Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Sprinter a investice do výroby nové generace

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Mercedes-Benz Vans oficiálně oznamuje, že hodlá investovat 150 milionů amerických dolarů do výroby nové generace modelové řady Sprinter v Argentině.

Ve své současné podobě se Mercedes-Benz Sprinter představil na jaře roku 2013 s přepracovaným designem a především novými pohonnými jednotkami, splňujícími emisní normu Euro VI.

Vedle nového vzhledu a motoru zaujal modernizovaný Sprinter při svém představení i pěticí nových asistenčních systémů, z nichž nejzajímavějším je Crosswind Assist, který pomáhá zvládnout poryvy bočního větru a je součástí standardní výbavy.

Výroba Sprinteru v jeho aktuální podobě byla zahájena 1. července 2013 a v současnosti se Mercedes-Benz Vans připravuje na uvedení nové generace. V souvislosti s tím byla již na jaře roku 2015 potvrzena výstavba zcela nového závodu v Charlestonu v Jižní Karolíně a nyní Volker Mornhinweg, ředitel divize Mercedes-Benz Vans, potvrdil investice ve výši 150 milionů amerických dolarů do výroby nové generace modelové řady Sprinter v Argentině.

Zároveň s potvrzením investic do výroby v Argentině bylo oficiálně uvedeno, že globální výroba nové generace modelové řady Sprinter má být spuštěna ještě před koncem tohoto desetiletí.

V případě svého výrobního závodu v Argentině pak Mercedes-Benz Vans dodává, že v souvislosti s plánovanými investicemi a spůštěním produkce novinky v něm má být vytvořeno více než 500 nových pracovních míst. V současnosti je zde zaměstnáno přibližně 2300 pracovníků.

Závod Centro Industrial Juan Manuel Fangio ve městě González Catán poblíž Buenos Aires, jehož se investice týkají, byl založen v roce 1951 a jedná se o první výrobní podnik značky Mercedes-Benz mimo Německo.

Od roku 1996 zde bylo vyrobeno kolem 290.000 vozidel modelové řady Sprinter. Od roku 2015 sjíždějí ze zdejší montážní linky vozidla modelové řady Vito a rovněž jsou zde montovány i autobusové podvozky a nákladní vozidla. Podnik zaujímá plochu o rozloze zhruba dvou milionů metrů čtverečních.

V roce 1995 debutoval první Sprinter a od té doby se prodalo více než 3.000.000 vozů v nejrůznějších verzích. Mercedes-Benz uvádí, že v současnosti je prodáváno několik tisíc variant ve 130 zemích.

Výroba Sprinteru v současnosti probíhá v závodech v Düsseldorfu a Ludwigsfelde v Německu, v Charlestonu v severoamerické Jižní Karolíně, v González Catanu v Argentině, ve Fuzhou v Číně a v Nižním Novgorodu v Rusku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - jozephko
12. 4. 2017 20:14
Nebude tá "novinka" prezlečný Renault Master a Nissan Movano
Moc by som sa nedivil, keby nový Sprinter od Mercedesu bol len Renault Master v inom obleku. Mercedes tak už urobil v prípade svojho prvého pick-upu a ešte predtým u malej dodávky Mercedes Citan.
12. 4. 2017 15:03
Re: Nechápu, proč takové aerodynamické auta už dávno
Neber si to osobně, ale měl jsi vlastně docela štěstí, nestačil ti ani zreznout. :-)
Avatar - wakantanka
12. 4. 2017 11:51
Re: Nechápu, proč takové aerodynamické auta už dávno
Hm, tipnem, že skončil rozobratý ako zdroj náhradných dielov ? Čakal by som že najviac kradnutou dodávkou v UK bude Transit. :-) Ale oni sa Sprintery často kradnú aj u nás, hlavne tie staršie generácie. Stopy poväčšinou končia na SK - PL hranici. :-)
Avatar - Londonbridge
12. 4. 2017 09:34
Re: Nechápu, proč takové aerodynamické auta už dávno
Pekne ale mne ukradli za dva tyzdne po kupe aj toho predosleho nie tak pekneho Sprintera... Radsej nech investuju viac do imobilizerov... >:D
Avatar - MGRR
12. 4. 2017 09:10
Re: Nechápu, proč takové aerodynamické auta už dávno
"Lidé nejsou připraveni"... napadá mne Ford Scorpio MK2, i když Mercedes by to mohl zvládnout
[odkaz]