébrž, pro někoho asi překvapivě, KOMPRESOR (ani nevím jestli MB vůbec nějakej turbomotor měl pro jinej účel než pro okruhový speciály). Takže tam vůbec žádnej turbolag není. Ve služební Thálii jsem s tímhle motorkem nalítal přes 160 tisíc, a s kosočtvercem je to dost možná nejlepší motor v historii.

Problém ve srovnání s dvoulitrem je úplně jinde. Pokud totiž chci soustavně jezdit ostře s malým motorem, budu skoro trvale u horní hranice jeho možností, takže budu mít mnohem rychlejší opotřebení všeho souvisejícího s pohonem = významně zkrátím životnost a zvýším riziko poruch, i když zkrátím interval výměny oleje, protože namáhání se netýká jen samotnýho motoru. To drasticky vyšší mechanický i tepelný namáhání prostě žádnou ekotabulkou pod koberec nezametu.

Naopak výhodou bude významný odlehčení přední nápravy s příznivým vlivem na ochotu zatáčet a namáhání nápravy v nízký zátěži = opotřebení předních zavěšení a hlavně brzd a pneu, nižší spotřeba v malý zátěži, a významně levnější servis a spousta dílů. Záleží pak na tom, jestli výrobce odlehčí i nápravu, nebo nechá tu macatější (viz 1.gen Fabia Junior, která s 1.2HTP měla stejnou nápravu,jako naftová). Totéž platí pro spojku,převodovku,setrvák a brzdy.

Jestli v zimě bude mít lepší chování prcek nebo dvoulitr bude záležet na jízdním stylu. Dvoulitr bude mít lepší trakci a přítlak, ale riziko utržení s rychlostí poroste rychleji kvůli dřívější ztrátě adheze. Obecně pro nezkušenýho a defenzivního řidiče bude prcek vhodnější.

Pojištění je lepší ani nerozebírat.

Ale to si musí při výběru vyhodnotit a rozhodnout každej konkrétní soudruh, co je pro něj důležitý.

Malej motorek je pro toho, kdo se většinou drží zpátky, velkej pro toho, kdo vůbec neví co to znamená a především si to může dovolit finančně. Protože ten rozdíl v provozních a servisních nákladech je ve výsledku obrovskej.
Obecně totiž platí, že když kupuju nový auto, který na sebe nevydělává, musím za dobu jeho životnosti počítat s částkou odpovídající kupní ceně na nákup paliva, s podobnou částkou na servisní náklady, a s podobnou částkou na pojištění = celkem s mnohdy až víc než čtyřnásobkem v závislosti na ročním proběhu a segmentu auta. A pak je velikej rozdíl, jestli za patnáct let potřebuju dát stranou melouna, nebo dva, a nebo tři. Spousta lidí si totiž kupuje auta, na který ve výsledku nemají.
Avatar - xxc
15. 10. 2020 17:23
Re: Podladěný dvoulitr
To je pravda, na silnejšom dvojlitri som na plnom výkone len pár krát za jazdu. To si málokto uvedomuje.
Avatar - Jenik3
15. 10. 2020 16:57
Re: Podladěný dvoulitr
Každý jezdíme jinak. Já se nad 4rpm dostal snad jen jednou :-)
Avatar - xxc
15. 10. 2020 16:42
Re: Podladěný dvoulitr
Pri takom slabom motore sa do oblasti maximalneho vykonu dostavam bezne a potom je dost otazne, ktory bude lepsi :-) Zotrvacne hmohy bude mat vacsie vacsi motor.
15. 10. 2020 13:13
Re: Re: Podladěný dvoulitr
Na odlahcenie, poznam pana co o tom nevedel a kupil v gla. A ked sa to potom dozvedel v krcme od kamatatov utekal k dilerovi a kupil nove v tej istej farbe aby si nik nevsimol, ale uz s mercedes dvojlitrom.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud